роздуми

 
 

 

    Хто володіє інформацією, той володіє світом!

Трускавецький Вісник

Видається з 14 серпня 2008 року                                                  № 24 (147)  від  29 березня  2010 р.

 

Новини Трускавця та регіону

Помер керівник трускавецького казначейства

В неділю, 28 березня, помер начальник управління Державного казначейства в м. Трускавці Петро Феодосійович Пахарук. Понеділкова нарада в мерії розпочалася з хвилини мовчання. Петро Феодосійович працював заступником міського голови до призначення на останню посаду, був членом трускавецького міськвиконкому. Редакція «Трускавецького вісника» висловлює співчуття родині покійного.

Останній ривок по благоустрої

Минулого понеділка, 22 березня, керівники міста здійснили обліт Трускавця на вертольоті. Було виявлено ряд недоліків по благоустрою. Як зазначив на понеділковій нараді заступник міського голови Віктор Марченко, найбільше сміття в районі вулиці Сагайдачного, біля електромереж по Городище, на більшості будівельних майданчиків, а також біля міської лікарні в районі річки Солониця. Головний лікар лікарні Йосип Свіжинський запевнив, що територію біля лікарні було впорядковано вже наступного дня, тобто ще минулого тижня. А міський голова Лев Грицак доповнив свого заступника, що багато сміття було і біля ринку та поблизу майданчика на Довженка.

В понеділок, 29 березня, місто ще раз об’їдуть відповідальні працівники на чолі з заступником мера В. Марченком та головою інспекції по благоустрою Михайлом Слободяном і розроблять план заходів по терміновому усуненні недоліків.

У мешканців Скоропадського проблем поменшало

Зустріч ініціативної групи «Захист прав пайовиків», представників компаній «Делакс Житлобуд» та «ТКС» щодо проблем будинків 3,7,9 на Скоропадського відбулася 22 березня в приміщенні трускавецької мерії. Про це повідомив Віктор Марченко, заступник міського голови. Найбільш серйозні питання, зокрема щодо газопостачання, вже вирішено. Проте є ще ряд дрібних недоліків, як от відносно неутеплення фасаду будинку 3 на Скоропадського, на що скаржилися мешканці. Поки що невідомо, на чий баланс будуть передані дані споруди, можливо, що буде створено ОСББ, яке і вирішуватиме питання зовнішнього освітлення, вивозу сміття та ряд інших.

Тендер виграв «Інтертранстур»

Минулого тижня відбулося останнє засідання конкурсного комітету відносно визначення перевізників на трьох внутрішньо міських маршрутах. Як повідомив заступник мера Віктор Марченко, з 4 претендентів на конкурс допущено лише 2, оскільки інші 2 подали неповну чи неправдиву інформацію. На 1 та 3 маршрутах був лише 1 претендент – фірма-перевізник «Інтертранстур». Ця ж фірма виграла і по «двійці», так що тепер трускавчан обслуговуватиме лише одне підприємство з надання послуг по перевезенні пасажирів і буде з кого спитати при виявлених порушеннях, зазначив Віктор Миколайович.

Нагадаємо, що «Інтертранстур» перевозить пасажирів і по маршруту «Борислав – Стебник», на цьому маршруті тривають справжні війни перевізників, точку зору одного з учасників цих воєн читайте в цьому ж номері вісника. Окремі водії везуть пасажирів з Борислава не до Стебника, а хіба до Дрогобицького чи Стебницького кільця у Трускавці і там пересаджують в інші машини, щоб таким чином «насолити» опонентам, зменшуючи їхній прибуток.

Ями на дорогах заасфальтують

За дорученням міського голови розпочато ямковий ремонт вулиць Мазепи, Стебницької та при в’їзді в Трускавець зі сторони Дрогобича. Про це йшлося на понеділковій нараді, ремонт роблять силами КП «Наше місто». А от вулицю Сагайдачного ремонтує фірма «ДорСервіс», зареєстрована у Стебнику, повідомив в. о. начальника УЖКГіБ Іван Гайванович. Це і є причиною того, що маршрут «двійка» їде від універмагу через Лисенка, а не біля міської ради. Асфальтування розпочнуть від завтра, адже дотепер не працювали асфальтні заводи. Машина з асфальтом із Тернополя вже виїхала.

Ремонт доріг у Трускавці є плановим, хоча опоненти влади жартують, що робиться він напередодні приїзду в наше місто Бориса Колєснікова, який, як відомо, відвідає завтра Львів. Трускавець є головним претендентом на прийняття футбольних команд в готелях під час Євро-2012, проте все це може зірватися через неготовність Львова. Нагадаємо, що Львів і польське місто Вроцлав є найімовірнішими претендентами на виліт з числа тих, що прийматимуть Євро в 2012 році.

Безкоштовне щеплення від сказу

Бориславська дільнична лікарня ветеринарної медицини проводить безкоштовну вакцинацію від сказу тварин, після чого видають паспорт, повідомляє газета «Нафтовик Борислава». Надаються теж послуги стерилізації. Зацікавлені можуть звертатися за адресою в Бориславі: вул. Р. Шухевича, 44 з 10 до 14 год. (тел.. 5-01-05).

Трускавчани винні комунальникам 5 мільйонів

Як повідомив генеральний директор КП «Наше місто» Юрій Алієв, минулого тижня він був у Києві в ДК «Газ України» та мав зустріч з прем’єр-міністром України Миколою Азаровим. Трускавець чи не єдине місто у Львівській області, яке не має заборгованості за попередні роки. Проте борг населення КП «Наше місто» становить понад 5 мільйонів гривень, з яких 4 «лімони» за теплопостачання, а 1 – борг з квартплати. Трускавець разом зі Львовом є двома єдиними містами в нашій області, де поряд з теплопостачанням була і гаряча вода взимку.

Зустріч п. Адієва в ДК «Газ України» відбулася минулої середи, а в п’ятницю він взяв участь у селекторній нараді, яку проводив віце-прем’єр-міністр з енергетичних питань Андрій Клюєв. Трускавець має погасити борг до 1 липня, тому Лев Грицак, мер нашого міста, дав вказівку активізувати роботу по інформуванні людей щодо необхідності це зробити. Списки найбільш злісних неплатників публікуватиме преса, їх оголошуватимуть по радіо та впливатимуть на підприємствах, де ці люди працюють. Колись такі методи застосовувалися (це ще в ті часи, коли керівником відділу по благоустрою був Гнат Тустановський), вони давали свій ефект. Тепер така робота куруватиметься через відповідний підрозділ КП «Наше місто».

