Сізіфова праця

07.02.2012 | Filed under: Публікації

Минулого року відділ житлово-комунального господарства та будівництва міської ради опрацював тисячу шістсот одне звернення, із яких дев’ятсот шістдесят надійшло від громадян міста. Депутати міської ради подали сорок чотири офіційні запити із житлово-комунальних питань. П’ятдесят звернень громадян надійшло через урядову «гарячу лінію», вісім – через Адміністрацію Президента, десять – апарат Верховної Ради та народних депутатів України, вісімнадцять – Львівську облдержадміністрацію, по одному – через Службу Безпеки України та Міністерство юстиції.

Причому до міністра юстиції Олександра Лавриновича мешканці вулиці О. Довженка зверталися з приводу ремонту будинку, у якому проживають. Зрозуміло, що вирішення подібного питання не входить до компетенції міністра юстиції, лист скеровано за приналежністю – відділу житлово-комунального господарства та будівництва міської ради. Слід зауважити, що більшість листів, у яких мешканці порушують житлово-комунальні питання і скеровують вищим посадовим особам чи органам державної влади України, повертаються до Борислава.

Візит та особистий прийом громадян голови Львівської обласної ради Олега Панькевича також залишив чимало запитів. Бориславці поставили перед головою обласної ради проблеми заміни каналізаційного трубопроводу, надання дозволів на від’єднання від централізованої мережі теплопостачання та встановлення автономного опалення у квартирах багатоповерхових будинків, а також заміни водостічних труб будинку № 7 на вул. Шкільній. Оскільки ці питання не входять до компетенції голови обласної ради, то вони також були скеровані для розгляду й надання відповіді по суті знову ж таки відділу житлово-комунального господарства та будівництва міської ради. Особливо активно бори-славці почали звертатися на урядову «гарячу лінію» з початку нового року. Тільки минулого тижня у відділ житлово-комунального господарства надійшло більше двадцяти звернень громадян на урядову «гарячу лінію», більшість із яких стосується перебоїв у подачі води.

Зокрема, мешканка вул. Городище скаржиться з приводу того, що з 1992 року не має гарячого, а із 16 січня 2012 року – і холодного водопостачання. «Раніше, – говорить у своєму зверненні скаржниця, – холодна вода подавалася за графіком, а з 2010 року холодну воду подають без графіка та повідомлень (1 раз на тиждень на кілька годин)». З приводу незадовільного водопостачання мешканка вул. Городище неодноразово зверталась у водоканал, але жодних заходів не вжито.

Вжити заходів щодо поліпшення водопостачання просить урядову «гарячу лінію» мешканка вулиці Т. Шевченка (з етичних міркувань прізвище не називаємо). Пані Надія обурена тим, що із 8 січня у її будинку нема водопостачання. Вона зверталась із претензіями до ЖЕКу, але замість води отримала роз’яснення, що вийшли із ладу насоси. Станом на 17 січня питання не вирішене.

Житель вул. Володимира Великого вийшов на урядову «гарячу лінію» із пропозицією не розміщувати реклами будь-якого змісту на квитанціях з оплати комунальних послуг, оскільки текст реклами накладається на відбиток касового апарату, що створює певні незручності для контролю за сумами оплати.

Подібних прикладів можна навести ще з добрий десяток. У процесі підготовки матеріалу автор публікації стикався із випадками, коли на незадовільне водопостачання скаржаться мешканці, які ніколи не були абонентами водоканалу. Дуже часто скаржники не проживають за адресою, яку вказують під час спілкування із операторами «гарячої лінії». Проте суть не в тому. Більшість заявників від звернень на урядову «гарячу лінію» очікують дієвої реакції, але дарма. На офіційному сайті чітко зазначено, що урядова телефонна «гаряча лінія» – це телефонний центр спілкування уряду з громадянами, що дає змогу оперативно отримувати інформацію від органів виконавчої влади. Усі заяви приймають оператори, їх невідкладно передають відповідним органам виконавчої влади, які розглядають ці звернення та надають письмові відповіді.

Урядова «гаряча лінія» створена з метою удосконалення роботи зі зверненнями громадян, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців, органів місцевого самоврядування у рамках Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, що була схвалена Кабінетом Міністрів України. В рамках цієї системи на базі державної установи «Урядовий контактний центр» будуть об’єднані нині діючі телефонні «гарячі лінії», довідкові телефонні служби органів виконавчої влади та центри, що створюються в Автономній Республіці Крим, в областях, у містах Києві і Севастополі.

Офіційне визначення функцій та мети .цієї «гарячої лінії» засвідчує, що після того, коли звернення зафіксують оператори, воно повертається до Львівської облдержадміністрації, яка скеровує його назад до Борислава для вирішення по суті.

– Більшість питань житлово-комунального господарства, що їх мешканці міста порушують у своїх зверненнях, – розповідає начальник відділу житлово-комунального господарства і будівництва міської ради Олег Левицький, – лежать у площині цивільно-правових відносин між надавачами та споживачами послуг. Не працює каналізація, протікає дах, потрібен ремонт фасаду чи заміна водогону – це ті питання, які найчастіше порушуються у зверненнях. Більшість із них є винятковою компетенцією органів місцевого самоврядування, тобто їх вирішують на місцях. Ніхто не ставить під сумнів чи заперечує права людини звертатися із тим чи іншим клопотанням до Президента,  Кабінету Міністрів чи органів державної влади на місцях. Функції влади, власне, і зводяться до вирішення людських проблем. Проте перед владою кожного рівня потрібно ставити питання, які вона повинна вирішувати, виходячи із  визначених законом повноважень. У зверненнях, що надходять від бориславців до вищих органів державної влади чи на урядову «гарячу лінію», найбільше дивує те, що, порушуючи ту чи іншу проблему місцевого рівня, скаржники відверто говорять, що раніше з цього приводу нікуди не зверталися. Більшість, якщо не всі, чомусь обов’язково вважають, що після їх звернення до Борислава із Києва пришлють спецбригаду, яка забезпечить цілодобове водопостачання, замінить усі діряві труби, відремонтує дороги та будинки і Борислав стане зразковим містом.

Насправді усе відбувається по-іншому. Кожне звернення повертається назад до Борислава, і працівники відділу після детального опрацювання зобов’язані у визначений законом термін дати обґрунтовану відповідь заявнику та Львівській облдержадміністрації, де це звернення на контролі.

Працівники відділу житлово-комунального господарства і будівництва Надія Терлич та Ірина Дудко розповіли, що минулого року в середньому за день готували відповіді на шість-сім звернень. З нового року навантаження зросло у декілька разів. Найскладніше давати обґрунтовані відповіді на абсурдні листи та листи, пов’язані із вирішенням загальноміських проблем – водопостачання, капітального ремонту окремих будинків та надання дозволів на встановлення індивідуальних систем опалення. Що, для  прикладу,   можна відповісти мешканці вул. Городище щодо гарячого та холодного водопостачання чи іншій мешканці з вул. Дрогобицької, яка у своєму офіційному зверненні до влади 13 січня написала: «Чому уже 4  дні немає води???!!! Як можна без попередження відключати воду???!!! Це якесь знущання з людей!!! Куди моя маленька донечка має тиждень ходити в туалет??? Могли б хоча розвозити воду! Це щось неймовірне робиться у Бориславі!!!!! Скільки це може продовжуватися???!!».

Під час роботи із листами працівники відділу доволі часто стикаються із випадками, коли керівники житлово-комунальних підприємств вперше чують про проблему, яку той чи інший мешканець порушує на рівні міської влади чи урядової «гарячої лінії». Факт вирішення проблеми не є підставою для звільнення від потреби дати письмову відповідь заявнику…

У цій вічній круговерті звернень та відповідей найцікавішим є те, що у процесі підготовки автору цієї публікації не вдалося знайти хоча б одного прохача чи скаржника, який був би задоволений відповіддю на своє звернення. А це до певної міри є стимулом для написання чергового клопотання.

Свого часу корінфського царя Сізіфа Зевс за образу богів засудив на тяжку кару: він вічно мусив піднімати на гору великий камінь, який щоразу скочувався униз. Не беруся судити, кого образили бориславці, але ота безплідна, важка, нескінченна робота зі зверненнями громадян чомусь нагадує мені сізіфову працю, яка не дає жодного результату при вирішенні наболілих проблем житлово-комунального господарства міста.  Для вирішення більшості комунальних проблем міста потрібні кошти, яких постійно бракує у міському бюджеті.

Петро Магур, газета «Нафтовик Борислава»

(Переглядів 247 , 1 переглядів сьогодні)

About 

Błogosławieni którzy wprowadzają pokój, albowiem oni będą nazwani synami Bożymi.

Tags:

Газ на авто. Трускавець

Новини Трускавця та регіону

ТОП коментованих за тиждень

  • None found

Оголошення ТВ

  • Запрошуємо на роботу
    05.01.2023 | 16:23

    Державний спеціалізований санаторій «Батьківщина» (м. Трускавець) запрошує на роботу: – психологів, –  соціальних педагогів, – фахівців з соціальної роботи, – соціальних працівників з відповідною освітою на постійну роботу. Телефон: 097-584-23-76. (Переглядів 1 , 1 переглядів сьогодні) Також читайтеКозацька слобода “Раковець” запрошує на риболовлю (0)Запрошуємо вивчати англійську мову! (0)Потрібен викладач англійської мови! (0)Запрошуємо юних футболістів (0)

  • Запрошуємо вивчати англійську мову!
    26.08.2022 | 15:47

    Курси іноземних мов Ірини Ченцової запрошують дітей та дорослих вивчати англійську мову з використанням інноваційних методик та сучасних підручників провідних британських та американських видавництв. Ми пропонуємо заняття в групах (7-10 чоловік), індивідуальне та корпоративне навчання, підготовку до ЗНО та здачі екзаменів на міжнародні сертифікати (IELTS, TOEFIL), а також Експрес-курси   для   дорослих   (англійська   для   подорожей   та […]

  • Archive for Оголошення ТВ »

Архіви