Хоча зараз увага всіх прикута до подій у Києві та в Криму, але на місцях теж відбуваються цікаві речі. Якщо в Дрогобичі та Трускавці міський голова та секретар ради завжди показували злагодженість та йшли єдиним фронтом, то цього аж ніяк не скажеш про Стебник та Борислав. Так, в Бориславі протистояння між мером Володимиром Фірманом та секретарем ради Ігорем Мельником триває вже кілька місяців.
Що стало причиною непорозуміння чи навіть ненависті, сказати важко. Але те, що внутрішні чвари вийшли за межі єдиної колись команди «Фронту змін», видно неозброєним оком. Два тижні тому депутатська фракція БМР «За зміни в Бориславі» у часописі «Нафтовик Борислава» оприлюднила заяву, в якій гостро розкритикувала діяльність (а точніше кажучи, бездіяльність) свого ж ставленика на пост секретаря ради Ігоря Мельника. Тепер свою заяву у відповідь виголосив Ігор Володимирович. Зробив він це на прес-конференції, яка проходила вчора, 27 лютого. Хоча важко назвати прес-конференцією захід, на який не прийшли представники абсолютно всіх бориславських мас-медіа. Привід не приходити у журналістів був – наукова конференція в медичному коледжі, але в тому, що це насправді ігнорування, напевно не сумнівається і сам Ігор Мельник.
«За плечима я не маю нічого такого, щоби боятися», – каже Ігор Мельник у відповідь на запитання, чи готовий пройти люстрацію. Розповідає про свою життєву дорогу, каже, що зараз не перебуває у жодній партії і ще не визначився, чи братиме участь у політичному житті Борислава взагалі. Вірить, що в депутатському корпусі не знайдеться голосів, аби відправити його у відставку, а якщо таке й станеться, то згідно закону має право повернутися на свою попередню роботу, директором міського Палацу культури.
Ігор Мельник розповів і про те, що міський голова заборонив йому ходити на апаратні наради. «Коли на мене почався тиск, я зрозумів, що фракція хоче на мене звалити вину за все», – каже секретар міської ради.
Нижче пропонуємо ознайомитися із двома документами, які відображають позицію фракції «За зміни у Бориславі» та позицію секретаря ради Ігоря Мельника. За ким правда, хто правий, а хто ні – судити читачеві.
Володимир Ключак
Заява депутатської фракції «За зміни в Бориславі»
Шановні мешканці Борислава та Східниці!
Звернутись до вас нас спонукав той факт, що питання звільнення секретаря Бориславської міської ради з площини прагматичної дехто хоче перетягнути в площину «політиканства» та дріб’язкових з’ясувань стосунків.
Шановні наші виборці, справа в тому, що наша фракція прийшла в міську раду з метою здійснення позитивних змін у нашому місті. Так, у нас, можливо, багато помилок, але фракція намагається діяти виважено та прагматично. Якщо ми допустили помилки, то, безсумнівно, постараємось їх виправити. Бо не помиляється лише той, хто нічого не робить
Однак повинні визнати, що при призначенні на посаду не врахували недостатній рівень кваліфікації нашого висуванця Мельника Ігоря Володимировича в управлінській сфері. Опосередковано чи ні, але вся наша фракція несе моральну відповідальність за дії, а точніше кажучи, за бездіяльність другої посадової особи після міського голови перед виборцями. Під час обрання на посаду за Мельника І. В. проголосувала виключно наша фракція і міський голова. Тому вважаємо, що його недоопрацювання та упущення — це і наші промахи.
Всім відомо, що посада секретаря міської ради висока і відповідальна. Делегуючи його на цю посаду, ми очікували суттєвих результатів від діяльності чиновника такого високого рангу, в першу чергу, у сфері надходжень до міської казни коштів від орендної плати за землю. Ми сподівались, що Мельник І. В. використає весь свій талант і стане хорошим управлінцем. На превеликий жаль, цього не сталося.
Отож, детально вивчивши та проаналізувавши діяльність Ігоря Володимировича, фракція запропонувала йому написати заяву, тим паче, що до цього на засіданнях фракції він сам неодноразово висловлював свою думку щодо складання повноважень секретаря міської ради.
За останні два роки суттєво погіршились відносини між фракціями, виконавчими органами ради та самою радою. Не налагоджено тісної співпраці з територіальними органами державної влади у сфері земельних відносин, а саме ці питання належать до компетенції секретаря ради. Саме особисті амбіції не дали змоги йому дієво, систематично та ефективно налагодити цей зв’язок, що в подальшому призвело до зміни меж території міста.
Слід також зауважити, що за час перебування на займаній посаді секретарем міської ради не було налагоджено ефективної співпраці з Львівською обласною радою, що унеможливило Бориславу активно брати участь в реалізації обласних Програм із розвитку інфраструктури.