Трускавецькі освітяни побували в Донецьку

Як повідомив начальник відділу освіти ТМР Орест Лобик, минулого тижня 4 представників освіти із Трускавця взяли участь в поїздці в Донецьку область. В Донецьку трускавчани побували в двох ліцеях, один з яких створений безпосередньо при Донецькому університеті, взяли участь в бесіді з ректором Донецького університету Володимиром Шевченком, начальником управління освіти Донецької області Юрієм Соловйовим. Орест Павлович проінформував міського голову Трускавця, що тривають переговори між донеччанами та ректором Львівського національного університету Іваном Вакарчуком щодо можливості створення спільного проекту «Схід – Захід», ліцею, який існував би у Трускавці і про який ми вже інформували наших читачів.

«В Донецьку поставили за мету виховання української еліти, якщо в нас на одного учні фінансування на 1 дитину становить 2 800 – 2 900 на рік, то в Донецьку біля 32 тисяч» - розповів головний освітянин Трускавця. Він теж відмітив, що українізація Донбасу, яка проводиться в ненав’язливій формі, дає вагомий ефект.

Великодні фантазії

30 березня в Єпархіальному музеї СДЄ УГКЦ у Трускавці по вулиці Бандери відкривається виставка «Дитячі Великодні фантазії». Вернісаж триватиме до 22 травня.

А в музеї Михайла Біласа теж 30 березня (о 15.00) буде відкрито виставку на тему «Великдень душі». Про це повідомила начальник відділу культури ТМР Світлана Ковальчин. До Великодня і Народний Дім, і школа мистецтв готують концертні програми. Гурт «Сусідки» Народного Дому проведе концерт 7 квітня в «Міленіумі», під час зборів БФ «Трускавчани», повідомляє прес-служба фонду. А на Великдень та в Світлий Понеділок біля греко-католицьких церков міста пройдуть гаївки за участю львівського гурту автентичного співу «Коралі». Пройдуть гаївки за таким графіком: 4 квітня – 14:00 (церква св. Миколая), 4 квітня – 17:00 (церква Покрови Пресвятої Богородиці), 5 квітня – 13:00 (церква св. прор. Іллі).

Повідомляє трускавецька санстанція

Як повідомила лікар-епідеміолог трускавецької міської санепідемстанції Соломія Скоропад, в 2009 році у Трускваці було зафіксовано 8 випадків туберкульозу, в тому числі захворіла 1 дитина, яка хоча і вчиться в одній з трускавецьких шкіл, але не є жителькою нашого міста. А за чотири роки, з 2006 по 2009, у Трускавці виявили 30 осіб, хворих на туберкульоз, з них 2 дітей. Померло за цей час 7 осіб, смертей серед дітей не спостерігалося. Так що за всіма показниками ситуація із туберкульозом у нас досить позитивна, про це говорив і головний лікар міської лікарні Йосип Свіжинський на понеділковій нараді, коментуючи завершення декадника боротьби з туберкульозом у Трускавці. Соломія Пилипівна спеціально для «Трускавецького вісника» повідомила, що з відкритою формою туберкульозу у Трускавці зареєстровано лише 3 осіб (станом на 1 січня 2010 року).

А завідуюча дезінфекційним відділом міської санстанції п. Т. Ю. Грицик повідомила, що в місті є 82 криниці, з них 3 громадського користування. Більшість з них потребують покращення умов експлуатації, особливо громадські на Курбаса, 3 та Садовій, 14. Служба дезінфекції проводить профілактичне знезараження, використовуючи хлороване вапно, таблетовані дезінфікуючі засоби, керамічні «патрони».

Біля церкви Покрови планують спорудити Хресну Дорогу

В понеділок, 29 березня,  о 12.00 в готелі «Прем’єр», що на вулиці Суховолі, відбулася прес-конференція за участю Почесного голови БФ «Трускавчани» Євгена Юника та пароха церкви Покрова Пресвятої Богородиці» о. Володимира Боднарчука. Присвячена вона була ініціативам відбудови храмів нашого міста – акції не одноденній чи короткочасній, а довготривалій. «Храми, які в нас є, будувалися за рахунок громади» - зазначив п. Юник, депутат ТМР і висловив своє бачення того, як мешканці міста можуть долучитися до благодійних проектів. «Онуки скажуть: колись і мій дідусь чи прабабуся теж вклали свою лепту у будівництво храму». Ці слова Євгена Володимировича підтримав своїм виступом і о. Володимир. Він розповів про потреби церкви, настоятелем якої він є. Потрібно поміняти дах, який протікає, зробити фасад, доробити мозаїки, вітражі на банях. А ще збудувати катихитичну школу, плебанію. Планують створити і унікальну Хресну Дорогу з використанням елементів-мініатюр давніх галицьких церков. Ця Хресна Дорога була б зроблена на цвинтарі, закінчувалася б біля символічної могили воїнів УПА.

Бажаючі допомогти церкві можуть придбати «цеглинки» вартістю від 20 до 1 000 гривень, прізвища тих, хто зробив найбільший внесок, будуть викарбувані на мармуровій плиті, яка колись буде стояти в храмі. Отець Володимир запросив всіх взяти участь у гаївках та повідомив, що біля церкви Покрови буде встановлено писанку висотою 3,2 метри, яку оздоблював він особисто.

Привітав всіх з наступаючим Великоднем і Євген Юник, бажаючи всім «смачної паски і Божої ласки».

Микола Гук привітав дрогобицьких євреїв

Мер міста Дрогобича Микола Гук привітав євреїв зі святом Песах, яке цей народ відзначає в честь виходу з Єгипту. Зробив він це через дрогобицький сайт «Майдан», головним адміністратором якого є відомий журналіст Леонід Ґольберґ. Своє вітання Микола Петрович завершив словами: «Щасливого й кошерного Свята! Хаґ Песах Самеах!». Нагадаємо, що єврейська Пасха цього року пройшла минулого тижня, вона майже ніколи не збігається з католицькою.

