Олександр Боднар: «Я хочу, щоб Трускавець процвітав, щоб люди були задоволені життям, посміхалися, розуміючи, що життя прекрасне»

By  | 17.03.2017 | Filed under: Публікації

Керівник Трускавецького інформаційно-курортного центру Олександр Боднар звільняється, з квітня на цій посаді працюватиме вже хтось інший.

Ще рік тому молодий та перспективний керівник ТІКЦ у своєму інтерв’ю озвучував ряд цікавих та креативних ідей, обіцяв приділяти значну увагу брендингу, маркетингу, менеджменту. Що сталося, яка причина відставки і чого вдалося досягнути за рік роботи – про це спілкуємося з Олександром Боднаром.

- Пане Олександре, яка причина Вашого звільнення з посади директора центру? Чи й далі залишитеся в команді чинного міського голови Андрія Кульчинського, чи, може, Ви розчарувалися в ньому? І чим будете займатися після звільнення?

- Я підтримував і підтримую міського голову в його політиці. А причина звільнення полягає в тому, що я людина молода і мені хочеться розвиватися, хочеться досягати чогось більшого. Тому мною і було прийнято таке рішення.

Я планував не продовжувати контракт після Нового року, бо було багато альтернативних пропозицій, та все ж вирішив, що не можна взяти і різко піти, тому залишився працювати до 31 березня 2017 року.

Моє звільнення з ТІКЦ – це виключно моє особисте рішення, воно абсолютно не пов’язане з якимись нюансами роботи.

Щодо того, чим буду займатися, то є кілька варіантів, всі вони абсолютно не пов’язані з трускавецькою політикою. Скажу більше – на жаль, вони навіть не пов’язані з Трускавцем. Хоча відразу хочу зауважити, що я трускавчанин і дуже люблю своє рідне місто. Можливо, в майбутньому з новим багажем знань я і повернуся, якщо будуть якісь пропозиції працювати разом з Андрієм Богдановичем. А поки що йду працювати в сферу бізнесу.

- У своєму інтерв’ю в лютому минулого року Ви назвали попереднє керівництво центру «конторою з прикриття готівкових оборудок». Чи поніс хтось відповідальність за порушення закону і чи складно Вам було розпочинати роботу в ТІКЦ?

- У нас нема функцій правоохоронних органів, тож ми не притягаємо до відповідальності.

Можу показати фінансові звіти підприємства за 2015 і за 2016 роки. Головним узагальнюючим показником успішності КП «ТІКЦ», згідно Статуту підприємства, є прибуток КП «ТІКЦ». Згідно фінансового звіту КП «ТІКЦ» за 2015 рік підприємство залишило 34,3 тис. грн витрат майбутніх періодів, які допомогли в 2015 році показати результат прибутку 21 тис. грн. В 2016 році КП «ТІКЦ» зробило знижку учасникам ярмарку «Чотири сезони» з 36 000 грн в рік за участь у ярмарку, до 32400 грн в рік за участь в ярмарку, що на 3 600 грн менше ніж у 2015 році. Проте порівнюючи показники 2015 та 2016 років, я можу констатувати прибутковість підприємства. В 2016 році офіційний прибуток КП «ТІКЦ» за 11 місяців роботи становив 18,6 тис. грн з відсутніми боргами підприємства. При цьому прибуток підприємства в 2015 р. становив 21 тис. грн з боргами майбутніх періодів 34,3 тис. грн, тобто фактична прибутковість була мінус 13,3 тис. грн.

Підвівши підсумок, можна впевнено сказати, що в 2016 році КП «ТІКЦ» не тільки перекрив усі борги, а й зумів показати хороші показники прибутку. Це при тому, що ми не займаємося бронюванням, адже ТІКЦ – це все-таки швидше соціальна структура: ми повинні допомагати трускавецькому бізнесу, туроператорам, турагенствам, а не складати їм конкуренцію. Ми свідомо відмовилися від конкуренції і це дало свої плоди, представники туристичного бізнесу почали нам дужче довіряти.

Першою проблемою, з якою я стикнувся на посаді директора КП «ТІКЦ» – відсутність автоматизованої бухгалтерії на комунальному підприємстві. Коли ми приймали підприємство, то застали гору папірців. За рік ми повністю систематизували бухгалтерію. Було закуплено програмне забезпечення «1С» бухгалтерія, яке дозволило перейти на сучасний електронний рівень роботи бухгалтерії, та зробило бухгалтерію на нашому підприємстві ефективнішою та прозорішою. Так, протягом весни 2016 року було оцифровано в форматі «1С» бухгалтерії всю фінансову документацію, починаючи з 2012 року.

Наступною проблемою була відсутність передачі мені інформації про туристичну інфраструктуру Трускавця та будь-яких контактів, які були напрацьовані за минулі роки. Тому протягом найкоротшого часу було зібрано інформацію про туристичну інфраструктуру Трускавця, яка повсякденно використовується працівниками КП «ТІКЦ» для інформування туристів, що звертаються в центр туристичної інформації. В цілях формування інформаційної бази про туристичну інфраструктуру Трускавця було відвідано 16 санаторіїв, 29 готелів, 15 вілл та міжнародну клініку відновного лікування.

