«Щасливий народ, що йому Господь – Бог його!»
(Псалом 143, 156)
Дорогі у Христі!
7 лютого 2010 року Божого відбудеться другий тур виборів Президента України. Перший тур, в якому ми нещодавно взяли участь і могли вибирати серед багатьох кандидатів, став проміжним. Тому під час другого туру відбудеться остаточний вибір і він стане дуже важливою подією для нашої держави.
Наш народ повинен розуміти, що можливість вільно, без зовнішнього примусу вибирати керівника держави є для нас великим привілеєм. Водночас ця свобода становить для нас святий громадянський обов’язок. Тому бажаємо з нагоди Президентських виборів звернути вашу увагу на відповідальність, яку кожен українець повинен проявити у зв'язку з цією важливою подією, та на потребу молитви до Господа.
Відповідальність. Відповідальність, що стосується виборів, має різні аспекти. По-перше, вона полягає в тому, щоб використати можливість вибирати Главу держави. Злегковажити цією можливістю, не проголосувати – це не є мудрим рішенням, а радше – навпаки. Скористатися правом вибирати – означає проявити громадянську зрілість та відповідальність. Натомість не голосувати – значить втекти від відповідальності. Кожний з нас повинен дуже сумлінно поставитися до цього і не змарнувати нагоди справжнього волевиявлення.
По-друге, ми, виборці, особисто відповідальні за те, щоб могти скористатися своїм правом. Кожен повинен подбати, щоб був належно зареєстрований та щоб нічого не могло перешкодити йому виконати цей громадянський обов’язок.
По-третє, стосовно Бога і щодо власного сумління ми зобов’язані чесно використати свою можливість вибирати. Гріхом є піддатися підступним задумам керувати нашим вибором за допомогою грошових винагород чи уявних привілеїв.
Четвертим і дуже важливим проявом нашої відповідальності є пізнати кандидатів та зробити вибір: розумний, розсудливий, не емоційний чи принагідний. Обидва кандидати, які пройшли до другого туру – це особи, які упродовж тривалого часу в різних обставинах обіймали високі та відповідальні державні посади. Їхня поведінка та діяльність на цих посадах є об’єктивною підставою для того, щоб ми могли зробити вільний і відповідальний вибір. Щодо програм та обіцянок, то їх буде можна оцінювати та засуджувати аж через кілька років.
Дорогі у Христі, ми часто чуємо і навіть самі говоримо про те, що всі, хто претендує на відповідальні посади, мають відзначатися почуттям відповідальності. Однак те, що ми вимагаємо від інших, мусимо виконувати насамперед самі у власному житті. Тому настійно нагадуємо, що ми повинні діяти відповідально, як зрілі демократичні виборці.
Молитва. Кожна побожна людина старається дивитися на дійсність також очима віри, тобто оцінювати все стосовно Господа Бога. Ми плануємо у ближчому майбутньому розглянути доволі широко відносини політики і релігії, бо перед кожними виборами, які відбуваються в нашій країні, повторюються певні запитання: ми хотіли б дати на них вичерпну відповідь і тим самим уникнути непотрібних дискусій. Сьогодні ж обмежимося лише двома елементами, про які не можна забувати.
Дорогі у Христі, закликаємо вас до молитви. Що означає молитися в обставинах виборів? Це означає, передусім, поручати Богові себе, свій народ і свою державу. Ми можемо звертатися до Господа Бога з проханнями про те, що вважаємо для себе потрібним, бо Він наш Батько, а ми Його діти. Однак суттєвим у цій ситуації є те, що Він як добрий Батько, Володар Всесвіту найкраще знає, що для нас є корисним. Тому молитва, до якої закликаємо, полягає у тому, щоб віддати себе в батьківські руки нашого Творця і Добродія.
Другий елемент, про який не сміємо забувати – це те, що у будь-яких обставинах ми маємо свідомо виконувати Божу волю, Господній закон. Наша поведінка у цей час і в цих обставинах мусить під кожним оглядом відповідати вимогам Божого закону: йдеться про повагу до людини, абсолютну чесність і пошанування прав інших. Щира молитва зобов’язує нас бути християнами не на словах, а на ділі.
Закликаємо вас, дорогі у Христі, молитися у цей важливий для нашої держави час. Звертатися до Бога можемо в особистій чи у спільній молитві. Не приписуємо якоїсь особливої форми молитви, однак нагадуємо, що в багатьох громадах практикують коротку спільну молитву після богослужінь. Прохаємо вас пам’ятати про те, що ми вам сьогодні сказали про суть справді християнської молитви.
Благословення Господнє на вас!
Від імені Синоду Єпископів
Української Греко-Католицької Церкви
+ ЛЮБОМИР
Дано в Києві,
при Патріаршому соборі Воскресіння Христового,
25 січня 2010 року
Доручаємо отцям-душпастирям прочитати це звернення на усіх богослужіннях в неділі 31 січня та 7 лютого 2010 року Божого.