Участь в «Суперзірці» візьме і представниця Борислава

Завершився кастинг на шоу «Суперзірка», яке розпочнеться з вівторка 30 березня на каналі «1 + 1». У Трускавці відбір проходив на базі готелю «Ріксос-Прикарпаття». Учасницею шоу з нашого регіону стане представниця Борислава Уляна Малиняк. Дівчина зараз навчається у Львівській філії Національного університету культури, в Бориславі вона навчалася в СШ № 7, у 2006 році здобула титул «Міс Борислава». Уляна ввійшла до складу 26 учасників цього вокального шоу.

Власна інформація

До «Євро-2012» планують відкрити тролейбусний маршрут Трускавець – Дрогобич

До «Євро-2012» українські міста, які прийматимуть єврочемпіонат – Київ, Донецьк, Харків та Львів – отримають близько двох тисяч одиниць громадського транспорту. Про це в інтерв’ю газеті «Дзеркало тижня» повідомив віце-прем’єр-міністр України з питань «Євро-2012» Борис Колесніков, – інформує інформаційний центр «Україна – 2012». Як зазначив урядовець, автотранспорт буде придбаний за рахунок 300-400 мільйонів гривень, виділених Укрексімбанком на збільшення статутного капіталу державної лізингової компанії.

За словами Бориса Колеснікова, замовлення на виготовлення машин отримає українська компанія. Скоріше за все, це буде Львівський автобусний завод. «З допомогою «Сіменс», ЛАЗ розробив хороші тролейбуси. Зараз ми навіть обговорюємо можливість відкриття 12-кілометрового тролейбусного маршруту «Трускавець-Дрогобич». Екотранспорт в екологічно чистому районі – гарне рішення», – сказав віце-прем’єр.

www.zik.com.ua

Володимир Луців: «Пріоритетом для нас є безпека споживачів…»

Бориславська філія управління з експлуатації газового господарства - підприємство, що мусить функціонувати чітко, мов годинник. Адже саме воно, без перебільшення, забезпечує життєдіяльність міста - тепло у наших квартирах, голубий вогник на газовій плиті. Все це має безпосереднє відношення до кожної бориславської оселі, до кожного мешканця міста. Тож проблеми, з якими стикаються газовики, стосуються кожного з нас. А їх, тих проблем, таки вистачає, як переконалися ми в розмові з керівником Бориславської філії УЕГГ паном Володимиром Луцівим. Думаю, для наших чисельних читачів це інтерв'ю буде не тільки цікавим, але й корисним, бо, чого гріха таїти, інколи забуваємо, скільки небезпечних сюрпризів може «подарувати» вам життєдайний газовий вогник.

- Отже, пане Володимире, з чого Ви б хотіли розпочати цю розмову.

- Звичайно, з найважливішого. А найважливішим для нас є безпека наших абонентів-газокористувачів. На жаль, ще дуже багато випадків, коли люди своєю байдужістю щодо дотримання правил користування газом ставлять під удар і свої оселі, і навіть власне, життя, А з цими правилами жарти погані.

Візьмімо, наприклад, ті ж димоходи. За вимогами - висота димоходу над плоским дахом має становити два метри. Покажіть мені багатоповерхівку, де ця норма дотримана. Та не знайдете. Коли це будинок приватний - легше. Бо просто відключаємо газ і доки власник не підніме димохід на належний рівень - газу не буде. От щодо багатоповерхівок, то тут великі проблеми. А це призводить до нещасних випадків, до отруєння чадним газом. Останній випадок у Дрогобичі, де нещодавно сталася велика біда - отруєння чадним  газом.  І  попередній висновок: однією із причин є недостатня висота димоходу.

- А в нас, у Бориславі, поки-що Бог милував?

- Поки-що - так. Але якщо прийде біда, то тоді вже пізно про неї попереджувати. А в нас мало того, що димоходи занизькі, то ще й люди, коли самовільно переобладнують квартири, роблять взагалі дивні речі: під'єднують димоходи від газових приладів до першого-ліпшого каналу, що його вдалося знайти, А куди той канал виходить, чи годиться для того, чи взагалі закритий - ніхто не знає. А це ж дуже і дуже небезпечно, бо чадний газ може накопичуватися у приміщенні - й тоді ... До речі, отруїтися може не тільки винуватець, але й сусід, до якого через оцю вентиляцію потрапляє той чад.

- Він що, справді, не має зовсім запаху?

- Справді, не має жодного запаху. А в наш час тут долучилася ще одна проблема. В нас зараз прийнято при ремонтах, звичайно,  якщо людина має гроші, ставити пластикові двері і вікна. Аргументи - зберігається тепло, звукоізоляція теж надійна.  Тобто, квартира - герметична. А для згоряння одного кубометра газу потрібно десять кубометрів повітря. І коли це повітря вже вигоріло, а в цьому приміщенні є газовий котел чи плита, то завдяки отій герметичності створюється вакуум. Немає кисню, а отже, немає тяги - вакуум, створюється зворотня тяга і вентиляційний канал замість того, щоб витягувати чад, навпаки, подає його всередину приміщення.

- Добре, а як можуть тому зарадити ваші газовики?

- Ми якраз і звернулися до виробників вікон з пропозицією встановлювати  «повітрювачі»  на вікнах, якщо нема кватирки.

- То кватирку треба відкривати увесь час?

- А за це вже несе відповідальність власник квартири чи будинку. Коли дерев'яні двері чи вікна - то помешкання «дихає». А коли сучасні, із ущільнювачами, то тут уже власник має сам думати про свою безпеку та здоров'я.

- Але я знаю, що донедавна при встановленні автономного опалення обов’язковим був сигналізатор?

- Сигналізатор -  це зовсім інше. Він ставиться для виявлення витоку газу і сигналізує також про перевищення чадного газу в повітрі. Та є такі випадки, що людина може і не зреагувати. Він собі там посвистує - а мешканці десь в іншій кімнаті чи в сусідів. Але запам'ятайте: достатньо одного відсотка чадного газу в повітрі, щоб людина втратила свідомість; достатньо кілька вдихань. А далі людина вже не при свідомості, надихається достатньо, щоб померти. Тобто хочу наголосити, що зараз усі мешканці, які будуть до нас звертатися з приводу підключення газових приладів чи якоїсь там реконструкції під'єднання, мають бути готові до того, що доки не буде встановлений розповітрювач чи кватирка, то дозволу на експлуатацію газомережі теж не буде. Зрозуміло, розповітрювач - легше, бо достатньо просверлити отвір і встановити на рамі. Він легенький, делікатний. Тобто, мінімум проблем.

- Добре, але мене, як і кожного вашого абонента, цікавить ціна...

- Ціна?.. Десь сто гривень, або двісті двадцять зі встановленням. Звичайно, не дуже дешево. Але це вже не наші проблеми. У нас є розпорядження, що без розповітрювачів чи кватирок не можна приймати в експлуатацію будинки. Бо, повторюю, дуже багато випадків, коли причиною біди є саме встановлення герметичних вікон і дверей. Кисень вигоряє, утворюється в приміщенні вакуум, і цей чадний газ іде всередину помешкання, замість того, щоб виходити назовні.

- Тобто це дві найбільш небезпечні речі, на які Ви б хотіли звернути увагу: недостатньої висоти димоходи  і  герметичні вікна, що їх встановлюють зараз повсюдно?

- Є ще одна проблема, яка таїть у собі не менше небезпек: самовільне встановлення газових приладів. Дуже багато випадків, коли люди самотужки, не маючи належних знань і не дотримуючись жодних інструкцій, встановлюють газові прилади, як заманеться. Ми ж не завжди можемо це проконтролювати. Чому? Бо там, де газове опалення, наш слюсар має зробити перевірку раз на рік, де встановлена тільки газова плита - раз на три роки. От прийшов наш працівник для технічного огляду - все добре.  А тільки двері за ним зачинилися - господар узяв і поставив собі якийсь прилад. Приміром, колонку у ванні, - був такий випадок. А коли це до всього ще й багатоквартирний будинок, то небезпека для всього будинку. Ми просимо, волаємо до всіх: люди, думайте хоч трохи і самі про власну безпеку. Адже випадків, коли недотримання правил користування газом закінчувалося трагічно, дуже багато.

- А якщо конкретніше, пане Володимире?

- Та візьмімо буквально минулий місяць. Другого лютого в Золочівському районі двоє дівчат отруїлися чадним газом через негерметичнісгь димовідвідних каналів. Четвертого лютого на вулиці Політехнічній у Львові - отруєння чадним газом. Одинадцятого лютого в селі Конюшки отруїлося тям же чадом шестеро людей. Сімнадцятого лютого в Дрогобичі отруїлася чадним газом ціла сім'я, загинуло троє осіб. Цей трагічний перелік можна продовжувати і продовжувати.

- Ви сказали, що люди самовільно встановлюють газові прилади. А як то має бути на законній основі?

- На законній основі - в газову мережу можуть втручатися лише працівники газового управління. І ніхто інший, ніякі інші фірми  -  мають  вони ліцензії чи не мають – неважливо. Люди ж самовільно беруться до того, а тим більше в нас, у Бориславі, - всі «спеціалісти», адже не місто - нафтовиків, газовиків... Та підкреслюю, тільки наші працівники можуть здійснювати втручання в газомережу, якщо хочете бути спокійні за своє життя і життя своїх близьких. І нема ніякої потреби щось «хімічити» самотужки. Достатньо звернутися до нас і ми підключимо так, як людина хоче, і де хоче. Але згідно усіх технічних умов. І мешканці матимуть гарантію, що жодних неприємних «сюрпризів» їх не спіткає. Знаєте, люди просто не усвідомлюють, як вони ризикують.

- Знаю, що інколи ті, хто мас кахельні пічки, ставлять шубер, щоб коли п'єц нагріється, закрити шубер, тобто, перекрити витяжку і зберегти тепло...

- Це категорично заборонено. Категорично! Бо газовий чад - без запаху. Коли палиться, як раніше, дровами, то якщо заскоро закрити шубер, людина чує запах чаду від деревного вугілля. Коли ж  те саме при газовому опаленні — зовсім нічого не відчуєте.

- А яка Ваша думка щодо шлангів для підключення газових приладів?

- Є така методика. Людина, щоб мати менше клопотів зі зваркою труб, підключає прилади шлангами,  що дозволяється. Але тут також потрібно бути обережним, бо на ринку з'явилися шланги, що не відповідають необхідним нормативам. Купувати потрібно тільки сертифіковані вироби. І ще одне: на опалювальні котли ми рекомендуємо ставити поліхлорвінілові шланги, які не проводять струму. Адже котел має електрочастину і газову частину. Сам електрокотел зв'язує воду із газом, а отже, вже є електрична мережа. Тому котли підключаємо на поліхлорвінілові шланги, щоб унеможливити перепад потенціалів. А газові плити потребують шлангів з нержавійки. Бо плита іззаду має високу температуру і хлорвініловий шланг із часом прогорає. Б результаті, газ виходить у приміщення і наслідки можуть бути найгірші. Люди це розуміють. І ми вже поміняли дуже багато отих несертифікованих шлангів до під'єднання газових плит на металеві, які теж гнучкі й зручні в користуванні, але, на відміну від пластмасових та гумових, не прогоряють. У будь-якому випадку перед встановленням потрібна консультація спеціаліста, тобто, варто звернутися до нас, а ми, встановивши все належно, доведемо до пуття ще й інші недоробки, що залишилися з минулих часів. Повторюю, власною безпекою легковажити не можна, тим більше, що будь-яка недбалість з газом в одній квартирі багатоповерхівки може стати великою бідою для всього будинку.

- Пане Володимире, зараз багато людей, зокрема, у багатоквартирних будинках встановлює автономне опалення. Про це говорилося і в нас на сесії міської ради, і рішення приймалися протилежні: можна — не можна. Що ж до Вашого господарства, то, мабуть, значно додалося клопотів і проблем...

- Та, звичайно, проблем для нас побільшало. Я б виділив кілька таких важливих моментів щодо індивідуального опалення. Перше - «сипляться» димоходи. Щоб було зрозуміліше: коли у приватному будинку раніше була опалювальна піч, то комин був гарячим, через нього виходили гарячі продукти згоряння. Зараз, коли поставили котел - в ньому високий к.к.д. і комин холодний, він промерзає, а тому й обсипається через рік-два. Єдиний вихід - гільзувати комин, вставляти всередину своєрідну трубу із нержавіючої сталі. Цю роботу виконують також ліцензовані організації. Це стосується до котлів із продуктами згоряння - в димохід.

