роздуми

 
 

Воля громади

                                 

Трускавець - одне з міст, яке має свою древню історію, тут збереглися родини, які заселяли трускавецьку землю ще далеко до дослідження і визнання місцевих джерел цілющими водами. Але з часу, коли наші землі стали предметом дослідження і відкриттів, тут стали поселятися чужоземці, які в більшості мали на меті одне: наші багатства зробити предметом свого особистого збагачення. Проте ні поляки ні жиди варварством не займалися, хоч вплив місцевих жителів на розвиток Трускавця щораз зменшувався і з часом наших людей використовували здебільшого як обслугу. Та повністю затиснути ярмо на шиї місцевих мешканців надто небезпечно - це розуміли і поляки і жиди.

Велика біда етнічної трускавецької громади була в тому, що дозволяла в себе вдома панувати чужинцям. Роками мешканцям Трускавця навіювали думку про їхню меншовартість та про те, що ними повинен завжди керувати чужинець. З трускавчан виплекався тип споживацької людини, тип солодкої волі-неволеньки: моя хата з краю - нічого не знаю, терпи язичку - їстимеш паляничку, я людина мирна, в поті чола хліб здобуваю і всяке начальство почитаю і т.п. Вони піснями і віршами оплакували долю і нарікали, що вона гірка.

Панівні касти час від часу гризлися між собою, але коли хтось з місцевих робив спробу підняти голову, чужинці об'єднувалися і руйнували його так, аби більше ніхто з трускавчан не захотів подихати запахом волі і об'єднати громаду. Якщо і виховували когось з місцевих - то це тих, хто готовий був проклясти свій рід і лизати чужинців з ніг до голови.

А що ж місцева громада...? За винятком поодиноких Героїв, як то Роман Різняк, якого до речі свої ж і зрадили, не має особливо ким і похвалитися. Місцевого, який ставав на ноги, свої ж і топтали, а правильніше сказати - чужинці на нього цькували своїх і показували іншим, щоб з раба не лізли у пана, бо це виключно їх прерогатива, а наша - обслуга. Щось більше - тільки через них.

Особливий цинізм по відношенню до місцевого населення відбувся за радянських часів, коли в людей примусово повідбирали землю, відселювали у квартири, а на їхній землі будували санаторно - готельні комплекси. Я не заперечую, що їх не треба було будувати, я проти методів у відношенні до людей, які проявляла тодішня влада.

В українців з'явилася надія після проголошення незалежності України. Всі пам'ятають, яке було в цей час духовне піднесення і які сподівання на вільну країну покладав український народ і зокрема громада Трускавця. Та люди, засліплені ідеєю незалежності України, вірили на слово всім, хто вголос не боявся про це говорити і зовсім не усвідомлювали, кого приводять до влади. Саме тому, що нову українську владу не було сформовано з патріотів, а з перефарбованих вчорашніх комуняк, які говорили до народу націоналістичні гасла, покладали квіти Кобзареві, воякам УПА, розпочали ходити до церкви, а тим часом здійснювали перерозподіл власності як в Україні, так і в Трускавці. Саме за нової української влади була розповсюджена ганебна зараза - брати хабарі, навіть за працевлаштування. Вдумайтеся, йдете в найми і за це ще потрібно заплатити. Розпочали за безцінь роздавати майно держави і міста. Перша влада, яка була в Україні після 1991 року, ще мала хоч якесь почуття відповідальності перед людьми і боялася грубо порушувати закон. Та з часом, коли в Україні змінився перший президент, а в місті міський голова, в Україні і в місті вся ставка була зроблена на безпрецедентне пограбування народу. Що робилося в Трускавці з 2002 року нікому роз'яснювати не потрібно. На сьогодні у місті майже не залишилося ні комунального майна, ні вільної земельної ділянки, розпочали роздавати міжбудинкові переходи та прибудинкові території і все це було роздано далеко не місцевим. З проданого комунального майна і землі в міську казну поступав мізер коштів, а пізніше цей мізер добрий господар "по-господарськи" засвоював. Для прикладу, погляньте на вулицю Мазепи чи Стебницьку - це вулиці після капітального ремонту. Навіть не хочу на цьому зупинятися. Це все дуже сумно. За подібним сценарієм розвивалися події по цілій Україні. Десь спритніше, десь скромніше.

Безправ'я людей, розкрадання державного і комунального майна породило велику хвилю невдоволення в широких верствах населення, все це призвело до "помаранчевої" революції в Києві на Майдані Незалежності. Люди покладали надії, що досить змінити політичну еліту, а вона вже поміняє все на місцях і покращить наше життя.

Час минав, а покращення не наставало. Більше того політичні протистояння настільки перейшли у брудну форму, що настало загальне розчарування всім і всіма.

Саме на цьому етапі розвитку країни і міста я зрозумів причину безпорадності і безправ'я людей. Добробут, могутність і процвітання нашої держави закодовано в Гербі України, який розшифровується - ВОЛЯ. Наші предки заповіли нам єдину формулу існування держави - це проявлення волі кожного українця і волі народу в цілому. Ми тільки тоді по справжньому будемо вільними, коли своєю особистою волею зміцнимо волю громади і побачимо у волі громади частину своєї особистої волі.

Вольова людина вибирає мету, чітко її уявляє і здійснює. Вона має внутрішній поклик перемагати труднощі і ніколи не нарікає на умови праці, життя, обставини і не жебрає співчуття. Вона - коваль своєї долі. Труднощі - це невибагливий харч який гартує, збуджує, мобілізовує чуття і мислі вольової людини.

Хочу привести приклад проявлення волі окремих груп трускавецької громади. Колишній гуртожиток "Житлобудсервісу" що на вул. Сагайдачного, 3 який за борги підприємства продали разом з мешканцями. Людям запропонували викупити їхнє ж житло по ціні 600 доларів за квадратний метр. Проте, жителі будинку не вдалися до розпачу і не посіяли паніки, а проявили непохитну вольовість у відстоюванні своїх прав, заручилися підтримкою поодиноких депутатів міської ради і як результат, питання вирішилося на їхню користь. Хоч на початку подій все виглядало безпорадно і трагічно. Наступний приклад: мешканці будинку № 70 по вул. Стебницькій проявивши свою волю, не допустили будівництва в міжбудинковому переході стоматологічної лабораторії.

Трускавчани почали щораз частіше об'єднуватися у відстоюванні своїх прав. Та реального результату можна досягти об'єднавшись не тільки захищаючи свої особисті питання, а й відстоюючи питання інших членів громади - як свої особисті. Саме в таких випадках проявляється солідарність громади і народжується справедливе вирішення наболілих питань. Тільки об'єднана, вольова громада здатна народити в своїх рядах патріотів, яким зможе доручити керівництво містом і вони не будуть з'ясовувати між собою, хто повинен стати міським головою, це вирішиться само по собі.

Тож об'єднуватися і проявляти громадську волю потрібно не так ПРОТИ чужої нам влади як ЗА свої права, ЗА свій добробут та майбутнє своїх дітей.

Депутат Трускавецької міської ради Р. Крамар

 
 
 
Lemky.com Каталог сайтів України