Нещодавно проти Трускавця була здійснена чергова інформаційна атака. В соціальній мережі Фейсбук у спільноті Varta1 громадянка Marta Razuvaylova опублікувала пост, в якому подає слова громадянки Зоряни Шмілик, як та приїхала відпочити у Трускавець, але відпочинок не вдався, бо її дитина отримала «опіки» в басейні. Ось цей текст оповіді Зоряни Шмілик:
«4 грудня я та моя донька відпочивали в Трускавці, у санаторії Карпати”. Після купання в басейні моя донька раптово почала себе погано почувати, стан стрімко почав погіршуватись. Після цього на тілі дитини раптово з’явились величезні плями у вигляді опіків, коли я звернулася в медпункт санаторію – викликали медсестру, яка дала половину таблетки “едем”, після прийому ліків, почало нестерпно пекти тіло, дитина почала плакати від болю та махати руками, що все її дико пече. Пізніше, лише за моїм проханням працівники готелю викликали “швидку” допомогу. Швидка не мала жодних препаратів, так як в дитини був больовий шок. Побачивши недбалість та зухвале ставлення персоналу нам почали допомагати небайдужі відпочиваючі готелю (мазали дитину кефіром).
Після цієї ситуації у нас пропало бажання відпочивати у такому санаторії. Я, як потерпіла вимагала повернути мені кошти, в чому було відмовлено. Я вирішила викликати поліцію, відразу після прибуття поліції приїхали з погрозами зухвалий головний лікар і нікчемний адміністратор, які вели себе брутально та хамовито – і пригрозили мені що я пошкодую, що з ними зв’язалися. В мою сторону полетіли погрози та лайливі слова.
Після цього інциденту я поїхала в лікарню, і маю заключення, що це був хімічний опік (є обстеження двох лікарень).
Хочу застерегти усіх – діти це найцінніше що у нас є, і я готова піти “по головах” цих зухвалих працівників, котрі не несуть відповідальності за свої вчинки, щоб в подальшому уникнути подібних інцидентів з відпочиваючими!»
Пост Марти Разувайлової зі словами Зоряни Шмілик почали активно поширювати у соцмережах та коментувати. У тому числі таким чином: «Трускавець це село! Так буває на селі…». Авторка допису п. Разувайлова зловтішається: «Тепер їхня репутація, м’яко кажучи, постраждає», на що користувач Greg Brutal їй влучно відповідає: «Схоже на те, що ви тільки й працюєте на те, щоб репутація постраждала».
Проте одним постом в Фейсбуці все не обмежилося. Західноукраїнський інформаційний портал «Press-Центр» з цього посту громадянки Marta Razuvaylova зробив цілу «сенсацію», опублікувавши статтю Мирослави Яремків про те, що у трускавецькому санаторії «Карпати» шестирічна дівчинка в басейні отримала опіки. Та не одну статтю, а кілька, причому паралельно українською та російською мовами. До речі, на вимогу адміністрації ГКК «Карпати» подати точку зору адміністрації, на сайті не відреагували, а статтю з наклепами на адресу оздоровниці з сайту не зняли.
В цій ситуації можна було б і не реагувати, проте йдеться про репутацію оздоровниці «Карпати» і про репутацію Трускавця в цілому. Адже мова йде не про якісь внутрішні розбірки в колективі чи про зловживання посадових осіб. Мова йде про послуги, які надаються у Трускавці. І хоча в готельно-курортному комплексі «Карпати» дотримуються принципу «Клієнт завжди правий», та в цьому випадку неправдива інформація клієнтки, котру вона поширила про «Карпати», змусила адміністрацію оздоровниці відреагувати.
Ось як справу коментує генеральний директор «Карпат», Заслужений лікар України Лев Грицак:
«П`ятого грудня, у суботу, зранку мені на мобільний телефон зателефонувала старший менеджер відділу бронювання та розміщення Козловська Г.В. з проханням повернути кошти гості Шмілик Зоряні Михайлівні, у якої донька отримала висипку на тілі після відвідування басейну. Такий дозвіл мною був відданий разом із проханням передати мамі на майбутнє мати на увазі наявність алергічної реакції доньки на хлоровану воду у басейнах, оскільки у всьому світі для знезараження води у громадських плавальних басейнах використовують хлор.