У багатоквартирних будинках встановлюють котли парапетного типу з турбовикидом, де отвір іде через стіну. Цей котел обов'язково повинен мати відповідний тиск. Діаметр стояків, що є в багатоповерхових будинках, розрахований на подачу газу тільки для газових плит. Дев'ять газових плит - півдюймовий стояк, вистачає. Котли ж беруть газу набагато більше. І тепер, коли ми видаємо технічні умови, обов'язково робимо гідравлічний розрахунок стояка. Його треба міняти на більший діаметр. Але ж будинок багатоквартирний, а люди: той того не пускає, щоб поміняти, той не хоче... Без заміни стояка ніякої мови про дозвіл не може бути. Тут люди просять, плачуть, ходять, але зробити без дотримання оцієї умови нічого не дасться.

Третя проблема, з якою стикаємося, що люди самовільно поставили котли. Є постанова Кабміну про заборону встановлювати котли, згідно з нею і міська рада наша і Трускавецька, бо Трускавець теж належить до Бориславського управління, припинили видачу дозволів. До речі, щоб встановити котел чи газову колонку парапетного типу - теж потрібний дозвіл міської ради, бо ми за вигляд фасадів не відповідаємо. Зараз, зрештою, йде мова взагалі про заборону встановлення котлів такого типу. Перше, щоб не псувати фасади якихось історичних будинків, а інше - дуже багато скарг від сусідів із багатоповерхівок. Мовляв: сусід зробив вивід котла у мене під вікном, а все те до мене задуває. Власне через це найближчим часом має вийти рішення, щоб парапетні котли заборонити. Тобто, хто ще встиг - то встиг, але десь у межах місяця буде та заборона і тоді, звичайно, жодної розмови про дозвіл на встановлення бути не може...

-     А який же вихід з цієї ситуації?

-     Важко сказати.  На мою думку, можливе переобладнання вже діючих котелень - встановлення там більш економного і сучасного устаткування, або міні-котелень – біля кожного багатоповерхового будинку, звичайно ж. за кошти самих мешканців. На жаль, люди в нас зараз таких коштів не мають. Як і для того, щоб цілий будинок повністю переходив на автономне опалення. Адже теж не кожна квартира, не кожна родина в наш час знайде кошти, щоб встановити індивідуальне опалення. Все це - ніби замкнуте коло. Ви подивіться: в Бориславі, з різних причин, багато будинків відключено від централізованого теплопостачання. Тож мешканці мають дозвіл встановлювати автономне опалення, про яке точиться стільки суперечок. І що ж? Встановили його тільки одиниці. Більшість гріється - хто як може. Здебільшого, газом. Шланг від газової плити - пальник посередині кімнати, - нібито тепло. А що дихає тими випарами, що нищить собі здоров'я - про те і не задумується. Або встановлюють пальники інфрачервоного полум'я, що призначені тільки для промислових приміщень, де є відповідна вентиляція. Чи й взагалі — на хлопський розум: вмикає всі камфорки, відчиняє газову плиту, туди кілька шамоток - воно ніби гріє. Але чим ти дихаєш?! Вуглекислим газом, продуктами згоряння. А потім дивуємося, чому стільки у нас ракових захворювань, чому так часто підводить здоров'я. Та пожалійте себе!

- Добре, пане Володимире, і певно, завершимо проплатою за газ? Чи з тим клопотів не маєте?

- Та ні, якраз вистачає клопотів. Тому й хотів би звернутися до наших абонентів, до бориславців, щоб вчасно оплачувати рахунки. Треба зрозуміти, що наше управління (і «Львівгаз») купує газ для населення, як і кожне підприємство, а потім продає споживачам. Для того, щоб ми могли закупити газ — нам потрібні кошти, а кошти надходять від того, що сплатило населення за вже спожите паливо. На жаль, не всі те розуміють і боржників у нас чимало. Не від добра і не за власною забаганкою ми змушені «відрізувати» газ найбільшим неплатникам. Тож ще раз хотів би попросити людей, щоб не створювали проблеми для себе і для нас.

- І, нарешті. — трохи оптимізму...

- Мусимо бути оптимістами. Хотів би сподіватися, що газ для населення не подорожчає. Хоча це залежить не від нас. а від нового Уряду. Ми вдячні тим людям, які приходять до нас, турбують і прислухаються до наших рекомендацій. Ми, зі свого боку, завжди ідемо назустріч абонентам, звичайно, наскільки це дозволяє законодавство. Єдине хотів би, щоб наші люди самі більше дбали про власну безпеку. Бо ж для нас пріоритетом у роботі і є якраз безпека наших споживачів.

Розмову вів Ігор Юринець, газета «Нафтовик Борислава»

Війни перевізників тривають…

8 грудня 2008 року був оголошений конкурс на маршруті «Борислав - Стебник », який мав відбутися 24 дня того ж року. Але у зв’язку із прийняттям 3 грудня 2008 року Постанови КМУ № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» 24 грудня 2008 року на засіданні конкурсного комітету прийняли рішення визнати конкурс таким, що не відбувся, й оголосити новий, відповідно  до  вимог нового  Положення. На той момент діючими перевізниками, згідно договору з тодішнім замовником перевезень - Дрогобицькою РДА - були два підприємства: ТзОВ «Карсан АТ» і ТзОВ «Інтертранстур». Термін дії договору закінчувався 18.01.2009 року.

Як відомо, влітку 2008 року ТзОВ «Карсан АТ» визнано банкрутом, і якимось дивним чином право обслуговувати маршрут «Борислав АС - Стебник АС» перейшло новоствореному підприємству ТзОВ «Бориславське АТП», яке отримало в липні 2008 року тимчасові дозволи з  терміном дії до проведення конкурсу.

3 квітня 2009 року оголошений новий конкурс на згаданому маршруті згідно нового Положення № 1081 та Умов і Регламенту проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджених головою Львівської ОДА. Згідно нових правил, об’єктом конкурсу був маршрут, тобто право обслуговувати цілий маршрут міг отримати тільки один перевізник. 5 травня 2009 року відбулось перше засідання конкурсного комітету, на якому визначено переможців на різноманітних оголошених маршрутах.

