Підняти тему ПАТ «Львівобленерго» та відносин цієї приватної структури зі споживачами нас змусила ситуація, в яку потрапив трускавчанин Ігор Іванович Ч., житель вулиці Куліша. Надавши нам цілий пакет документів, пан Ігор попросив про єдине – застерегти мешканців міста, а маються на увазі всі мешканці, бо ж кожен з нас користується електричною енергією. Отже, пан Ч. хоче застерегти трускавчан від надмірної довіри до ПАТ «Львівобленерго» та закликає бути пильними, адже мова йде про нашу кишеню, з якої ми витягатимемо гроші із власної волі, не думаючи, що нас обдурюють.
Приклад п. Ігоря є показовим: у листопаді 2011 року чоловік отримав квитанцію-рахунок за місяць жовтень, згідно якої він мав оплатити за буцімто використані 324 кВт електроенергії. Міг оплатити пан Ч. і справа була б закрита. Та чоловік почав перевіряти попередні квитанції з початку року і виявив, що за вересень він оплатив за показники лічильника від 2371 до 2427 (11,77 грн.), натомість у жовтні йому до оплат виставили суму у 76,90 грн. за показники від 2371 до 2695. Оскільки два рази за одне й те саме ніхто платити не хоче, то й пан Ч. звернувся безпосередньо в адміністрацію Бориславського РЕМ із заявою. Згідно пункту 29 «Правил користування електричною енергією для населення» (далі – ПКЕЕН) працівники РЕМ швидше за все, контролери) повинні були протягом 5 днів перевірити показники лічильника. Та ніхто не приходить. А на початку грудня 2011 року пан Ч. отримує новий рахунок за листопад. Замість показника 2695, який був присутній у рахунку за жовтень, початковим показником тут вказано чомусь 2596. Мешканця вулиці Куліша звинувачено у тому, що «лічильник крутить у протилежну сторону», а належні йому 25% пільг у квитанції не враховано. Дійсно, до показника, вказаного у квитанції, на лічильнику було ще далеко, але при чому тут споживач? Випадки, коли до оплати в рахунках від Бориславського РЕМ вказують показники, до яких ще з тиждень або й місяць можна використовувати електроенергію, є немало. Між іншим, депутат Юрій Алієв на сесії Трускавецької міської ради чотири рази піднімав це питання перед міським головою (останній раз – 9 лютого 2012 року, за приклад депутат навів одне з помешкань на вулиці Мазепи, власникам якого енергетики при показнику лічильника 8200 виставили до оплати суму за показником 8340), та реакції – жодної. Відповідь пана Козира банальна та чута вже сотні разів із різних приводів: «Ми не маємо жодного впливу на цей процес».
Та повернемося до пана Ч. і його клопотів із обленерго. Саме туди чоловік пише заяву 29 грудня, де чітко вказує на фальсифікації. Всі документи та докази додає. В січні споживач отримує рахунок, де борг на відміну від попереднього місяця не 97,61 грн., а всього 40,78 грн. Та за кілька днів пан Ч. отримує відповідь з обленерго, згідно якої його борг – 97,61 грн. Можна чокнутися!
На січень місяць 2012 року реальний показник лічильника мешканця вулиці Куліша у Трускавці – 2695. Та борг йому нараховують згідно кінцевого показника лічильника 2801. Вбачаєте різницю? Ще одна заява мешканця, ще одна відповідь і ще один рахунок – цим разом «борг» пану Ч. виставили в сумі 56,87 грн.
Не будемо далі втомлювати вас, шановні читачі, перебігом цієї історії, цифрами, фактами, рахунками, відповідями і боргами пана Ч. Додамо лише, що пан Ч. звернувся до осередку однієї з політичних сил у Трускавці, проконсультувався з юристом. Пан Ч. записався на прийом до голови Правління ПАТ «Львівобленерго» п. В. Матвіїшина, прийом йому призначили на п’ятницю, 10 лютого. Та коли трускавчанин прибув до Львова, то не зміг потрапити на цей прийом (адреса – Львів, вулиця Сяйво, 10). Його просто не пропустила охорона, сиділи, за словами Ігоря Івановича, два охоронці і представник «Титану», озброєні. Дві вертушки пану Ч. так і не вдалося подолати.
Як далі розвиватимуться події навколо цієї історії, не знаємо. Та з вищевикладеної історії можна зробити кілька висновків.
1. Уважно слідкуйте за показниками лічильників, які вам подають до оплати. У випадку, коли показник хоча б на 10 кВт перевищений, звертайтеся до представництва РЕМ у Трускавці (вулиця Роксолани).
2. Перевірте уважно всі квитанції хоча б за минулий рік. У випадку виявлення подвійної оплати за одні і ті ж показники звертайтеся із вимогами здійснити перерахування, обґрунтовуючи свою позицію.
3. Якщо у Вас є пільги, то слідкуйте, щоб Вам не нараховували надлишок, за який Ви оплачуватимете сповна.
4. Постарайтеся роздобути «Правила користування електричною енергією для населення», у кожному випадку ці правила можуть бути для Вас аргументом у спорі з енергетиками.
А взагалі намагайтеся не конфліктувати ні з представниками приватної структури ПАТ «Львівобленерго», ні з представниками приватної структури ПАТ «Львівгаз», дотримуйтеся правил техніки безпеки при експлуатації електричних та газових приладів, вчасно здійснюйте оплату за надані послуги. І економте електроенергію та газ, адже це і в Ваших інтересах, і сприяє енергетичній безпеці міста та країни.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень