Гадаємо, серед трускавчан не знайдеться байдужої людини до долі свого міста, до тих справ, які здійснює влада і взагалі до всього громадсько-політичного життя Трускавця. Одні висловлюють своє ставлення, свою позицію у вузькому крузі знайомих, друзів, другі – на прийомі у міського голови, на зборах громади. З цієї гущі небайдужих людей до справ міста виділяється Омелян Дяків – активний громадянин, колишній депутат міської ради здібний спеціаліст – дипломований юрист та музикознавець.. Він давно став ініціатором громадських акцій за дотримання місцевою владою, виконавчими інституціями прав громадян і обов’язків чиновників. Зараз пан Дяків знову «при ділі». Він виступив у ролі захисника прав пільговиків, та, як не дивно, і перевізників. Першим, як відомо, держава надала право на пільговий проїзд у місцевому пасажирському автотранспорті, другим – за надання таких послуг обіцяє відповідну грошову компенсацію.
Вивчаючи це питання, пан Омелян Дяків доходить висновку, що в конфліктах, які виникають між пільговиками і водіями маршруток в першу чергу допустилася певних помилок місцева влада, яка, як він вважає, «зайняла споглядальну позицію і не вирішує фінансово-компенсаційного забезпечення перевізників за перевезення пільговиків».
Правда, щоб урегулювати ці складні стосунки між пільговиками і перевізниками виконком міської ради прийняв відповідні рішення (№ 132 і № 209). Однак вони бажаного результату не дали. У зв’язку з цим пан Дяків звернувся із заявою у прокуратуру міста, яка опротестувала рішення виконкому Трускавецької міської ради №209 від 21. 07. 2011р. «Про внесення змін в рішення виконавчого комітету трускавецької міської ради від 21.04.2011р. №132» як таке, що суперечить вимогам закону.
З приводу протесту прокурора відбулося засідання виконавчого комітету, на якому було ухвалено рішення про задоволення цього протесту. Тобто, у силу входить ухвала виконкому від 21 квітня 2011 року №132, у якій говориться про «забезпечення щоденного безкоштовного перевезення пільгових категорій громадян». Зрозуміло, проти цього рішення виступали і виступають власники АТП та водії маршруток, бо для них весь день возити безоплатно пільговиків є збитково.. Тому конфлікту між перевізниками і пільговиками остаточно не вирішено. Інколи, про що ми писали в газеті, він, цей конфлікт, набирає гостроти.
Пан Дяків пропонує міській владі визнати рішення №209 помилковим у цій ситуації, що склалася між перевізниками і пільговиками та добитися компенсації по втратах доходів за пільгове перевезення пасажирів.
Справді, компенсація за пільгове перевезення напевне все поставила б на місце. Розуміючи цю ситуацію, Омелян Дяків звертається до облдержадміністрації з листом «Про відшкодування втрат доходів за пільгові перевезення». Йому прийшла відповідь за підписом в. о. начальника управління Івана Носа. У ній йдеться про те, що «відшкодування втрат доходів автотранспортним підприємствам за пільгове перевезення окремих категорій громадян здійснюється по мірі поступлення субвенцій з державного бюджету грошовими коштами. Однак, з причин перерахування її в обмежених обсягах , в області станом на 01.07. 2011 р. виникла заборгованість з пільгового перевезення пасажирів в автомобільному транспорті в сумі 2,9 млн. грн. У зв’язку з тим обласною держадміністрацією та головним фінансовим управлінням підготовлено відповідні звернення до Міністерства фінансів України, Кабміну України, Адміністрації Президента України…щодо перерахування субвенцій з державного бюджету в повному обсязі відповідно до зареєстрованих боргів». А яку суму заборгованості за перевезення пільговиків має місто (влада) перед перевізниками? Чи зверталася міська влада у вищі державні органи за тими субвенціями, які передбачені на компенсацію за пільгові перевезення громадян?
Виявляється, що цей борг перед перевізниками становить, на думку перевізників, десятки тисяч гривень на рік., але жодної копійки з державного бюджету на його покриття перевізники не отримали. Відомо, бориславські перевізники і влада зробили у цій справі крок вперед і отримали хоч якусь компенсацію. Тут, як кажуть, дрімати не потрібно. То ж як дивиться на вирішення цього питання влада у Трускавці?
– Це має бути ініціатива перевізників, – каже заступник міського голови Петро Нестерівський. – Вони мали би представити нам конкретні цифри видатків за перевезення пільговиків та інші відповідні документи. А тоді ми зверталися б у вищі владні інстанції стосовно компенсаційних коштів.
Очевидно, самі перевізники десь недопрацьовують. А під лежачий камінь, як кажуть, вода не тече. Якраз це і дивує, що зацікавленою стороною у цій ситуації мали би виступити самі перевізники, водії і влада, а не скривджені пільговики, в особі яких виступає і захищає Омелян Дяків.
Виходить, що у нашому місті назріла криза, або й відверта боротьба на полі пільгових транспортних перевезень між батьками та дідами, які стали пенсіонерами-пільговиками і їх синами, онуками, які їх обслуговують безоплатним перевезенням у міських маршрутках. Де ж вихід? Омелян Дяків вважає, що треба – або скасувати пільги на безоплатний проїзд взагалі, або якимось чином викроювати кошти у міському бюджеті, раз так важко вибивати передбачені державою субвенції, на погашення боргу перевізникам. Тоді жодних ексцесів між «ворогуючими сторонами» не буде, як не буде і не приємних вражень для відпочивальників, які час від часу стають очевидцями таких конфліктів.
Андрій Говіщак, газета «Франкова криниця Підгір’я»
ТОП коментованих за тиждень