- З вуст певних заангажованих осіб лунали закиди на Вашу адресу щодо меркантильних інтересів у справі торгових точок на бульварі Юрія Дрогобича, навіть щодо «тиску на бізнес». Як Вам вдалося тоді залагодити конфлікт?

- На жаль, українці мають недовіру до влади. Це не тільки по Трускавці, а по всій Україні – люди більше бояться влади, ніж довіряють їй.

Так, були певні непорозуміння, але все завершилося дуже просто: люди побачили чесність. Спочатку підприємці думали, що міняється керівник, та все буде по старому, залишаться меркантильні інтереси чиновника. Та коли люди побачили і зрозуміли, що я керуюся чесними намірами, то з часом появилася довіра до мене.

Як знаєте, зараз органи державної влади (управління держпраці) проводять профілактичні перевірки щодо рівня зарплати, угод, чи всі документи в порядку і так далі. Так от, недавно така профілактична перевірка була у Трускавці,. То хоч порушень і не було виявлено, та люди телефонують до мене і питають, як там, що там. Приємно, що є та довіра, якої на початку не було.

В нас є Положення про ярмаркову діяльність, чого нема в багатьох інших містах, тож деколи доводиться чути: «Ми вам заздримо, у вас є положення, у вас все чітко та прозоро, а ми не можемо цього добитися»…

- Яким для ТІКЦу був 2016 рік? Якими результатами діяльності центру Ви задоволені, а які з планів реалізувати не вдалося і чому?

- Трускавецький інформаційно-курортний центр чи Центр туристичної інформації – це комунальне підприємство. Його первинна функція – інформаційна, людей потрібно орієнтувати, що і де знаходиться в місті, що, де і коли відбуваються, адже тим, хто приїжджає на курорт, спочатку важко зорієнтуватися і ми маємо їм допомогти.

Тісно працюючи з туристами, які обрали Трускавець місцем свого відпочинку, ми зауважили, що для ефективнішої роботи, нам необхідні карти міста, які допоможуть туристам зорієнтуватися в місті. Протягом 1 півріччя 2016 року КП «ТІКЦ» розробило та надрукувало за свій кошт, в межах своїх обмежених фінансових можливостей, карти Трускавця, собівартість яких в майже 4 рази менша за карти, які роздавалися в 2015 році. Собівартість однієї карти Трускавця в 2015 році складала 10 грн/шт, собівартість однієї карти Трускавця в 2016 році – 2,4 грн/шт. При цьому внутрішня наповненість та інформативність карти залишилася тією самою.

Нам потрібна інформаційно-навігаційна система – пілони, таблички, вказівники, але, на жаль, цього не вдалося зробити через відсутність коштів. Можливо, треба було наполегливіше переконувати депутатський корпус. Бо зрозуміло, що без підтримки міста наше комунальне підприємство не може досягти всього, чого хотілося б.

Згідно офіційної статистики, яка є підготовлена станом на грудень 2016 року, порівнюючи 9 місяців 2015 року, та 9 місяців 2016 року кількість туристів у Трускавці збільшилася на 17,9 тис. осіб, з 137,4 осіб за 9 місяців 2015 року до 155,3 осіб за 9 місяців 2016 року. А кількість іноземних туристів у Трускавці протягом 9 місяців 2016 року збільшилася на 8,1 тис. осіб, з 15 тис. осіб протягом 9 місяців 2016 року, до 23,1 тис. осіб протягом 9 місяців 2016 року. Частково ці показники були досягнуті і через добре проведену рекламно-інформаційну роботу, що провело КП «ТІКЦ» протягом 2016 року.

Протягом 2016 року КП «ТІКЦ» допомогло ознайомитися з туристичною інфраструктурою Трускавця інфотурам з Франції, Латвії, Туреччини, США, Казахстану, Азербайджану, Ізраїлю, Білорусі та інших країн, журналістам з України, які створювали статті чи відеоматеріали про курорт Трускавець. Ця робота в 2016 році була набагато ширшою в секторі інформаційної роботи, ніж за аналогічний період в 2015 році. При тому, що на початку 2016 року нам не було передано жодних контактів по співпраці, і все довелось відновлювати з нуля.

В лютому 2016 року КП «ТІКЦ» від імені Трускавця та санаторно-курортних комплексів вступило в Українську асоціацію медичного туризму (УАМТ), що допоможе Трускавцю активніше розвиватися в якості медичного курорту.

Врахувавши зацікавленість зі сторони готелів та санаторіїв та проаналізувавши ситуацію на туристичному ринку України, ми дійшли висновку, що в Трускавця є невикористаний потенціал в сегменті корпоративного туризму (MICE), сезонність в якому припадає на весну та осінь. А оскільки найкращою рекламою можуть послужити успішно проведені міжнародні заходи, то протягом 2016 року в Трускавці було проведено 4 міжнародні події на найвищому рівні, які не тільки рекламують Трускавець в сегменті корпоративного туризму (MICE), а й роблять курорт активним учасником міжнародних програм по розвитку туристичної інфраструктури.

