Останнім часом в Трускавці знову загострилось питання роботи комунального підприємства «Трускавецький інформаційний курортний центр». На даний час владою робляться спроби щось таки змінити в роботі цього підприємства.
Тому хочу поділитись альтернативною точкою зору стосовно можливої долі цього та деяких інших комунальних підприємств.
Чому б наприклад, не розглянути можливість ліквідації КП “ТІКЦ” та переформатувати діяльність інших комунальних підприємств, діяльність яких не відповідає вимогам часу.
Завдання поставлені перед КП “ТІКЦ” полягають в наданні інформації про Трускавець як туристам, які вже знаходяться на території міста так і потенційним гостям.
І якщо з виконанням першого, труднощів може і не виникає, то завдання промоції Трускавця цим підприємством не виконується абсолютно.
Причиною невиконання поставлених завдань є відсутність у підприємства такого формату можливості створювати унікальний “туристичний продукт”, який би зміг зацікавити і готельєрів і потенційних туристів.
Наразі основним напрямком його роботи є організація участі Трускавця у різноманітних туристичних виставках на території України та ближнього зарубіжжя. Проте відвідувачами таких виставок переважно є представники туристичних фірм та преси, які за межами Трускавця і працюють із споживачами туристичних послуг – туристами. Тобто сама виставка вже являється, так би мовити, другим посередником між готелем та можливими його відвідувачами. Першим посередником є туристична компанія, яка власне продає туристичну послугу.
В такому форматі наявність третього посередника в особі КП “ТІКЦ” мало цікавить господарюючих суб’єктів Трускавця , тим паче в теперішній час, коли розвиток комунікаційних технологій з легкістю забезпечує прямий контакт між готелем в Трускавці та туристом, який планує його відвідати.
Крім того, підприємство повинно тісно співпрацювати із санаторно-готельними комплексами і сформувати той перелік унікальних послуг який би міг зацікавити пресу та туристичні компанії, які працюють за межами Трускавця.
Тобто, всі створені «туристичні продукти» та унікальні послуги, які надаються у Трускавці повинні бути тими об’єктами, які привертають увагу на виставках.
Єдиним на даний момент умовно створеним продуктом цього підприємства є “ярмарки”. Проте, взявши за основу, безумовно успішний досвід інших міст, його виконання не дає жодних переваг, окрім додаткового залучення коштів, зібраних з учасників ярмарки. Проведення таких ярмарок у Трускавці повинно бути анонсовано заздалегідь та представлено на виставках.
Натомість маємо в Трускавці ще одне підприємство, яке займається одним з двох унікальних об’єктів Трускавця – а саме курортним парком. І тут, при всіх потенційних можливостях, діяльність даного підприємства зводиться, виключно, до догляду та благоустрою самого парку та міста загалом. При цьому на сьогодні частково функції з благоустрою міста вже дублюються і іншим підприємством – КП «Трускавецьтепло». Однак, КП “Парк курортний” немає, ні у своїх повноваженнях, ні в кадровому складі, можливостей займатись розвитком та промоцією, на основі наявного унікального об’єкту – парку і створення на його базі унікальних пропозицій для подальшої їх промоції, спільним ресурсом всіх господарюючих суб’єктів курорту.
Відтак, можливо доцільно розглянути питання ліквідації чи реорганізації діючих підприємств та створення на їх базі, якісно нового комунального підприємства.
Для прикладу успішної діяльності в такому напрямку, можна взяти роботу комунальних підприємств “Інститут міста”, що вже діють у багатьох містах України. Основними напрямками їх роботи є, насамперед, тісна співпраця з громадськістю.
Використання досвіду спеціалістів з нового напрямку архітектури – урбанізму. Використання досвіду фестивальних, спортивних, розважальних, конферанс заходів. Постійне створення інформаційних приводів на підставі такої діяльності, дасть можливість зацікавити та залучити до їх проведення та попередньої промоції за межами міста та країни, значної кількості ресурсу місцевих підприємств. Таким чином, виїзди на туристичні виставки, нестимуть суттєво інше інформаційне наповнення, чим, безумовно змінить кількість інтересу до них, як і в учасників з Трускавця, так і у преси та інших відвідувачів за місцем проведення.
Саме такий підхід до виконання поставлених завдань відповідає сучасному маркетингу. У цій сфері наприклад є таке поняття як “якірний об’єкт”. Він переважно використовується для характеристики учасників торгово-розважальних центрів. Для яких основою успіху якраз є якісь та популярність саме “якірного” учасника проекту.
Якщо розглядати Трускавець як проект, який насамперед потребує реклами та промоції, задля наповнення відвідувачами – то в такому ракурсі, основою його успіху є виключно відомість та якість його “якірних” об’єктів. Якими є в першу чергу мінеральні води, бювети та парк. Зважаючи, що в місті давно назріла потреба його безпосередньої участі в діяльності бюветів та видобутку й реалізації мінеральних вод, це дасть в подальшому додаткову можливість новоствореному підприємству формувати унікальні пропозиції також на їх основі.
Комунальне підприємство з незаплямованою попередньою діяльністю репутацією забезпечить можливість “з чистого листа ” налагодити його співпрацю з представниками місцевого бізнесу та громадських організацій. В повноваженнях такого підприємства має бути повний спектр створення унікальної послуги. Починаючи від проведення круглих столів та максимально залучення буквально кожного мешканця Трускавця до продукування початкової ідеї . Далі наявність в нього можливості використання для їх втілення вже від початку унікальних об’єктів: парку, бюветів, мінеральних вод.
В підсумку вимагати від комунальних підприємств результатів роботи, ми можемо тільки після чіткого формування їх завдань та сферивідповідальності. А вже після цього можна задуматись і над кадровим наповненням та проведенням конкурсного відбору претендентів , які б могли їх очолювати з обов’язковим врахуванням стратегії розвитку кожного окремо взятого підприємства. А створення стратегії розвитку Трускавця загалом, з залученням до цього процесу широкого кола громадськості, можна доручити Інституту міста.
ТОП коментованих за тиждень