Передвиборча компанія в розпалі. На 36 депутатських місць в Дрогобицькому парламенті зареєстровано 408 кандидатів, конкурс 11 чол. на місце. Ще більший конкурс на посаду міського голови — на це місце претендують 16 осіб.
Дрогобич потребує змін, рішучих дій, адже місто пасе задніх в області. За даними Департаменту економічно розвитку Львівської облдержадміністрації Дрогобич скотився на останнє місце серед міст області.
За розміром зарплати 2114 грн. Дрогобич є останнім з міст області, і випереджає тільки три райони в області: Дрогобицький, Старосамбірський та Золочівський, які мають дещо менші зарплати:
В Дрогобичі найнижчі темпи зростання сплати єдиного податку серед міст та районів області, крім Радехівського, в якого на те є поважні причини Середні темпи росту єдиного податку по області 142%, в нашому місті лише 103%:
Як результат виконання бюджету на рівні 82%, що є нижче обласного 86% та загальнодержавного 96%.
Місто в кризі, потребує менеджерів, які його звідти витягнуть. Необхідні депутати, виконавча влади, міський голова, які запропонують рішучі, нестандартні, вивірені дії.
Тому важливо дати відповіді на ряд питань, проаналізувати якісний склад претендентів у ради та на міського голову.
1. Чи відчувають на собі відповідальність депутати та члени виконкому цього скликання за провальний стан справ?
Скоріш за все – ні. Серед кандидатів до міської ради є більше половини теперішнього складу — 27 із 50 депутатів кандидує знову. В депутати зібралось 6 теперішніх членів виконкому.
На 36 депутатських мандатів претендує 33 представника чинної влади.
2. Хто йде вирішувати проблеми міста?
– Серед 408 кандидатів — 61 особа без роботи. Враховуючи, що оплату праці депутату за участь в засіданнях проводять за місцем основної роботи, важко уявити що ці люди безкоштовно, не маючи жодних доходів, будуть працювати на місто. Один мій знайомий зауважив, що багато хто з них може працювати нелегально, не показуючи доходів. А чи потрібний такий депутат місту, який починає свою діяльність з неправди, на якого завжди можуть найти управу, змусити голосувати, так як треба можновладцям. Чи може ці люди розраховують за допомогою мандата працевлаштуватись? Якщо людина не змогла організувати свою зайнятість, чи зможе вона допомогти місту? Звичайно є винятки, тимчасові обставини, тощо, але винятки лише підтверджують загальне правило.
Гострота питання викликана тим, що вихід з кризи потребує посилених вимог до тих, хто береться керувати містом.
– За рівнем освіти кандидати поділились так: середня освіта — 15 осіб, професійно- технічна- 44 чол., вища- 349осіб.
– Серед кандидатів 12 пенсіонерів та 396 чол. працездатного віку.
– 38 кандидатів, які хочуть урядувати в нашому місті не проживають в Дрогобичі та Стебнику. Важко уявити наскільки вони можуть перейматись проблемами городян.
– 160 кандидатів з 408 висунутих осередками політичних партій є безпартійними. Новий закон про вибори показав слабкість партійних осередків на місцях. Чинний закон не передбачає самовисування у депутати, тому бачимо, що 160 осіб, які хочуть стати депутатами, вимушені звертатись до політичних партій щодо висунення, одночасно не вступаючи в члени тих партій. З іншої сторони партії, маючи коротку лаву запасних, звертаються до безпартійних, щоб перекрити округи і хоч в такий спосіб на округах без своїх партійців покращити результати, адже до міської ради претендує 14 партій, а прохідний бар’єр складає 5 відсотків.
Такі кандидати, ставши депутатами, практично стають незалежними від партій.
– Серед 16 кандидатів на міського голову шестеро є сьогоднішньою владою: Буга, Курчик, Метик, Суда, Хрущ, Ямельницький.
Також четверо претендентів на мера планують стати міськими депутатами, їх прізвища є в списках відповідних партій: Демко, Курчик, Кучма, Хрущ, тобто якщо їх виборці не довірять посаду мера, вони при проходженні партією бар’єру, очолюючи списки стовідсотково будуть у владі. Це законно, але чи чесно у стосунку до виборців?
Як бачимо, серед кандидатів є багато осіб, які є відповідальними за чинний стан справ у місті, обрання їх не приведе до змін. Велика кількість безробітних серед кандидатів дозволяє припустити, що їх мотивацією є особистісні причини, бажання покращити власне становище, а не робота на громаду.
Серед кандидатів дуже мало активних представників громадянського суспільства, які добре знають, механізми зловживань влади і методи боротьби з ними, багато людей кандидує, які мають поверхову уяву в чому полягає діяльність депутата і складно буде вимагати від них якісної роботи.
Важко віриться, що нова рада і новий міський голова змінять наше життя на краще, але це ще раз підтверджує те, що громада обравши владу має з першого її контролювати, направляти, зробити так, щоб негідники у владі не почували себе комфортно, а покинули її, як це зробив Дрогобич з попереднім міським головою.
Ми зможемо!
Володимир Кондзьолка, товариство “Юрій Дрогобич”, джерело
ТОП коментованих за тиждень