Щоб не бути голослівними, хочемо довести до громадськості Борислава такі факти. Починаючи із 2011 року, згідно Бюджетного кодексу України, до місцевого бюджету зараховується 100 % плати за продаж та оренду землі. І саме до функціональних обов’язків секретаря ради входить питання врегулювання земельних відносин. Ці кошти відповідно скеровуються на розвиток інфраструктури міста: ремонт доріг, вирішення проблем водопостачання та інші проблеми.
Останньою краплею стали результати державного фінансового аудиту. Наведемо лиш деякі дані зі Звіту про результати державного фінансового аудиту виконання місцевого бюджету м. Борислава за 2010 – 2012 роки та 9 місяців 2013 року, який провела Державна фінансова інспекція у Львівській області. В цьому Звіті, зокрема, зазначено: «Внаслідок невжиття міською радою достатніх заходів щодо зобов’язання орендарів земельних ділянок привести розмір орендної плати відповідно до норм чинного законодавства, бюджетом м. Борислава втрачено доходів на загальну суму 9 млн. 971 тис. грн. Внаслідок невиконання рішень міської ради щодо своєчасного оформлення договірних відносин місцевим бюджетом за досліджуваний період втрачено додаткових надходжень від орендної плати 13-ти користувачів земельних ділянок загальною площею3,1898 гана загальну суму 291,2 тис. гривень.
Внаслідок зволікання із оформленням права користування земельних ділянок особами, які використовують їх без правовстановлюючих документів, місцевим бюджетом втрачено доходів на суму 123,9 тис. гривень. У ході аудиту розрахункове встановлено, що у разі оформлення Бориславською міською радою договірних відносин на право оренди із суб’єктами господарювання, які не відносяться до державної або комунальної . власності, при цьому користуються державними актами на право постійного користування земельних ділянок, виданими на ім’я інших юридичних осіб, до міського бюджету могли б додатково надходити кошти в сумі 413,0 тис. гривень в рік». Проведеною у 2012 році Державною інспекцією сільського господарства у Львівській області перевіркою виявлено факт використання ВАТ «Бориславська взуттєва фабрика» земельної ділянки площею0,9 гау м. Бориславі без правовстановлюючих документів. Порушника оштрафовано на суму 255,0 гривень. Проте, за даними інспекції, на даний час Товариство і надалі продовжує використовувати земельну ділянку без правовстановлюючих документів. В ході аудиту розрахункове встановлено, що у разі оформлення Бориславською міською радою з вищезазначеним товариством договірних відносин з моменту виявлення порушення, бюджетом м. Борислава додатково було б отримано доходів на суму 114,1 тисячі гривень.
Окрім того, щодо земельної ділянки, розташованої на вулиці Трускавецькій, (в районі Трускавецького озера) площею12,9624 гаспільного Українсько-Канадського підприємства ТзОВ «Делакс Україна» відсутня нова нормативно-грошова оцінка, внаслідок чого місцевий бюджет недоотримав за ці 2 роки близько 400 тис. гривень. Недоотримано також кошти від оренди земельної ділянки колишнім підприємством «НОМ», що на вул. Коваліва, у сумі 110 тис. гривень.
Це при тому, що для вищої ефективності було створено та передано у підпорядкування секретаря міської ради новий відділ земельних відносин.
Ще один прикрий факт, котрий також пов’язаний з компетенцією секретаря міської ради: внаслідок невідстоювання інтересів громади щодо затверджених індексних карт, які визначають територію міста в установах Держкомзему, у бориславців забрали частину землі (лісів).
За ці два роки зі сторони секретаря міської ради навіть не було спроби організувати земельні торги. Наводимо конкретні приклади. Затверджений план надходжень з продажу землі у 2012 році склав 3,715 млн. грн. – виконано, тобто надійшло до міської казни, лише 99,8 тис. грн., у 2013-му відповідно план склав 4,294 млн. грн. — виконано 78,5 тис. грн. В той .же час по Східниці: план у 2012 році складав 1,4 млн. грн. — виконано 1,9 млн. грн., у 2013-му – 1,2 млн. грн., а виконано на 1,5 млн. грн.
Цей перелік можна продовжувати. Загалом недонадходження у міський бюджет склали понад 10 мільйонів гривень.
Отже, можна зробити такі висновки: міський бюджет недоотримує мільйони гривень, які могли б бути використані у житлово-комунальному секторі на ремонт тих же доріг, тротуарів, водогонів і т.д.
