роздуми

 
 

Про що звітуватиме мер Трускавця?

В четвер 21 травня о 10.00 год. в клубі санаторію „Карпати” буде проводити свою роботу чергова сесія Трускавецької міської ради, де першим питанням порядку денного стоїть звіт міського голови - Лева Грицака. Відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування” міський голова повинен щорічно звітуватися перед громадою міста. Хоч звіт перед депутатським корпусом далеко не є звітом перед громадою, та все ж таки хоч якийсь звіт.

Для міського голови традиційно стало звітуватися в клубах санаторіїв міста. На початку свого головування – в клубі санаторію „Кришталевий палац”, а коли зі сторони громади настало серйозне розчаруванням в „доброму господарі”, звітується в клубі санаторію „Карпати”, в якому перед обранням головою міста Лев Грицак працював головним лікарем, де і по сьогодні має неабиякий вплив.

Чому звіт проводиться перед депутатським корпусом, а не перед громадою міста і чому в клубі санаторію „Карпати”, а не в палаці культури ім. Т. Шевченка?

Ось моя відповідь. Буде звітуватися перед депутатським корпусом тому, що згідно регламенту Трускавецької міської ради на розгляд питання відводиться година часу - це на доповідь, запитання і обговорення. За годину часу можна що-небудь прочитати, головне, щоб побільше цифр і „мудрих” термінів, після цього формально декілька запитань від депутатів, обговорення і голосування. Депутати повинні більшістю голосів (24 голоси) проголосувати, щоб визнати роботу міського голови задовільною. Якщо не буде 24 голоси – це сигнал міському голові, що потрібно подати у відставку. Проте ніхто у відставку подавати не збирається при будь-якому голосуванні, а звіт швидше за все приймуть до відома. На пленарному засіданні депутатів міської ради виступати і задавати запитання можуть тільки депутати, а щоб виступив простий громадянин потрібно спочатку поставити питання про дозвіл на його виступ на голосування, набрати за це 24 голоси і аж тоді мешканець міста може дати оцінку міському голові.

Звіт перед громадою міста передбачає активну участь в цьому процесі всіх бажаючих мешканців міста. Тут потрібно лише записатися до виступу і виступай. Такий звіт також потрібно ставити на голосування і коли з депутатами легко позитивно вирішити питання (не таке вирішували), то з громадою міста справи куди важчі і у разі негативного голосування громади не піти у відставку – це ще більше себе зганьбити.

В зв’язку з тим, що звіт за проведену роботу буде проходити о 10.00 год. і в такий час переважна більшість громадян просто не в змозі бути присутніми, хочу дати для трускавчан свою оцінку діяльності міського голови Трускавця і зроблю це у вигляді дій, за які міський голова повинен відповісти перед громадою, перед державою і перед Богом.

По – перше: відповісти за „цілодобове” водопостачання.

В 2004 році депутатами Трускавецької міської ради було прийнято концепцію цілодобового водопостачання м. Трускавця. Нею передбачалося, що місто надає в оренду ТзОВ „Альфа плюс” 136 га. міської землі, а взамін фірма вкладає у водопостачання міста 140 млн. грн. і як наслідок, місто отримує на протязі 2-3 –х років цілодобове водопостачання. Догосподарювався „господар” до того, що 132 га. землі було продано фірмі ТзОВ „Альфа плюс” за 65 млн. грн. і кошти ці не пішли на водопостачання міста, а засвоїлися в бюджеті міста немов скрізь дренаж. Міське водосховище не придатне до використання (санстанцією заборонено використовувати як питну воду з міського водосховища), місто має непрогнозоване водопостачання. Одним словом рік 2009 - ні землі, ні води, ні грошей....

По – друге: відповісти за теплопостачання міста.

В 2003 році, коли теплопостачальні організації попри супротив їх керівників влилися в КП „Наше місто” і розпорядником коштів комунального підприємства призначено Ю. Алієва, стало зрозуміло про неминучий крах постачання тепла і гарячої води в житлові будинки. На сьогоднішній день в місті повний безлад. Відсутність належного тепла і гарячої води та невідповідність тарифів якості комунальних послуг привело до того, що мешканці міста почали масово відключатися від централізованого опалення і самовільно встановлювати автономне опалення. На Паску в багатоповерхові будинки було подано гарячу воду і мало хто знає, що витоки котлової води були настільки великі, що котли були на грані аварійної зупинки.  В 2007 році депутатським корпусом було затверджено програму розвитку та перспективну схему теплопостачання міста. Ця програма хороша лише на папері (як і концепція водопостачання) та щоб виконати роботи згідно цієї програми місту необхідно мати близько 60 млн. грн., а їх просто немає і вже ніколи не буде та й втілити її в такому вигляді вже неможливо.

По – третє: відповісти за житлове будівництво.

