У Трускавці назріла нагальна потреба змінити маршрут руху міського громадського транспорту. Те, що після п’ятої пополудні (а в деяких випадках і після 16 год.) від санаторіїв південної сторони курорту маршрутка № 1 вже не їде – це нонсенс, абсурд, який виправити не тільки можна, але і треба. Нагадаємо, що мова йде не про якихось кільканадцять чи кількадесят жителів приватного сектору (хоча і про них теж), але в першу чергу про працівників оздоровниць «Молдова», «Військовий», «Батьківщина», «Ріксос-Прикарпаття», «Шахтар», «Карпати», «Південний», «Перлина Прикарпаття», пансіонату «Пролісок», ряду вілл та готелів Трускавця. Мова йде і про відпочивальників, яких потрібно уберегти від такого «сервісу» як їзда громадським транспортом у Трускавці.
Ще кілька років тому Трускавцем курсували тільки «одинички» та «двійки». Щоправда, «двійка» була «звичайна», яка їхала до залізничного вокзалу, і «зелена», яка їхала до міської лікарні. Запровадження маршруту № 3 на базі «зеленої» двійки фактично нічого окрім зміни номеру на маршрутці не дало. А вже тоді вартувало б докорінно модернізувати схему перевезень. Адже якщо на «двійку» нарікають тільки пільговики, яких інколи обмежують у їхніх правах, то щодо «одинички» та «трійки» переважають зауваження іншого характеру – зриви графіку, переповнені авто в години пік, малогабаритність маршруток (№ 1), великий інтервал, а найгірше те, про що йшлося на початку – що після 17 години до санаторіїв південної частини не доїхати і від них не виїхати громадським транспортом.
Чи робить щось міська влада Трускавця для вирішення проблеми? Під час звіту у «Златі» наприкінці 2012 року мер Руслан Козир зронив фразу про «вдосконалення схеми маршрутів із врахуванням інтересів мешканців міста». Якщо під цим він мав на увазі перенесення кінцевої зупинки маршруту «Дрогобич – Трускавець» з території біля залізничного вокзалу до стебницького кільця, то цього недостатньо. На нашу думку, варто подумати і про перенесення кінцевої зупинки маршруту № 2 та дещо відкоригувати схему руху маршруту № 1, щоб хоча б частково домогтися вирішення цієї проблеми.
Отже, наші пропозиції полягають в наступному.
По-перше, схему маршруту № 2 потрібно змінити, продовживши кілометраж та змінивши кінцеву зупинку. «Двійка» є найрентабельнішою, курсує з інтервалом 5-7 хвилин, кінцевою зупинкою є залізничний вокзал. «Дрогобич – Трускавець» забрали з вулиці Воробкевича, мотивуючи скаргами мешканців на шум та загазованість. А який сенс, щоб туди їхала «двійка»? Залізничний вокзал, на жаль, перестав бути важливим транспортним центром. Ми пропонуємо продовжити маршрут № 2 до санаторію «Шахтар», щоб після зупинки біля ринку «двійка» їхала маршрутом «одинички» із зупинками біля БУТ, «Сакури», а розворот здійснювала б біля «Шахтаря». Це було б вигідно дуже багатьом мешканцям, працівникам ряду оздоровниць, відпочивальникам.
В такому випадку вартувало б відкоригувати і маршрут № 1. І в цьому суть нашої другої пропозиції. «Одиничка» могла б їхати за звичною схемою аж до стебницького кільця, відтак не повертати на Стебницьку в напрямку ринку, а їхати вверх вулицею Стуса (до речі, давно цією вулицею міський транспорт і їздив, зупинка була навпроти будинку 5 на Стуса). Згодом вулицями Карпатська та Городище «одиничка» слідувала б із зупинками біля Міжнародної клініки відновного лікування (яка чомусь так несправедливо обділена, що її оминають всі маршрути), «Карпат», «Перлини Прикарпаття» і далі аж до «Молдови» та «Ріксосу-Прикарпаття». До речі, зранку, між 7 та 8 год., від «Молдови» «одиничка» їде саме цим шляхом.
Третя пропозиція логічно випливає з перших двох. Якщо змінити схеми руху «одинички» та «двійки», то цілком необхідно і змінити графік. Інтервал міг би бути від 7 до 10 хвилин для цих двох маршрутів, також чітко потрібно виписати від якої і до якої години здійснюються внутрішньоміські перевезення. Для прикладу, від 7 ранку до 7 вечора. Хоча всі ці питання повинні вирішуватися за участі перевізників, громадськості, розглядатися на профільній депутатській комісії.
Принагідно зауважимо, що у планах міської влади Трускавця є долучити до внутрішньоміських перевезень комунальне АТП. Пропонується долучатися підприємцям для закупівлі низькоплатформенних автобусів. Ці ініціативи варто підтримати. Місто має бути зручним, комфортним – у цьому важко не погодитися з очільником так званої «чесної влади».
Бо, як наразі, пасажири очікують інколи по півгодини на морозі чи спеці. І добре, якщо після четвертої пополудні дочекаються автобуса, щоб добратися, куди потрібно. А на зауваження водії відповідають, що «одна машина поламалася», «нерентабельний цей маршрут № 1», «лікарі рекомендують більше ходити пішки», «наші предки тому й були здорові, що пішки ходили», «та скільки там того Трускавця», «не морочте мені голову» та інші «відмазки» в цьому ж дусі.
Простих людей мало цікавить, чи за пасажирські перевезення у Трускавці відповідає пан Асафат, чи пан Барна, пан Терлецький чи пан Нестерівський. Як не цікавить пересічного пасажира, чи їде він у автобусі від «Транс-екіпажу», «Інтертранстуру», «Витязю», «Транспортника» чи комунального АТП. Ми, пасажири, платимо гроші і хочемо, щоб їхалося в пристойних умовах та згідно графіку. А як це зробити, повинні подумати ті, кого ми обирали депутатами і ті, хто отримує гроші з наших кишень, протираючи штани на чиновницьких м’яких кріслах. Потрібно не лише лобіювати інтереси перевізників, але і подумати про жителів міста та відпочивальників. А в такому випадку без зміни схем руху та без затвердження нормального графіку пасажирських перевезень ніяк не обійтися.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень