Пропонуємо читачам «Трускавецького вісника» перечитати статтю, яка появилася в бюлетені ТМР «Голос ради» в червні 2011 року. Руслан Козир тоді розповів про своє бачення реформованого (чи й нового) комунального підприємства у Трускавці. Читайте і насолоджуйтеся. В нас натомість є лише два запитання – чи дійсно ці слова сказав сам пан Козир і якщо так, то коли він був самим собою – у червні 2011, коли говорив, що «ніхто не може людям нав’язувати тариф», чи в лютому – березні 2012 року, коли тариф людям нав’язали всупереч волі людей. Додатково нагадаємо, що в травні 2011 пан мер обіцяв знижку тим жителям Трускавця, хто вчасно сплачуватиме за житлово-комунальні послуги.
«Ідеальне комунальне господарство – яке воно?
Від початку своєї каденції нова влада реформує комунальну галузь міста. Але досі ніхто докладно так і не пояснив, яким же воно буде – реформоване міське господарство. Як взагалі в ідеалі має виглядати житлово-комунальне підприємство, яке надає людям якісні послуги? – коментар міського голови Руслана Козира.
«Впевнено можу сказати, що реформувати комунальне господарство так докорінно, як ми собі запланували, ніхто на Львівщині ще навіть не ставив собі за мету. Є окремі спроби частково щось поміняти. При цьому усі просто намагаються примусити працювати стару систему в нових умовах. Ми ж створюємо нову систему праці і нову систему взаємовідносин між споживачами і комунальним господарством. Тобто в цьому плані Трускавець є першопрохідцем – ми торуємо шлях. За пару років за нами підуть усі. Змушені будуть піти, іншого шляху немає. Хоча нічого надзвичайного ми не вигадали, просто намагаємося привести нашу господарку у відповідність до нового житлово-комунального законодавства. Головна ідея наших напрацювань абсолютно проста й зрозуміла: люди мають не просто платити кошти, а оплачувати виконану роботу. Комунальне підприємство продає послуги – як в магазині: прийшов, вибрав, заплатив, отримав товар і чек. Оце і вся реформа.
Візьмемо хоча би один аспект – кошти, що надходять комунальному підприємству від плати за квадратний метр житлової площі, так звана квартплата. Раніше усі кошти від споживача збиралися в один котел, а потім на власний розсуд комунального підприємства перерозподілялися. Витрачалися безпланово, часто йшли взагалі невідомо куди, грішми людей покривалися збитки самого підприємства, виплачувалася незароблена заробітна плата і таке інше. Таким чином створювалися можливості для незаконних тіньових операцій, «відмивань». Має бути інакше: хто платить гроші – отримує конкретну послугу. Тоді не стоятиме питання: а за що я плачу?
Ми маємо разом з мешканцями вирахувати по кожному будинку кількість потрібних послуг і встановити – знов-таки разом з мешканцями – тариф на ці послуги. Для цього треба створити ініціативну групу (в ідеалі – ОСББ). Якщо люди виявлять бажання платити за тарифом, умовно кажучи, в 1 копійку, то й роботи ЖЕК виконає на 1 копійку. Якщо на бажання мешканців тариф становитиме, скажімо, 2 гривні, то відповідно і послуг буде значно більше. Тарифи можуть бути від мінімальних – до досить значних, але ніхто не може людям їх нав’язати. При цьому послуги надаватимуться різнорідні – від замітання під’їздів до їх побілки, від прибирання прибудинкової території до її озеленення. І найголовніше: якщо ці гроші зібрано, приміром, на Стуса, 7, то вони мають бути використані тільки на цей будинок і в жодному разі не підуть на інші послуги в іншому будинку.
Раніше ЖЕК тікав від людей – сьогодні час від нас вимагає йти до людей. Я хотів би закликати до активності. У нас люди ще по-старинці говорять: ЖЕК повинен, ЖЕК зобов’язаний… має бути інакше: ЖЕК виконає певну роботу за відповідну плату і щомісяця звітуватиме за цю роботу. Все прозоро, ніяких «відмивань».
Бюлетень Трускавецької міської ради «Голос ради», № 5 (249), червень 2011 року»
ТОП коментованих за тиждень