 Рішенням Трускавецької міської ради передбачається, що будівельні організації, які здійснюють житлове будівництво і передають багатоквартирні будинки на баланс міста надають місту 7% квартир від загальної кількості. В 2008 – 2009 роках в експлуатацію було здано близько 350 квартир. Це значить, що з них близько 25 квартир повинні були отримати мешканці міста, які стоять в черзі на житло. Натомість, місто отримало 3 або 4 квартири, та й ті не дісталися черговикам. Вчора я розмовляв з жінкою – інвалідом, яка повинна була одержати квартиру і її сльози, думаю, просто так не обійдуться міському голові, а таких людей достатньо. Говорячи про житлове будівництво, варто виділити і таке важливе питання як пропускна спроможність каналізаційних колекторів, до яких підключаються новозбудовані багатоквартирні будинки. Справа в тому, що пропускна спроможність каналізаційних колекторів по вул. Сагайдачного і в житловому районі „На полі” не розрахована на появу великої кількості (приблизно такої ж, скільки було і до будівництва) квартир, а отже, коли всі будинки будуть здані і заселені, мешканців тих районів, очікують великі труднощі з каналізацією.

По – четверте: відповісти за ремонт доріг.

 Тут слід відповісти за кошти, які витрачалися на так звану реконструкцію доріг та за якість виконаної роботи. Вже більше року я не маю відповіді на мій депутатський запит про суму витрачених коштів на реконструкцію доріг і термін гарантійної якості. Роботи з реконструкції дороги по вул. Мазепи не завершені, тут не дали чи забули дати останній шар асфальту. По вул. Стебницькій літом асфальт плавиться і в багатьох місцях вже не потрібний „лежачий поліцейський”. По вул. Стуса чомусь дорога зроблена без каналізації. Дорога, що йде від вул. Стебницької, попри третю школу, до міської лікарні також унікальна. Я б порадив правоохоронним органам міста поцікавитися чи перераховували будівельні компанії, які здійснювали будівництво багатоповерхових будинків в районі третьої школи, кошти на фірму „Прикарпатбуд” за реконструкцію згаданої дороги. Якщо так, то чому місто витратило власні кошти (близько 2 млн. грн.) на реконструкцію цієї ж дороги? Взагалі м. Дрогобич витратило на реконструкцію дороги по вул. Трускавецькій (від ракової лікарні до с. Модричі) приблизно такі самі кошти скільки Трускавцю потрібно на реконструкцію дороги попри третю школу. Ось - це апетит.

По - п’яте: відповісти за формування тарифів на житлово-комунальні послуги.

З приводу незаконного підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги Трускавецька міська організація партії „ВО” Батьківщина” подавала позовну заяву в суд на КП „Наше місто”. Проте суд вважав, що політична організація не вправі відстоювати інтереси громадян і відповідно не розглянуто питання по суті. Судіть самі, дах багатоповерхового будинку перекритий і має гарантійний термін якості покриття 5 років, а мешканці будинку сплачують протягом тих п’яти років за поточний ремонт цього ж даху. Коли люди пишуть скаргу, що цей дах протікає, тоді КП „Наше місто” відписує – це не наше питання, дах на гарантії, звертайтеся до фірми, що робила реконструкцію даху. І в цей же час бере з того ж мешканця кошти за поточний ремонт даху. Таких „операцій” в КП „Наше місто” достатньо. Останній їхній витвір – вивіз сміття. В тариф закладено вивіз сміття на стрийське сміттєзвалище, до якого понад 30 км., а фактично продовжують вивозити на Станильське сміттєзвалище, до якого 2 км. Що стосується тарифів за централізоване опалення то тут люди здебільшого платять за тепло, яке ніколи не надходило до них. Наприклад: якщо не здійснено утеплення місць загального користування в будинку, то за втрати тепла після лічильника платить теплопостачальна організація, а КП „Наше місто” виставляє рахунки власникам квартир; до будинку № 34 по вул. Мазепи після теплового лічильника підключені дільниця ЖЕКу і магазин, а мешканцям виставляють рахунок  як кажуть за себе і за того хлопця. Мікрорайон по вул. Бориславській майже не отримував тепла, а людям зняли лише 20% від нарахованого. Такі „чудеса” здатне витворяти лише КП „Наше місто” маючи надійне прикриття.

По – шосте: відповісти за надання земельних ділянок міста.

У місті майже вся вільна земля роздана в оренду, або продана. Після чого перейшли надавати земельні ділянки, які вилучені з прибудинкових територій та міжбудинкові переходи. Це спричинило масове невдоволення мешканців міста тим, що поруч з їхніми будинками мають будуватися нові об’єкти. Протести мешканців використовувалися по-різному. В одних випадках міський голова ставав на їхню сторону, хоч сам і підписував всі необхідні документи, згідно яких підприємці отримували в оренду прибудинкові території, в інших випадках навпаки – твердив, що так буде краще або нічого не помічав.

По - сьоме: відповісти за нелюдський відстріл бродячих і домашніх собак.