При Міністерстві економічного розвитку і торгівлі є Рада туристичних міст та регіонів, і я в 2016 році був представником в цій раді від Трускавця. Ця рада займається розвитком єдиної системи промоції українських курортів на міжнародному туристичному ринку. Оскільки Трускавець є одним з найрозвиненіших курортів України, то ефективна туристична промоція України – це ефективна промоція Трускавця.

На рівні Києва влада побачила, що міста і регіони активізуються. І вже коли в кінці 2016 року було засідання Ради туристичних міст та регіонів в Чернівцях, то було проголосовано, щоб Верховна рада заклала в бюджет 30 млн. грн., що й було зроблено. Як сказав начальник департаменту туризму та курортів Іван Ліптуга, це вперше, що депутати Верховної ради України виділили ці кошти. Так що моєму наступнику буде легше, бо державою закладені кошти на розвиток туризму, для підтримки курортів.

Але щоб це реалізувати, нам життєво необхідний бренд. Під яким брендом нам рекламувати чи продавати наш туристичний продукт? Коли був оголошений конкурс, то чомусь не всі художники, митці, дизайнери взяли участь, які могли б це зробити. Можливо, не повністю вірять в успіх, можливо з іншої причини. Так чи інакше роботу над створенням якісного бренд-буку потрібно продовжити.

У 2016 році в Трускавці відбулися такі заходи, в яких КП «ТІКЦ» взяло активну організаційну участь:

- 4-6 травня у Трускавці успішно відбулося офіційне підписання міжнародної угоди про партнерство в рамках українсько-польської транскордонної співпраці.

- 21-23 травня у Трускавці успішно відбулося спільне засідання Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму Верховної Ради України та суміжного комітету Сейму Республіки Польщі.

- 25-26 червня у Трускавці успішно відбувся Форум місцевого розвитку, який відвідали багато офіційних осіб найвищого рівня, в тому числі Голова Верховної Ради України Андрій Парубій та Маршалек Сейму Республіки Польщі Марек Кухціньский.

- 10-11 серпня у Трускавці успішно відбувся круглий стіл на тему «Перспективи розвитку туризму в Карпатському Єврорегіоні» на якому були присутні керівники міністерств України та Польщі, депутати Верховної Ради України та Сейму РП.

- Найвірогідніше, що після Вас інформаційно-курортний центр очолить депутат Трускавецької міської ради Віра Сазонова (фракція «Об`єднання «Самопоміч»). З якими труднощами вона стикнеться і як взагалі варто було б реформувати ТІКЦ?

- Найперше потрібно чітко ставити завдання, причому ці завдання має ставити не тільки виконавча вертикаль влади, але і депутатський корпус. І треба дивитися: якщо покладаються функції по промоції, то повинна бути програма як маркетингова, так і фінансова. На початку року я озвучував керівництву маркетингові плани, як я це бачив. Але треба розуміти, що має бути підтримка – якщо щось хочемо зробити, то як це маємо зробити, якими силами, за які кошти. Бо є проекти, які без підтримки депутатського корпусу, без підтримки бізнесу потягнути неможливо. Все має бути чітко та зрозуміло – що виконувати, як виконувати, за які кошти і як це контролюється.

Робота ТІКЦу – це соціальна робота, вона повинна йти на благо Трускавця. Я це розумію як трускавчанин і як патріот свого міста. Я хочу, щоб Трускавець процвітав, щоб люди були задоволені життям, посміхалися, розуміючи, що життя прекрасне. Таким я бачу Трускавець в майбутньому.

І я дуже б хотів, щоб ТІКЦ був консолідуючою силою між владою та бізнесом, підтримуючи всі прогресивні ініціативи, які рухатимуть Трускавець вперед.

Спілкувався Володимир Ключак

Також читайте

Tags:

Новини Трускавця та регіону

Оголошення ТВ

  • Навчальні курси (манікюру, педикюру, масажу, шугарингу) у Трускавці
    26.06.2017 | 16:55

    Запрошуємо на навчальні курси (манікюру, педикюру, масажу, шугарингу) тел.: 063 84755 55

  • №73991 Торговий представник з авто
    19.06.2017 | 17:08

    Проводимо набір молодих та енергійних працівників на вакансію: Торговий представник Місце роботи: м.Львів (а також Львівська область) Вимоги: • досвід роботи торговим представником; • водійські права категорії В.; • обов’язково наявніть власного автомобіля; • вища освіта; • дисциплінованість, відповідальність; • орієнтація на результат; • комунікабельність, наполегливість; • креативність; • бажання навчатись; • презентабельний зовнішній вигляд; [...]

  • Archive for Оголошення ТВ »

Архіви