Холодне літо 2011 у Трускавці невпинно підходить до завершення. Але, хто хотів, погрівся трішки на півдні України чи в гостинних Туреччині та Болгарії. Трускавчани приїжджають, діляться враженнями і помаленьку звикають далі жити на своєму курорті. Дуже багато чому в плані організації відпочинку нам потрібно вчитися у тих же турків. І багато що не залежить від влади, а від психології, ментальності людей – культура, гостинність, здатність працювати для гостей з усмішкою з ранку в прямому сенсі до ночі – магазини і кафе в Туреччині відкриті до півночі і далі. Але інфраструктура, дороги, цілодобове водопостачання – це, без сумніву, результати продуманого керівництва і правильної державної політики. В Україні курорти, як і все, розвиваються хаотично і часто всупереч, а не завдяки підтримці держави, яка намагається курортні міста «обібрати» на користь ще менш успішних регіонів. Великий розрив між сервісом і пишнотами розкішних готелів та віл для дуже багатих і «сараями», в яких пропонують «жить, отдихать, кухня и туалет во дворе» більшості відпочивальників на наших південних курортах. Сервіс на бальнеологічних курортах зразка Трускавця, Моршина трохи кращий, тут принаймні, всі «дикарі» живуть у нормальних квартирах, кмітливі господарі ще й «пристроюють» їх у їдальні санаторіїв на триразове недороге харчування. Такий собі вбогий «ол інклюзів сам пан склепав».
Влади курортних міст у всі часи пробували впорядкувати і систематизувати ці питання, але без державної підтримки мало чого вдавалося досягти. Так, в нашому місті-курорті на одній з перших сесій нового скликання затверджено нову структуру виконавчих служб і створено спеціальне управління розвитку курорту. Що воно напрацювало, щоб Трускавець став більш заповненим відпочивальниками, розвиненим, комфортабельнішим, курортнішим врешті решт за більш, ніж півроку, запитуємо у профільного заступника міського голови Юрія Яворського.
– Зараз наше управління розвитку курорту, туризму, та рекреації готує інформаційний пакет про Трускавець для розміщення в Інтернеті, – розповідає Юрій Михайлович. – Тут зібрано дуже багато інформації, зроблено навіть порівняльний аналіз води з джерелами інших подібних курортів. Нещодавно випустили буклет про Трускавець чотирма мовами: українською, російською, польською та англійською.
Після приїзду і прийому делегації з Санкт-Петербурга, там уже з’явилося 12 великих публікацій про наш курорт. Нещодавно я їздив в Москву на перемовини. Сім-вісім великих підприємств готові працювати з нами і підписати контракт із санаторно-курортними закладами. Буквально минулої п’ятниці зустрічався з керівником першого телевізійного каналу Азербайджану. Він дуже добре відгукувався про наш курорт, ціни і людей, відзначив, що ми їм ближчі ментально, ніж росіяни. Транслюватимуть у себе інформаційні ролики, в Трускавець приїде їх спецкор.
– Тобто далі орієнтація на пострадянський простір? А як же Європа, та ж Італія?
– З Європою, Італією дуже важко працювати, немає такої фінансової потуги. Краще відновити напрацьовані зв’язки. Ми також направили нові угоди про співпрацю нашим польським містам-побратимам з орієнтацією на збільшення туристичного потоку.
– А як щодо об’єднання зусиль влади і санаторіїв для збільшення фінансової потуги?
– Так, здається санаторно-курортні заклади нарешті зрозуміли, що по одному рекламуватися неефективно, в першу чергу фінансово. До кінця серпня має бути зареєстровано Асоціацію санаторно-курортних закладів Трускавця під егідою міської ради. Приємно, що навіть «Ріксос» приєднується, який до цього функціонував як окреме місто в місті. Тепер на виставках буде єдиний потужний павільйон Трускавця, а не окремих санаторіїв. Сподіваємося, що будуть важелі впливу і на якість сервісу в санаторіях: хто не дотягує, не зможе бути членом Асоціації. Міська рада ввійде в Асоціацію комунальним підприємством «Трускавецький інформаційно-курортний центр», який створено замість КП «Квартирне бюро», залишивши, але значно розширивши його повноваження. Наведення порядку на залізничному вокзалі, створення бази даних квартир, малих готелів – це лише мала частина його функцій. Працюємо також над створенням веб-порталу курорту з можливістю онлайн бронювання. Готуємося до економічного форуму в «Ріксосі». Вперше домовилися, щоб міський голова виступив з презентацією візитівки міста, а не лише приймаюча сторона.
– Юрію Михайловичу, а на якій стадії формування логотипу курорту?
– Перший етап конкурсу пройшов. На жаль, не надійшло справді доброї рівневої пропозиції, про яку можна було б сказати: «О, супер!». Є два непогані варіанти, які ми запропонували доопрацювати, але мабуть доведеться звертатися до спеціалізованих фірм, а не розраховувати на натхнення любителів.
Ще одним напрямком роботи управління розвитку курорту є залучення грантових коштів. Так, програма про Трускавець на УТ-1 в проекті «Змістовна Україна» була зроблена саме на грантові кошти. Зараз готуємо заявки на ремонт музеїв міста за культурними європейськими програмами. Це дуже клопітка робота, яка потребує багато часу і документів. Але воно вартує того. В Європі справді багато грантів виділяється на різноманітні культурні проекти.
Іра Циган, газета “Франкова криниця Підгір’я”
ТОП коментованих за тиждень