До мене особисто і до інших депутатів міської ради зверталося багато мешканців міста та відпочиваючі з приводу не людського знищення бродячих і домашніх собак. З цього питання депутатом обласної ради від Блоку Юлії Тимошенко Наталією Лаврецькою був зроблений депутатський запит в обласну прокуратуру. Як результат постало питання про кримінальну відповідальність з приводу знущання над тваринами і незаконний обіг наркотичних речовин. Справа в тому, що для відстрілу собак використовували шприци, начинені речовинами, які вважаються наркотичними, і діють вони як паралізуючий засіб. Працівники КП „Наше місто” відстрілювали собак такими шприцами на очах у дорослих і дітей (собак паралізувало, а з рота текла піна). Бродячих тварин потрібно відловлювати, але не таким шляхом.

По – восьме: відповісти за відношення до людей, які опинилися без даху над головою.

Ще минулого року в Трускавці сталася пожежа в кв. 68 буд. 74 по вул. Стебницькій. Найімовірнішою причиною пожежі експертиза вважає подачу високої напруги. Згоріло майже все і тільки дякуючи Богу залишилася живою вагітна на 9-му місяці - Галина Венгрин, яка в цей час перебувала в квартирі. Матеріальні збитки, які  завдані сім’ї Венгрин сягають понад ста п’ятдесяти  тисяч гривень, крім цього молоде подружжя опинилося без даху над головою, а тут ще й пологи. Ходіння до міського голови, його заступників, розгляд питання на сесії міської ради дав результат – необхідно провести експертизу і визначити конкретну суму завданих збитків. Сім’я стратила понад 5-ть тисяч гривень на різні експертизи і з ними звернулася до міського голови, а відповідь – ми Вам нічого не зобов’язані. Це вищий прояв цинізму. Хочу додати, що сім’я наймає квартиру, а після пологів молода мати з дитинкою потрапили до Львівського реанімаційного відділення. Я особисто про це повідомляв міського голову.

По – дев’яте: відповісти за „службові” листи і заяви на громадян і посадових осіб.

Протягом 2002 – 2004 років міським головою було підписано ряд листів в різні інстанції на ЗАТ „Трускавецькурорт” та тодішнього голову товариства – Богдана Аксентійчука. В 2004 році був написаний лист в Адміністрацію Президента Кучми, де зазначалося, що ЗАТ „Трускавецькурорт” вчинив неправильно, що надав приміщення штабу В. Ющенка. Минулого року був написаний лист на тодішнього головного лікаря санстанції – Леоніда Аркатова, після чого він отримав інсульт. Особисто на мене, та й не тільки, в різні інстанції було написано ряд листів з неправдивою і наклепницькою інформацією, через що я пройшов цілий ряд морально важких перевірок. Лев Грицак зробив письмову заяву про нездатність Уряду Тимошенко запропонувати антикризову програму, а через деякий час отримав нагороду в Адміністрації Президента.  Декілька тижнів назад міський голова написав лист в прокуратуру з скаргою на мешканців міста, які прийшли на сесію міської ради відстоювати свої права. Трускавецькою міліцією було відмовлено у відкритті кримінальних справ проти громадян міста. Думаю, що до цих рядків можуть долучитися ще багато осіб.

По – десяте: відповісти за відсутність Статуту територіальної громади міста Трускавця.

Саме Статут територіальної громади регулює взаємовідносини між громадою і владою міста. Саме в Статуті передбачено процедуру відкликання міського голови з посади, проведення громадських слухань, звітів голови, депутатів та інших посадовців міста перед громадою. Про необхідність прийняття Статуту міський голова говорив ще до 2002 року, коли вперше балотувався на посаду. Та по сьогоднішній день віз, як кажуть, і нині там.

Ще багато чого я не сказав, за що повинен відповісти міський голова. Та я знаю головне – відповідальність настане.

Коли мене запитують, доки це буде тривати і який вихід, я відповідаю: вихід є закладений  в гербі України - тризубі, який символізує волю. Ми повинні озброїтися тризубом і вичистити все непотрібне з нашого міста і України, адже волю не можна подарувати – її треба завоювати.

Руслан Крамар, голова ТМПО «ВО «Батьківщина»

Читайте також:
Лев Грицак: Я братиму участь у виборчих перегонах, щоб довести справу із водопостачанням до кінця

АЛЬТЕРНАТИВИ ПРОЕКТУ РЕКОНСТРУКЦІЇ ВОДОПОСТАЧАННЯ ТРУСКАВЦЯ ХОРСТ ВЕЛЬЗЕЛЬ НЕ БАЧИТЬ

Депутати Львівської облради підозрюють, що під прикриттям забезпечення Трускавця цілодобовим водопостачанням прихована «земельна афера»

Гелікоптери для мера Трускавця

Лев Грицак: "На жаль, наш губернатор став на сторону моїх опонентів"


 

 
 
 
Lemky.com Каталог сайтів України