Як проходила підготовка до нового навчального року, які завдання були пріоритетними і чи все намічене вдалося виконати? Готуватися до 2012-2013 навчального року відділ освіти почав ще у листопаді 2011 року. На підставі рішення виконкому були розроблені конкретні заходи по кожному навчальному закладу. Ці заходи в основному стосувалися зміцнення матеріально-технічної бази та забезпечення закладів освіти автономним опаленням. Поряд з тим відділ освіти разом з методичним кабінетом працювали над упровадженням з 1 вересня нового державного стандарту початкової загальної освіти. Це завдання передбачає, у першу чергу, підготовку вчителів початкових класів, які будуть упроваджувати цей стандарт. Оце і були два пріоритетні завдання у нашій роботі. Нещодавно відбулася щорічна серпнева педагогічна нарада. Які нові завдання були поставлені перед освітянами? Нарада підвела підсумки попереднього навчального року і накреслили завдання на новий рік. Завдання охоплюють усі ланки освіти: дошкілля, загальносередню та позашкільну освіти. І для кожного освітнього напрямку нами вироблено конкретну програму дій. По дошкільній освіті – це 100-відсоткове охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою. До речі, цей відсоток у нас у Трускавці і так є одним з найкращим в області. Другий напрямок – це упровадження базового компоненту дошкільної освіти, фактично державного стандарту, який затверджений колегією міністерства у травні 2012 року. І третій напрямок – це створення належних санітарно-гігієнічних умов перебування дітей у навчальних закладах та технічне забезпечення, зокрема придбання комп’ютерів. У шкільній освіті найголовніше завдання – це підняти рівень викладання і якості освіти, особливо дисциплін виробничо-математичного циклу, тому що тут у нас успіхи не є визначними. Для упровадження державного стандарту, який передбачає з першого класу введення іноземної мови, а з другого – предмету «сходинки до інформатики», нам потрібно перш за все створити певні умови, найактуальніше – це осучаснення комп’ютерної бази і створення належних санітарно-гігієнічних умов. Щодо позашкільної освіти, то вона у нас є однією з найкращих в області. У нас минулого року 75% дітей були охоплені позашкільною освітою. І тому завдання стоїть одне: підвищення її якості. На цьому зосереджена увага педагогів усіх позашкільних закладів: і Будинку учнівської творчості, і ДЮСК «Спортовець». Чи не зашвидко запроваджувати предмет інформатики в школах вже з другого класу? Я думаю, що це навіть дуже добре. Ми вже маємо такий досвід. У школі-гімназії №2 інформатика викладається з 2-го класу. Тут проблема лише в дотриманні всіх санітарно-гігієнічних і валеологічних вимог, щоб дитина працювала за комп’ютером відповідну кількість часу, передбачену для дітей цього віку. До речі, ці вимоги повинні знати і батьки і звертати на це увагу, бо в сім’ях багатьох школярів комп’ютери є вдома. Чи є зміни у структурі шкіл та дошкільних закладів, у їхньому кількісному складі? Структура освітньої мережі залишилась такою ж, як і минулого року: 5 дитячих садочків, 3 загальноосвітні навчальні заклади та 2 позашкільні навчальні установи. Минулого року 779 дітей відвідували дошкільні заклади. Цього року – 792 дитини. Кількість груп – 41. По школах станом на 29 серпня прогнозована кількість учнів – 1941, минулого року було – 1961. Маємо тенденцію до зменшення – 6,6%. Першокласників цього року – 209 дітей, минулого – 210. У школах минулого року було шість десятих класів – 131 дитина, цього року – 116 дітей, а це – 5 класів. Чи працюватимуть у цьому навчальному році групи продовженого дня? Функціонуватиме 9 груп продовженого дня. Чотири групи – в школі №1, три групи – в школі-гімназії №2 та дві групи у школі №3. До речі, групи продовженого дня у Трускавці є повноцінні. Ми цього року, напевно, єдині в області 100% забезпечили усі школи спальними кімнатами. Меблі придбані на суму 92 тис. грн. Чи є проблеми з підручниками? Що