20 червня 23009 року на черговому засіданні  конкурсного комітету визначено переможця на маршруті «Борислав АС - Стебник АС»: це дрогобицьке підприємство ПП «ГаличАвто». Учасниками . цього конкурсу на згаданому маршруті стало багато підприємств реґіону, серед яких і наше підприємство. Хочу зауважити, що в конкурсі на маршруті «Борислав АС -Стебник АС» не брало участь ТзОВ «Борислававтотранс», можливо, через брак автотранспорту, адже за новими правилами перевізник має забезпечити обслуговування цілого маршруту, та не всім підприємствам це під силу. При підрахунку рейтингової оцінки претендентів ТзОВ «Бориславське АТП» і ТзОВ «Інтертранстур» набрали відповідно 34 і 13 балів, у свою чергу МПП «Транспортник»  отримало рейтингову оцінку 42 бали. Як відомо, ТзОВ «Бориславське АТП» і  ТзОВ «Інтертранстур» не погодились із результатами конкурсу і оскаржили рішення конкурсного комітету в суді. Керівники цих підприємств стверджують, що суд виніс ухвалу призупинити рішення конкурсного комітету про визначення переможця на маршруті «Борислав АС - Стебник АС» і зобов'язав надалі ТзОВ «Бориславське АТП» і ТзОВ «Інтертранстур» здійснювати перевезення на згаданому маршруті. Та в дійсності суд призупинив рішення конкурсного комітету, але жодним чином не надав права згаданим підприємствам надалі здійснювати перевезення, так як це не входить в компетенцію судових органів. У постанові № 1081 від 03.12.2008 р. із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525, від 21.05.2009 р.. передбачено таку ситуацію, коли учасники конкурсу не згідні з рішенням конкурсного комітету і звертаються у суд, а саме ст. 55 абзац 7 говорить: «у разі зупинення судом рішення конкурсного комітету призначити тимчасового (до вирішення судом рішення по суті) автомобільного перевізника для виконання перевезень, зумовлених об'єктом конкурсу». Відзначимо, що Порядок проведення конкурсу з перевезення органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Під час судових перипетій з'ясувався немаловажний факт, що свого часу ТзОВ «Бориславське АТП незаконно отримало тимчасові дозволи на обслуговування маршруту «Борислав АС - Стебник АС». Прокуратура Львівської області винесла протест і зобов'язала Львівську ОДА анулювати видані раніше тимчасові дозволи. Листом від 31. 07. 2009 р. Львівська ОДА зобов'язала директора ТзОВ «Бориславське АТП» терміново припинити перевезення на маршрутах «Борислав АС - Стебник АС» та «Дрогобич АС-2 - Старе Село» у зв'язку з анулюванням тимчасових дозволів. Як ми знаємо, перевезення надалі здійснювалися, чим ігноровано облдержадміністрацію та обласну прокуратуру. Щодо трускавецького підприємства ТзОВ «Інтертранстур», хочу нагадати, що договір між ним і замовником - Дрогобицькою РДА (яка навіть не є сьогодні замовником) закінчився 18 січня 2009 року. Виникає запитання: на підставі чого підприємство надалі здійснює перевезення на маршруті «Борислав АС - Стебник АС»? Ми не раз порушували питання леґітимності функціонування маршруту «Борислав АС - Стебник АС». Розуміли, що в ситуації, яка склалася, а саме при відсутності законного перевізника на згаданому маршруті, Львівська ОДА, як замовник перевезень, повинна призначити тимчасового перевізника на об'єкті конкурсу, тим самим забезпечивши дотримання чинного законодавства. Керівництво МПП «Транспортник» звернулось до органів місцевого самоврядування міст Борислава та Стебника із пропозицією врегулювати проблему у відповідності до чинного законодавства. У свою чергу ми заявили про свою готовність забезпечити обслуговування маршруту «Борислав АС - Стебник АС» на основі тимчасового дозволу. Нам відомо, що дрогобицьке підприємство «Сігма» теж претендувало на отримання тимчасового дозволу. На нашу думку, при вирішенні питання тимчасового перевізника бралось до уваги, що ні «Сігма» ні «Борислававтотранс» не брали участі в конкурсі на згаданому маршруті, а «Бориславське АТП», «Інтертранстур» і «ГаличАвто» є учасниками  судового  процесу.

Підсумовуючи сказане, зазначимо, що 18 лютого 2010 року облдержадміністрація надала нашому підприємству тимчасовий дозвіл обслуговувати маршрут «Борислав АС - Стебник АС» на термін до вирішення судом рішення по суті.

Заручниками ситуації на «гарячому» маршруті стали працівники Бориславського АТП, які через непрофесійні дії свого керівництва вдаються до протиправних лій, до порушення законності. Хотілося б, аби у правовому полі відбулося поліпшення транспортного обслуговування передусім в інтересах пасажирів, а також міського бюджету.

На жаль, ситуація склалася так, що цілий позаминулий тиждень нашим працівникам не давали можливості виїхати з автостанції «Борислав». І донині триває той шантаж.

Я хочу спростувати декілька звинувачень, що їх висловлюють на нашу адресу опоненти. Щодо того, що на маршруті зменшено кількість маршруток із 16 до 10, і від цього буцімто потерплять пасажири. Але ж на всіх маршрутах відбулося зменшення кількості транспортних засобів. Зокрема, на маршрутах «Дрогобич –Трускавець» працювало 46 маршрутних таксі, тепер - 24, «Борислав – Дрогобич» відповідно 22 і 10. Це зумовлено заміною рухомого складу незручних малих мікроавтобусів на автобуси середньої вмістимості типу «Богдан», «Еталон», що водночас сприяє поліпшенню екологічної ситуації в реґіоні й у Бориславі зокрема.

Зауважмо й таке: до сьогодні час поїздки пасажира, скажімо, з Борислава до Трускавця, триває в межах однієї години. Виходить, експлуатаційна швидкість - 15 кілометрів за годину. У Львові зрозуміла причина - там «корки». А в нас ми буваємо свідками, коли водії по декілька хвилин стоять на зупинках й очікуванні пасажирів, навіть набиваючи людей, як оселедців. Для пасажирів головне - якнайшвидше добратися до місця призначення, це аксіома. Але запитайте у своїх знайомих, скільки часу вони добираються в Трускавець на роботу – і вам стане все зрозумілим.

Ми прорахували, що при нормальній швидкості інтервал руху автобусів залишиться незмінним: у час «пік» - 8 хвилин, решта часу - 10-15 хвилин. Маючи десять новеньких автобусів типу «Богдан», «Іван», «Еталон», ми обов'язково дамо собі раду і значно поліпшимо транспортне обслуговування на життєво важливому для регіону маршруті.

Володимир Кузбит, директор МПП «Транспортник»,

газета «Нафтовик Борислава»

Служба 102 міста Борислава повідомляє

У період із 1  по 20 березня у місті скоєно дев'ять крадіжок. Маємо також сім випадків погроз фізичною розправою. одне шахрайство, два хуліганства, одинадцять випадків нанесення громадянам тілесних ушкоджень, одне вилучення зброї, чотири випадки пошкодження майна, дев'ять злочинів по лінії боротьби з економічною злочинністю, три випадки настання смерті, дев'ятнадцять фактів хабарництва, один випадок непокори співробітникові міліції та два злочини, віднесені до категорії інших порушень закону.

Завдяки проведеним оперативно-розшуковим заходам розкрито п'ять справ за фактами крадіжок, а також виявлено і задокументовано дев'ятнадцять випадків вимагання та отримання хабара. Працівники міського відділу міліції встановили зловмисників, які погрожували фізичною розправою та нанесли громадянам міста тілесні пошкодження і причетні до вчинення хуліганських дій. Розкрито також злочини за фактом шахрайства, незаконного зберігання зброї, по лінії боротьби з економічною злочинністю. За чотирма фактами крадіжки, трьома випадками настання смерті, чотирма фактами навмисного пошкодження майна та ще двома злочинами, які віднесені до категорії інших порушень закону, проводяться дослідчі перевірки.

Сектор ДСБЕЗ Бориславського міського відділу міліції продовжує перевірку діяльності начальника міського РАЦС на предмет хабарництва. У ході перевірки виявлено та задокументовано ще дев'ятнадцять випадків вимагання та отримання хабара у розмірі від 78 грн. до 300 американських доларів.

Глибоку стурбованість викликало у батька та сина Щербаніків повідомлення чергової частини про свідоме створення ними 27 лютого перешкод для обслуговування пасажирів на маршруті «Борислав АС - Стебник АС». У письмовій заяві батько та син Щербаніки вимагають від співробітників міліції публічного вибачення за оприлюднення матеріалів про те, що вони «на території автостанції м. Борислава перешкоджали перевезенню пасажирів на маршруті «Борислав АС - Стебник АС». Як працівники Бориславського АТП, ці громадяни 27 лютого 2010 року перекрили виїзд із міської автостанції по вул. Тернавка, чим свідомо створювали, перешкоди для обслуговування маршруту автотранспортними засобами іншого підприємства». У той же час громадяни Щербаніки не заперечують, що 27 лютого 2010 року на міській автостанції по вул. Тернавка вони дійсно перешкоджали руху автобусам МПП «Транспортник», які, на їх думку, незаконно, без наявності відповідних документів розпочали перевезення пасажирів на маршруті «Борислав АС - Стебник АС». Заявники стверджують, що транспортні засоби МПП «Транспортник» заїхали на Бориславську автостанцію, не маючи відповідного договору з АС на обслуговування, що створювало аварійну ситуацію на території автостанції. За цим фактом проводяться перевірка, у ході якої буде з'ясовано обставини виникнення конфлікту за право обслуговувати маршрут «Борислав АС - Стебник АС», яке призвело до блокування автотранспортних засобів одного підприємства працівниками іншого на міській автостанції. Несправність телевізора «Samsung» стала причиною виникнення пожежі у одній із квартир мікрорайону по вул. С. Коваліва. Вогнем знищено не лише несправний телевізор, але й пошкоджено стіни однієї кімнати та більшість речей домашнього вжитку, які там знаходились. Сума завданих збитків встановлюється. Завдяки вмілим та оперативним діям працівників Бориславського міського відділу ГУ МНС у Львівській області від загоряння врятовано суміжні житлові, приміщення на загальну суму 250 тис. гри.

Дві пляшки коньяку стали здобиччю одного із мешканців міста у магазині «Барвінок». Правда, потішити душу і тіло благородним напитком зловмисникові так і не вдалося, Факт крадіжки зуміла зауважити фахівець із комп'ютерного обліку супермаркету, а відтак співробітники слідчо-оперативної групи затримали зловмисника по «гарячих слідах». Невдаха злодій щиро розкаявся у скоєному і, зрозуміло, був вимушений повернути викрадений у магазині коньяк.

Газета «Нафтовик Борислава»

Борислав готується до Великодня

Минулу нараду із керівниками комунальних служб міста міський голова Олег Іваницький розпочав із аналізу стану оправ у Бориславі. До Великодня залишилося два тижні, тож комунальникам доведеться докласти чимало зусиль, щоб підготувати місто до святкувань. Часу обмаль, а зробити треба багато. Ситуація ускладнена ще й тим, що відсутність бюджету не дає змогу профінансувати комунальників. До негараздів із фінансовим забезпеченням галузі, пов'язаним із відсутністю бюджету, додається невідповідність діючих тарифів на житлово-комунальні послуги із фактичними затратами комунальних підприємств на виконання робіт. Міській владі минулого тижня вдалося якось вирішити питання виплати заробітної плати працівникам комбінату комунальних підприємств. Але це крапля в морі. Не мають фінансування КП «Благоустрій» та «Зелений світ», на які завжди лягало основне навантаження під час підготовки міста до Паски. Не в кращому стані - й інші підприємства комунального господарства міста. Тож більшість робіт із підготовки міста до свят доведеться виконувати на ентузіазмі. Міська влада також розраховує на свідомість мешканців та керівників підприємств і установ, які приберуть до свят прилеглі до їхніх садиб та виробничих площ території.

Найболючішою проблемою міста продовжують залишатися дороги. Міський голова вибачився перед водіями та мешканцями Борислава за їх незадовільний стан і пообіцяв у міру можливого із настанням перших теплих днів взятися за їх ремонт. Зрозуміло, всі дороги належним чином відремонтувати не вдасться через брак коштів. Проте міська влада намагатиметься зробити усе можливе, щоб привести до належного експлуатаційного стану хоча б дорожнє покриття на основних напрямках. Міський голова дав протокольне доручення відповідним службам вивчити досвід роботи із ремонту дорожнього покриття, який застосовують у містах Львівщини, та по можливості використати його під час ремонту доріг у Бориславі.

Міський голова висловив жаль із приводу того, що чимало робіт доведеться виконувати через низький рівень культури мешканців. Особливо багато такої роботи у міському парку. Кожен рік усе місто спільно із працівниками комунальних підприємств докладає чимало зусиль, щоб навести порядок у парку. Але проходить рік — і все доводиться робити знову: відновлювати поламані лавки, замінювати розбиті ліхтарі, вигрібати купи сміття, наче ніхто до цього нічого не робив.

Керівник КП «Бориславсвітло» Іван Маців отримав доручення відновити освітлення на вулицях С. Коваліва, Данила Галицького. Володимира Великого. Особливу увагу слід звернути на ділянки міських вулиць поблизу церков, щоб мешканці мали змогу безперешкодно дістатися до святкових Великодніх відправ.

Газета «Нафтовик Борислава»

Психологія

Про смерть

…смертю смерть подолав і тим, що в гробах, життя дарував…

Кожна здорово мисляча людина усвідомлює, що колись наступить такий момент, коли ми розпрощаємося зі своїм життям. Відносно того, що буде потім, судження часто розходяться. Незважаючи на те, що абсолютна більшість нашого суспільства декларує себе християнами, а в нас, в Галичині, чи не «найхристиянськішими з усіх християн», все ж щодо питання смерті в пересічних людей можна почути різноманіття думок, які виражають чи не всю історію філософії – від прихильників теорії реінкарнації (перевтілення) до скептичних тверджень, що «ніхто звідти не повернувся і невідомо, що там», від думки про рай і пекло з казковими образами крилатих молодих ангеликів і страшних волохатих нечистих до цілком атеїстичних поглядів, від прихильників «темного тунелю із світлом в кінці» до такого сплетіння забобонів, яким можна було б присвятити не одну монографію. Проте чи не єдиним спільним для всіх нас є те, що тема смерті є татуйованою і обговорювати її в широкому колі чи «пристойному» товаристві не прийнято, а швидше, навіть вважається за моветон.

Тим не менше, працюючи як психолог з особами різного віку та соціального статусу, а особливо з людьми, залежними від наркотиків, зауважується той факт, що люди воліють не торкатися цієї теми, щоб не спровокувати себе на певні роздуми , причому не поверхневого, а більш глибинного характеру. Це є та хибна думка, що « якщо про проблему не говорити, то вона зникне сама собою». Проте ситуація змінюється, коли людина зустрічається зі смертю близьких людей, яка здійснює на них сильний емоційний вплив, а змінюється докорінно, коли людина сама перебуває на смертному одрі, або її чудом вдається уникнути лабет смерті. Дуже цікавими є дослідження на цю тему психіатра Р. Моуді «Життя після життя», біолога Л. Уотсона «Помилка Ромео» та А. Ландсберга і Ч. Файє «Зустрічі з тим, що ми називаємо смертю», де обговорюються проблеми свідомості, помирання, віри, фізіологічних аспектів, медичних та юридичних проблем смерті.

Дослідження, проведені в Західній Європі та США в кін. 80-х - на поч.90-х рр. ХХ ст. показали, що дуже часто змінюється у людей ставлення до смерті після проведення т. зв. тесту Уордена «Особисте усвідомлення смерті». Доктор Дж. Уільям Уорден, професор психології Гарвардського університету і керівник проекту «Омега» уклав тест на основі багаторічних спостережень за помираючими та членами їхніх сімей. Нижченаведені вибіркові положення даного тесту не мають на меті залякати людей чи ввести їх в стан депресії, а навпаки, допомогти усвідомити нашу смерть як необхідність, незважаючи на те, прийде вона сьогодні, за рік чи за 50 – 70 років, вміти підготуватися до неї належним чином. А глибинна мета такого тесту – це пробудити в людей віру до життя та спонукати змінити свої вчинки, поведінку, життя в цілому на краще.

Тест  «Особисте усвідомлення смерті»

1. В якому віці ви очікуєте, що помрете?

2. Коли б вам хотілося померти? Чому?

3. Яким чином вам більше всього хотілося б померти? Виберіть спосіб і поясніть причину вибору.

4. Яким чином вам менше всього хотілося б померти? Чому?

5. Напишіть власний некролог.

6. Як будуть люди згадувати вас?

7. Як би вам хотілося, щоб вас згадували?

8. Якщо б ви були невиліковно хворі, чи хотілося б вам знати, коли ви помрете?

9. Що б ви могли віддати за продовження життя? Руку? Ногу? Око?

10. Що ви в даний момент відчуваєте по відношенню до смерті? (переляк, байдужість, щастя і т. п.)

11. Тепер напишіть заповіт.

12. Кого б вам хотілося, помираючи, бачити поруч? Чому?

13. Коли я думаю про смерть, я думаю про… (закінчіть фразу)

З побажаннями довгих років життя –

Володимир Ключак, психолог, 2007 р.

P.S. Автор присвячує дану статтю знайомим, померлим від залежності. Тест Уордена в статті не подано в повному обсязі, а висновки щодо результатів не подаються з метою заохочення самоаналізу тих, кого цей тест зацікавить.

Реклама

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Незалежне видання «ТРУСКАВЕЦЬКИЙ ВІСНИК». Всі права застережені. Розповсюджується безкоштовно. Засновник, головний редактор та відповідальний за випуск – Володимир КЛЮЧАК. Редакція публікує виключно ті матеріали, які збігаються з точкою зору редакційної команди. Контакти: Email: anda_panda@ukr.net, тел. 097 38 36 112. Публікація в Інтернеті: на www.turportal.org.ua/visnyk «Інформаційний портал курорту Трускавець», окремі матеріали на www.protruskavets.org.ua – «Сайт Трускавця про Трускавець».

 

 
НОВИНИ  СТАТТІ Інтервю Репортаж ПДМ Архів 2008 Архів 2009 Вітання ФОТО Старий Трускавець Сучасне місто ОГОЛОШЕНЯ КОНТАКТИ Старий сайт Форум_ТВ
 
Lemky.com Каталог сайтів України