Через 10-15 хвилин я отримав повторний дзвінок від Козловської Г.В., що Шмілик З.М. після повернення їй усіх грошей, які вона оплатила при поселенні, заявила, що вона є громадянкою США, викликала поліцію і скаржиться, що її донька отримала опіки шкіри від надмірної концентрації хлору у воді басейну, що вона може стверджувати, оскільки є лікарем-дерматологом.
Для отримання більшого об’єму інформації я вирішив сам поговорити з гостею. У лоббі санаторію на кріслах розмістились Шмілик Зоряна Миколаївна, її донька років десять на вигляд, лейтенант поліції, другий поліцейський стояв поруч. Я представився генеральним директором ГКК «Карпати» і підсів на вільне крісло за журнальним столиком між лейтенантом і Шмілик З.М. В поясненні, що писав на журнальному столику зі слів заявниці лейтенант, я побачив, що Шмілик З.М. являється громадянкою США і прибула разом з донькою Кузьмик Веронікою Романівною 06.05.2009 року народження. На моє прохання вона розповіла мені, що після відвідування басейну виявила опіки на тілі дочки, звернулася до чергової сестри, але у тієї не виявилося жодних ліків, тому медсестра викликала «швидку».
Шмілик З.М. показала мені фото доньки, зняте (з її слів) увечері 04.12.15 року., на якому я як лікар побачив типові висипання на шкірі обличчя при алергічних реакціях. Глянувши на дитину, на тій же правій щоці о 10 годині ранку 05.12.15 року я побачив тільки 3-5 елементів висипки блідо-рожевого кольору, що я відзняв на камеру свого телефону. Суцільного почервоніння правої щоки, як на фотографії мами, не було. Це підтверджує мою думку, що ураження шкіри наступило внаслідок алергічної реакції на хлор, і не є проявом опіку. Окрім цього, швидко зникаючі прояви на шкірі характерні для гострої форми кропивниці. Ці симптоми знає кожний лікар-дерматолог, тому я резонно задав запитання Шмілик З.М., чи вона насправді є лікарем-дерматологом і де здобула освіту лікаря. Вона відповіла, що дійсно має освіту лікаря, а вчилася у Америці. Ці запитання вивели її з рівноваги.
На моє прохання з‘їздити до дерматолога у Трускавецьку міську поліклініку вона відмовилася, а на моє друге прохання написати мені заяву для службового розслідування вона заявила, що більше зі мною спілкуватися не буде.
Намагання представити хворобу дитини не як алергічну реакцію на хлор, а як опік, подання неправдивої інформації спонукає до роздумів – з якою метою це робиться? Чи це намагання заробити гроші чи провокація для дискредитації ГКК «Карпати»?
Проте мені дуже прикро, що надзвичайно мила дитина постраждала і втягнута у інтригу. Перед нею я вибачаюсь і щиро бажаю їй доброго здоров‘я та щасливої долі».
Лев Грицак вирішив, що потрібно провести ґрунтовне службове розслідування цього випадку. Адже готельно-курортний комплекс дбає про свою репутацію і якщо б було вчинено якусь службову недбалість кимось із працівників санаторію, то такий працівник відразу б поніс заслужене покарання. Адже, як ми вже зазначали вище, в «Карпатах» «клієнт завжди правий».
Результати службового розслідування можна описати коротко:
1. Будь-яких порушень з боку працівників ТзОВ «ГКК «Карпати», вчинених по відношенню до громадянки Шмілик З.М. та її доньки під час їх перебування 4-5 грудня поточного року в готельно-курортному комплексі встановлено не було.
2. Факти, викладені в усній скарзі від 5 грудня поточного року громадянкою Шмілик З.М. щодо отримання, на її думку, її донькою 04.12.2015 року опіків на тілі від хлорки після перебування в басейні СПА-Центру «Карпат» є безпідставним і такими, що не відповідають дійсності. Фото дитини, поширене в соцмережах, доводить, що мали місце типові висипання на шкірі обличчя при алергічних реакціях, а не хімічний опік, про що стверджувала п. Шмілик.
3. Порушень режиму роботи СПА-центру виявлено не було, контроль за станом води в басейні, в тому числі за значеннями дози хлору, рівнем pH та бактеріальними показниками води, ведеться працівниками басейну готельно-курортного комплексу постійно згідно відповідних інструкцій, відхилень від норми вказаних показників зафіксовано не було ні 04 грудня 2015 року, ні в інші дні.
Попри ці загальні висновки, службове розслідування виявило цікаві речі. Вони ніколи не були б оприлюднені, якби не поведінка пані Шмілик після того, як вона покинула Трускавець, а саме активне поширення неправдивої та перекрученої інформації про оздоровницю, про швидку медичну допомогу, про людей, з якими їй довелося стикнутися у Трускавці і про сам Трускавець. А відповідно неправдиву інформацію треба спростовувати.
Отже, в чому неправда? Для чого пані Шмілик подавала неправдиві дані і чого вони стосувалися? При службовому розслідуванні цього випадку було виявлено наступне.
Перше – неправда щодо громадянства клієнтки. Шмілик З.М. зареєструвалася в ГКК «Карпати» о 15 год. 04.12.15 року на одну добу разом із мамою і донькою. Із документів, що посвідчують особу, були пред‘явлені тільки водійські права Шмілик Зоряни Миколаївни. Встановлено, що при заповнені анкети при поступленні в «Карпати» Шмілик З. М. вказує, що є громадянкою України, місцем її постійного проживання є м. Львів. А в показаннях, які вона надала поліції, п. Шмілик вказує, що вона є громадянкою США. Та це ще найменше зло, можливо, навіть особиста справа клієнтки, чому вона подала неправдиві дані про своє громадянство.
Службовим розслідуванням встановлено, що 04.12.2015 року о 13 год. 34 хв. в готельно-курортний комплекс «Карпати» поселилась на одну добу Шмілик Зоряна Миколаївна (21.08.1975 року року народження, проживає в м. Львові) з донькою Шмілик Веронікою Ярославівною (05.06.2009 року народження, проживає в м. Львові) та з своєю мамою Голембіовською Ольгою Миколаївною (27.11.1950 року народження, проживає в м. Львові), які були поселені відповідно в 519 номер. Вказані дані взяті з анкет, які власноручно заповнила Шмілик З.М. Вона ж при поселені надала водійське посвідчення ВХХ 806306, яке вона отримала 27.05.2015 року. Інших документів ні нею, ні особами, які з нею прибули в рецепцію надано не було. Проте Шмілик З.М. в поясненні, яке вона надала працівнику поліції заявила, що її донька – це Кузьмик Вероніка Романівна, 06.05.2009 року народження. Необхідно зазначити, що на вигляд вказаній дитині по віку біля десяти років. Чи це дійсно Вероніка Кузьмик, в якої, як стверджує мати, був «хімічний опік», чи, може якась інша дитина? Гіпотеза може виглядати фантастичною, але випадків, коли аферисти використовували чужих дітей для досягнення власних цілей, історія знає багато.
Друге та третє – неправда щодо ненадання дитині першої медичної допомоги, а також намагання мами всупереч об’єктивним фактам самостійно встановити діагноз хімічного опіку. Скарга Шмілик З.М поліції, що у санаторії дитині не надали допомогу, оскільки не було жодних ліків, не відповідає дійсності. Із пояснення чергової медсестри І. Лазарів, дитині дано прийняти сироп «Еріус», що є антигістамінним препаратом, який призначається при алергічних станах. За рекомендацією працівників Трускавецької підстанції Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф, яких викликали 04.12.2015 року на вимогу Шмілик З.М., згодом дитині дали одну таблетку супрастіну. Протягом ночі та ранку 5 грудня Шмілик З.М. до чергової медичної сестри не зверталася.
Як стверджує медсестра, дитина ввечері 4 грудня скаржилася не на болі на тілі чи шкірі, які бувають при опіках, а на почервоніння та свербіння шкіри, яке вже ввечері пройшло. Тому скарги мами, що у дитини був больовий шок, не відповідають дійсності. У журналі викликів Трускавецької підстанції Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф лікар Зуймич Наталія Василівна виставила діагноз: алергічна реакція по типу кропивниці. Вказано, що Шмілик З.М. від медичної допомоги її дитині відмовилась.
І тут маємо четверту неправду від пані Шмілик, яка поширювала таку інформацію: «Швидка не мала жодних препаратів, оскільки в дитини був больовий шок». Це практично наклеп на «швидку» і намагання гіперболізувати опис дійсного стану дитини. Бо жодних симптомів больового шоку ні медперсонал, ні лікар швидкої допомоги не спостерігали.
Як вдалося нам з`ясувати, швидка медична допомога ЗАВЖДИ має анальгетики від больового шоку. У цьому конкретному випадку мама САМА відмовилася від надання допомоги її дитині, подаючи себе за лікаря. І тут виникає підозра – а чи дійсно ця мама є лікарем? А якщо так, то чому приховала, що її дитина – алергік? І чому вона так зверхньо коментує дії медичних працівників у Трускавці (у тому числі дії лікарів швидкої допомоги)? Це що, зверхність, манія величі чи погорда до «якихось трускавецьких»? Важко сказати…
П’яте – це брехня щодо передозування хлору у басейні «Карпат». При перевірці басейну було виявлено, що вода у ньому є хорошої прозорості, запах хлору не різкий, комп‘ютер, який дозує сірчану кислоту для дотримання рекомендованих РН води і вільного хлору, у робочому стані. Журнал запису стану води ведеться регулярно. Окрім комп’ютера техперсонал періодично для контролю використовує тест-смужки для визначення хлору фірми Bridgе і тест систему ntn pooltester Cl/pH lignid/brome. Станом на 04.12.2015 року вміст хлору становив 0,14мг/л при нормі 0,3-1,0 і РН 7,3 при нормі 7,00-7,50.
До речі, жодних опіків внаслідок купання у басейні «Карпат» не було з дня його відкриття до цього часу (24 роки). Тільки в цьому, 2015 році, сотні дітей відпочивали у ГКК «Карпати» завдяки програмі сприятливої цінової політики. Діти з різних регіонів України та з зарубіжних країн залюбки хлюпаються в басейні «Карпат» скільки завгодно, фотографуються і виставляють знімки у соцмережі. Вони задоволені відпочинком, адже в «Карпатах» створені всі умови для цього. На момент відкриття санаторію у 1993 році басейн «Карпат» був НАЙКРАЩИМ у Трускавці (і найбільшим). Він і зараз входить в п’ятірку КРАЩИХ в місті-курорті, адже до цього зобов’язує сам статус чотиризіркового готельно-курортного комплексу.
Щодо випадків алергії, то вони були, оскільки згідно статистики 15-25% людей у житті мають чи мали алергію на ті чи інші алергени, в т.ч. на хлор у воді громадських басейнів. Випадку алергії при відвідуванні басейну ГКК «Карпати» окрім випадку, який стався 04.12.15 року, не спостерігалося протягом останніх кількох місяців.
Шосте твердження пані Шмілик, яке викликає підозру – це її «фах» лікаря. У викладеній у Фейсбуці інформації вказується, що після купання в басейні «у дитини раптово з‘явилися величезні плями у вигляді опіків». Лікар (та ще й дерматолог) так непрофесійно не міг би описати симптоми, що були в дитини.
Можна продовжувати аналізувати допис пані Шмілик. «Після прибуття поліції приїхали з погрозами зухвалий головний лікар і нікчемний адміністратор, які вели себе брутально та хамовито і пригрозили мені, що я пошкодую, що з ними зв‘язалася». Зухвалий, нікчемний, брутально, хамовито, в мою сторону полетіли погрози та лайливі слова – всі ці епітети навряд чи додають честі будь-кому, тим більше інтелігентній лікарці, котра спеціально на один день приїхала з США на відпочинок у Трускавець. Та навіть не на відпочинок, а для того, щоб її дитина могла скупатися в басейні…
В результаті нашого аналізу маємо: 1) плутанину з громадянством Шмілик З.М.; 2) плутанину з прізвищем дитини, її віком та ідентифікацією особи; 3) наклеп на непрофесійні дії лікарів Трускавецької підстанції Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф; 4) наклеп на працівників ГКК «Карпати» та особисто генерального директора оздоровниці з використанням образливих епітетів; 5) наполягання матір`ю на власному діагнозі «хімічний опік» при тому, що всі очевидці історії (медичні працівники) ставили діагноз алергічної реакції; 6) брехня щодо передозування хлору в басейні; 7) недоведенння факту медичної освіти у п. Шмілик З.М.; 8) брехня щодо погроз та зухвалого ставлення персоналу «Карпат» до клієнта; 9) намагання шантажувати керівництво «Карпат» та поширення неправдивої інформації про оздоровницю навіть після повернення коштів пані З. Шмілик.
До речі, появилася інформація щодо фінансової сторони питання, яка підтверджує підозру, що афера була чітко спланованою з метою заробити гроші за посередництвом шантажу. 15 грудня в ГКК «Карпати» звернувся Матяшук Владислав Костянтинович, нотаріально уповноважений представляти інтереси пані Шмілик З.М., який запропонував укласти мирову угоду. Умовою були оплата його послуг як юриста і оплата послуг косметичного салону. Цікаво, яких і для кого? Для лікування дитини чи для матері? Якщо перше, то хіба в косметичному салоні лікують алергію? Як? А якщо друге, то кому належить цей косметичний салон? Відповідей на всі ці питання немає.
Підводячи підсумок цієї сумної історії, хочеться висловити жаль, що така ситуація взагалі мала місце. У кожному конфлікті переважно є вина двох його сторін. У чому вина адміністрації «Карпат» і чи визнали її в оздоровниці? Може в тому, що впустили в басейн дитину-алергіка? Чи в тому, що гроші за проживання клієнту повернули не в той же вечір, а наступного дня? Чи в тому, що тут «нікчемні» адміністратори, «недбалий» персонал із «хамовитим» ставленням? Відпочивальники «Карпат» в абсолютній більшості дотримуються протилежної думки.
У чому вина мами? Нехай вона сама подумає над цим, чи така вона «біла та пухнаста» у цій історії. Невже їй не шкода власної дитини? Як так можна маніпулювати? Чи є у Вас совість, пані Зоряно? Відповідь дайте сама собі, в глибині душі…
А всім іншим варто задуматися – кому може бути вигідний цей скандал? І чи не варто всім оздоровницям Трускавця почати процес створення єдиного списку «постраждалих» клієнтів, які свідомо провокують скандали, щоб відпочити «на халяву»? Таких випадків було достатньо у Трускавці, а інколи одна й та сама особа обводила «навколо пальця» керівництво кількох санаторіїв.
Поки будуть аферисти – до того часу будуть скандали. Гірше, якщо замість аферистів появляються шкідники, чия мета – не просто відпочити «на халяву», влаштувавши вигідний для себе скандальчик, а створити негативний імідж окремим оздоровницям чи Трускавцю в цілому. Бо в такому випадку сам по собі насувається висновок, що хтось мусить бути замовником. Питання тільки в одному: ХТО?
Скандалісти, проте, не задумуються, що намагаючись комусь зробити негативний імідж, вони одночасно роблять рекламу. Так що адміністрація «Карпат» може розглядати втрачені кошти, які були повернуті пані Шмілик, як видатки на рекламу. Будь-яка згадка, у тому числі негативна – це теж реклама. Особливо якщо в підсумку виявляється, що наклеп був надуманим, а на захист реально потерпілої оздоровниці стають клієнти, які приїжджають сюди роками, по тридцять-сорок разів і задоволені всім – проживанням, харчуванням, лікуванням, облаштуванням території, культурною програмою, ставленням персоналу. І особливо – великим гарним басейном, одним з кращих у Трускавці, де випадків хімічного опіку НЕ БУЛО з моменту відкриття санаторію «Карпати». А відкрився санаторій ще в 1993 році.
…Правда завжди торжествує, а фактам слід довіряти дужче, ніж емоціям та суб’єктивним судженням.
Володимир Ключак
На фото: картинка до публікації на сайті http://press-centr.com/
ТОП коментованих за тиждень