стосується підручників, то трускавецька освіта на 100% забезпечена підручниками. Нові отримали для перших та одинадцятих класів. Але є одна проблема, вирішення якої залежить не від нас. Ця проблема піднімалася і на міській нараді, і на обласній. Наприклад, підручників з математики є достатньо, але вони двох або й трьох авторів. Дуже важко вчителю і нам, працівникам відділу освіти, пояснювати, чому у однієї дитини один підручник, а в другої – інший. Звичайно ж, це створює незручності у навчальному процесі. Ця проблема має вирішуватися на державному рівні. Як з харчуванням школярів, зокрема молоком у перших класах? Нещодавно відбулося засідання виконкому, на якому розглядалось питання харчування дітей у школах. І як з’ясувалося, наші показники є не тільки кращими в області, але й в Україні. За показниками Львівщини на 2012 рік, ми витрачаємо коштів на харчування кожної дитини найбільше: 7 грн. Харчуються у нас учні 1-4-их класів, учні пільгових категорій, до яких відносяться діти-сироти, діти з малозабезпечених сімей, а також постраждалі від чорнобильської катастрофи. Також, відповідно до рішення виконкому, ми годуємо дітей інших пільгових категорій. Учням 1-4-их класів ми даємо молоко. Але це уже додатково, крім того, що передбачає законодавство. Нерідко чуємо про успіхи учнів Дрогобицької і Бориславської гімназій на різних олімпіадах. Про трускавецьких гімназистів чутно значно менше. Коли і наша гімназія буде на належному рівні, щоб наші діти не їздили навчатися в Дрогобич чи Борислав? Це питання актуальне, турбує воно і відділ освіти, турбує і міського голову. Так, результати нашої гімназії від результатів учнів інших гімназій дещо відрізняються. І на те є свої причини. Найголовніша з них, думаю, та, що у Дрогобичі і Бориславі створені класичні гімназії, де проводиться конкурсний відбір як учнів, так і вчителів. У нас же маємо комплекс «школа-гімназія», де і в школі, і в гімназії викладають ці ж самі вчителі, а гімназійні класи формуються на базі практично однієї школи – цієї ж. Міський голова поставив перед відділом освіти завдання подумати над структурою, яка б допомогла вийти на більш якісний рівень навчання. Але поруч з цим хочу запевнити, що не такі наші успіхи і погані. Цього року дитина з нашого гімназійного класу стала обласним призером олімпіади з біології. Є також призери з українознавства. Тобто ми потроху виходимо на вищий рівень. Готуючись до серпневої конференції, я проаналізував результати наших медалістів. Тож медалісти всіх наших шкіл через зовнішнє незалежне оцінювання фактично підтвердили свій рівень знань, тобто розбіжність між середнім балом атестату і середнім балом зовнішнього незалежного оцінювання становить 5-6 пунктів. Наприклад, якщо дитина мала середній бал атестату 195, а 192 підтверджено на зовнішньому незалежному оцінюванні, то це успішний показник. Скільки учнів наших шкіл пішли продовжувати свою освіту в ПТУ та технікуми? Як цей показник відрізняється від минулорічного? За даними останніх 5 років, 42-48% дітей після 9 класу покидають школу. Цього року з дев’ятих класів випущено 202 дитини. Залишилося в школах 116. 86 дітей (приблизно 42,6%) пішло в технікуми та ПТУ. Минулого року було випущено 233 випускники 9-их класів, з них залишилося у школі 131 учень. Пішло 102 учні. Хочу сказати, що такий шлях до здобуття повної вищої освіти не є ні коротшим, ні кращим. Це ми намагаємося пояснювати і батькам учнів, і керівникам шкіл. Батьки запитують, як ви ставитесь до того, що цього року оцінки за фізкультуру не виставлятимуться. Чи не станеться так, що наші діти взагалі перестануть рухатися. На жаль, преса не правильно висвітлила це питання. На сайті міністерства освіти та науки є роз’яснення, що це стосується учнів перших класів, в яких буде запроваджений новий стандарт початкової освіти. За новим стандартом, для 1-4-их класів залік з фізичної культури не передбачений. Школам Трускавця планується давати назви, зокрема школі №2 присвоїти ім’я Романа Різняка «Макомацького». Це правда? Справді, сесія міської ради прийняла рішення про присвоєння звання «почесний громадянин міста» Василю Біласу, Дмитру Данилишину, Роману Різняку «Макомацькому», Роману Шухевичу і доручила відділу освіти провести громадське обговорення щодо можливості присвоєння цим імен школам. Поки що однозначної думки немає. До цього питання ми ще повернемося. Двічі на рік можна подавати представлення в Міністерство освіти, а воно готує подання в Кабінет Міністрів. Я думаю, що до 1 грудня ми вирішимо це питання. Ці герої варті того, щоб наші школи носили їхні імена. Щороку у викладання деяких предметів, особливо історії та літератури, вносяться якісь зміни. Яких «сюрпризів» можуть чекати школярі цього року? Цього року міністерство освіти і науки затвердило нові навчальні плани для 5-9 класів. Суттєвих змін зазнали тільки програми з історії та світової літератури. Програма зі світової літератури викликала неоднозначну оцінку фахівців. Програма з історії також змінена і, зрозуміло, в яку сторону. Із неї вилучено деякі історичні факти, події, які стосуються власне української історії. Але вже відомо, що Львівщина додатково видасть підручники з історії, у яких фахівцями будуть компенсовані прогалини, що утворилися в державних підручниках. В цілому, програми з усіх предметів є посильні для освоєння учнями. Чи є у Трускавці черги на влаштування дітей в садки? Яка ситуація з наповненістю цього року? Яка плата? Черги на влаштування дітей у садки немає. Наші дошкільні заклади приймають дітей без обмежень з 1,5 року. Дуже багато батьків хочуть в «Зірочку». Не можу пояснити чому так, але така ситуація існує. Є відповідні нормативи наповнюваності груп: групи до трьох років – до 15 дітей, групи від 3 до 6 років – до 20 дітей. Середня наповненість груп по місту становить 18,1, тоді як середня наповненість в містах обласного підпорядкування Львівської області минулого року становила 20 дітей, а на сьогодні дещо зросла. Так що в нас показники наповнюваності відповідають нормам. В усіх п’яти дитячих садках для дітей старшого дошкільного віку сформовані гуртки з вивчення іноземних мов, заняття в яких організовують викладачі БУТ. Наші садочки працюють з 7.30 до 18 години. На харчування дитини в садочку ми витрачаємо 14 гривень. 50% плати йде з міського бюджету, 50% – платять батьки. Тобто для батьків вартість перебування дитини в садочку – 7 гривень на день. Які секції працюють в ДЮСК «Спортовець», і чи вони є платні? У нашому прекрасному дитячому спортивному клубі функціонує 6 секцій. Це волейбол для дівчат, баскетбол для хлопців, бокс для хлопців, а також вільна боротьба, теніс і плавання для хлопців і дівчат. ДЮСК «Спортовець» утримується за рахунок міського бюджету, і для дітей всі послуги надаються безкоштовно в межах роботи гуртків. ДЮСК «Спортовець» працює виключно для дітей, чи там можуть займатися і дорослі? Основне призначення ДЮСК «Спортовець» – для дітей, але надаються послуги і для дорослого населення виключно на платній основі. Година плавання коштує 25 гривень, година користування спортивною залою – 150 гривень, година користування тенісними кортами надворі – 40 гривень, в приміщенні – 60 гривень, година користування тренажерами – 10 гривень. Які зміни в роботі Будинку учнівської творчості плануються в зв’язку з приходом нового керівника? Прихід нового керівника зовсім не означає змін в роботі. БУТ – це не заклад, який був вчора створений. Цього року відкривається 61-ий сезон його роботи. Так що новий керівник повинен підтримати і розвивати хороші традиції закладу. Ми націлювали нового керівника на створення гуртків технічного напрямку, яких у нас мало, а також гуртків, які дають можливість творчо розвиватися дитині. Ми не можемо збільшувати кількість гуртків, бо недостатньо фінансування, але змінювати їх спрямування – цілком можливо. Інформацію взято з офіційного сайту міської ради
ТОП коментованих за тиждень