А натомість, Мельник Ігор Володимирович, обраний секретарем міської ради від нашої політичної сили, і, будучи членом політичної сили, яку ми представляємо в міській раді, поза нашими спинами очолює та є секретарем міського осередку партії Віктора Балоги «Єдиний центр» і веде перемовини з іншими силами про своє політичне майбутнє. На засіданнях фракції ми неодноразово хотіли заслухати звіт про роботу Ігоря Мельника на займаній посаді, однак це так і не вдалось.
Саме ці факти спонукали фракцію «За зміни в Бориславі» вийти з пропозицією до міського голови та депутатів, щоб достроково припинити повноваження секретаря Бориславської міської ради Мельника Ігоря Володимировича.
Ми вважаємо, що голосування за звільнення секретаря міської ради покаже нашим виборцям, для кого інтереси наших мешканців є вищими, ніж власні амбіції та політичні вигоди.
Прийнято на засіданні фракції «За зміни в Бориславі» 14 лютого 2014 р., опубліковано в газеті «Нафтовик Борислава» 19 лютого 2014 р.
Заява секретаря Бориславської міської ради Мельника Ігоря Володимировича
Шановні бориславці, шановні мої виборці!
Мені дуже прикро за те, що виголошую цю заяву, але останні події, розгорнуті щодо моєї особи змушують мене це зробити.
Я став депутатом Бориславської міської ради по округу №14, перемігши у чесній боротьбі своїх конкурентів п. Богдана Ворону та п. Стефанію Колчину, але ми залишились у хороших стосунках і в наших спілкуваннях вони висловлювали мені підтримку і в деяких питаннях навіть допомагали мені.
На превеликий жаль я не можу зараз сказати цього про своїх колег по фракції «За зміни у Бориславі» (Фронт змін), вірніше про тих, хто там зараз залишився.
В 2012 році вони самі просили мене зайняти посаду секретаря Бориславської міської ради, а тепер побачивши, що я не піддаюся ручному управлінню, не йду на повідку у міського голови та фракції, не погоджуюсь підтримувати деякі сумнівні проекти, організовують комедійну виставу під назвою «Відставка Мельника».
Спочатку мене пробували «скинути по-доброму», кулуарними розмовами і що буде краще, якщо на цю посаду повернеться Ігор Яворський, який добре співпрацював з міським головою, Я не погодився, тому що вчасно збагнув до чого ведеться: таким чином керівництво фракції хоче усі промахи і провали в роботі звернути на мене, що вони і власне зробили на сторінках часопису «Нафтовнк Борислава».
Спочатку теперішній редактор п. Петро Магур видає «качку» про те, що секретар міської ради написав заяву на звільнення, далі ще більше нагнітається ситуація: секретар ради робить наступ на чесних журналістів і нарешті 19 лютого в цьому ж часописі з’являється «Заява депутатської фракції «За зміни в Бориславі».
Отже про «Заяву…»
В ній йдеться про те, що фракція прийшла в міську раду з метою позитивних змін у нашому місті.
Давайте подивимося на ці зміни: чи виконані пункти передвиборчої програми «Фронту змін»?
Із всіх заявлених гасел виконане тільки одне і то частково – відновлення роботи Народних домів «Просвіта» (цим напрямом роботи у фракції займався я).
Обіцяли цілодобове водопостачання, – допрацювалися до повного розвалу водоканалу і там де люди мали цілодобове водопостачання, тепер не мають. Витратили 4,5 млн. грн. на реконструкцію водозабору «Ріпне», а він води не дає. Тепер голова фракції пан О.Зварич і депутат обласної ради В. Голобутовський ратують про передачу КП «Бориславводоканал» у концесію (фактично це передача водоканалу у приватні руки).
На початку нашої каденції в прямому ефірі Бориславського телебачення пан Зварич заявив, що до кінця каденції ми наше місто не впізнаємо…
А й справді: місто брудне, сміття не вивозиться, будинки не ремонтуються, дахи на житлових будинках як текли, так і течуть, зате ремонтуються адміністративні споруди і в бюджеті розвитку на цей рік пропонується не ремонт дахів житлових будинків, а ремонт гаражів міської ради.
Голова фракції Зварич О.О. неодноразово переконував мене у необхідності передачі всього житлового фонду з балансу ЖЕКів на приватні структури. Але самі ЖЕКи залишаються разом з усіма боргами, заставленим майном, зі штатом працівників, – хто і за чий рахунок буде їх утримувати?.. адже плату за житло ми будемо вносити приватним фірмам… Утримувати буде міський бюджет, який формується з наших з вами податків. Я заявив, що ніколи не підтримаю такого рішення.
Про стан доріг у місті і говорити не треба. Але фракцію такий стан речей задовільняє, тому що роботу першого заступника міського голови, який відповідає за житлово-комунальне господарство оцінюють задовільно, а секретаря ради звинувачують у «непрофесійності та недостатньому кваліфікаційному рівні». Тепер про те, як детально вивчили та проаналізувала роботу Мельника І.В. фракція.
У заяві наведено результати державного фінансового аудиту та звинувачено мене в тому, що бюджет недоотримав 9 мли. 971 тис. гри. Дійсно, така цифра існує, але скажіть, чому тоді фінансова інспекція не наклала на мене санкції і не передала справу до правоохоронних органів? Чому я до сих нір не притягнутий до відповідальності? А тому, що фінансова інспекція не бачить у цьому моєї вини. Так, справді, ця цифра існує, але звідки вона взялася? Насамперед це борги наших підприємств, які давно припинили свою діяльність (фарфоровий завод, мебельний, БУ-43 і таке інше) так і діючих комунальних (КП «Бориславедоканал», Комбінат комунальних підприємств і ін.) Дуже великою часткою цієї суми є недоотримані кошти від ПАТ «Укрнафта», оскільки вони відмовилися підписувати з міською радою додаткові угоди на 336 земельних ділянок, які вони орендують в міської громади. Що це означає?
В 2011 році міською радою була затверджена нова нормативна грошова оцінка земель Борислава і відповідні процентні ставки. Міський голова разом з тодішнім секретарем ради І.Яворським та за підтримки голови фракції О.Зварича переконали депутатів призначити підприємствам, що не зареєстровані у м. Бориславі 12-ти відсоткову ставку, яка раніше складала 3 відсотки. ПАТ «Укрнафта» погоджувалось на б відсотків. Зрозуміло, що «Укрнафта», маючи солідний юридичний відділ, відмовилася платити такі великі кошти і ми зараз знаходимося у судовій тяганині. Суди приймають рішення, на ці рішення подаються апеляції і ми на даний час виграли лише 26 справ, А де ще 310)? Чи розумно ми зробили?
А погодилися б на 6 відсотків, мали б удвічі більші надходження.
Ще фракція звинувачує мене у зволіканні оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки.
Я неодноразово звертався до міського голови з проханням підготувати судові позови щодо осіб, які не мають таких документів (усі копії доповідних у мене зберігаються), але міський голова на мої звернення не реагує.
Голова фракції звинувачує мене у тому, що не проведена нормативно грошова оцінка землі по вул. Трускавецькій (в районі Трускавецького озера) площею12,9623 га. Але ж нормативна грошова оцінка робилася у 2011 році при секретарі міської ради Яворському І.Р. Чому ця ділянка не була включена до оцінки? Щось задумували, чи просто забули?
Саме я звернувся до ТзОВ «Експертна група «Богдан», яка проводила нормативно грошову оцінку земель Борислава про доопрацювання цього питання і надання нам оцінки земель.
Щодо проведення земельних торгів. Для того, щоб провести земельні торги, у бюджеті міста мали бути закладені кошти на проведення таких торгів.
Разом з начальником відділу земельних відносин ми звертались до міського голови з проханням передбачити такі кошти, проте нас не почуто як в минулому році, так і тепер.
Ми просили передбачити кошти на проведення робіт з інвентаризації земель міста та виділення меж в натурі, кошти не передбачені.
У 201 1 році міською радою була продана ділянка в районі Губич (фабрика нетканих матеріалів) за 3 мли. гри. Але на що витрачені кошти і який економічний ефект був від цих надходжень ніхто не знає.
Тепер щодо фактичних надходжень до міського бюджету від землі.
За даними звіту фінансового управління Бориславської міської ради надходження від оренди земельних ділянок та земельному податку зросли в порівнянні з 201 1 роком на 854 тисячі 103 гривні. За 2013 рік укладено 47 нових договорів і додаткових угод.
За 2012-13 роки продано 5 земельних ділянок на суму 180 тис. гри.
То де правда у заяві фракції «За зміни у Бориславі»?
Чомусь у своїй заяві керівництво фракції не вказує, що найбільшим чинником моєї відставки була моя незгода йти на порушення закону і встановити переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади спеціаліста першої категорії відділу земельних відносин депутата міської ради Романа Кікіса (члена фракції «За зміни…»).
Я розпочинав свій трудовий шлях на авторемонтному заводі слюсарем, пройшов нелегкий життєвий шлях і перебував на різних посадах, завжди виконував свої обов’язки сумлінно і чесно, живу з сім’єю в трикімнатній квартирі на дев’ятому поверсі, їжджу на дуже скромному автомобілі.
Так, я раніше перебував у партії «Єдиний центр», а ще раніше в Народно-демократичній партії України, але не маю жодного жалю, що я в них перебував, водночас прошу вибачення у міської громади, що я був членом команди «Фронту змін» і є причетний до всіх проблем, які вона заподіяла місту.
Ігор Мельник, секретар Бориславської міської ради
ТОП коментованих за тиждень