Прилади обліку води мають відповідати нормам та технічним умовам

Найболючішою проблемою водопостачання Борислава та курортного селища Східниці є непомірно великі непродуктивні втрати води. Із більш як 20 тисяч кубічних метрів, які щоденно подається на місто, населення споживає її трохи більше 3,5 тис. кубометрів. Решта, а це майже 17 тисяч кубів, невідомо куди зникає. При таких непродуктивних втратах облік спожитої води населенням має бути налагодженим таким чином, щоб відображати реальну картину продуктивності роботи КП «Бориславводоканал». Саме для цього у структурі міського водоканалізаційного господарства утворене дочірне підприємство «Бориславводосервіс». Про проблеми обліку водоспоживання, порядок встановлення та повірку водяних лічильників ми вирішили порозмовляти із директором цього підприємства, депутатом Бориславської міської ради Ігорем Дзебасом.

– Пане Ігоре, почнемо із простого: чим займається Ваше підприємство і як виглядає водомірне господарство водоканалу?

– Дочірнє сервісне комунальне підприємство «Бориславводосервіс» надає послуги зі встановлення водомірних вузлів і проводить повірку засобів обліку води для населення, бюджетних організацій та інших споживачів у Бориславі та Східниці. Централізованим водопостачанням та водовідведенням у місті та селищі користуються 13197 абонентів. Засобами обліку води охоплені 9489 абонентів, із яках 9164 у Бориславі, 325 – у Східниці. З кожним днем кількість абонентів, які влаштовують водомірні вузли із засобами обліку води, зростає. За період із листопада 2009 по квітень 2010 року працівники ДСКП «Бориславводосервіс» встановили 139 водомірних вузлів. І їх кількість продовжує зростати. Наведені цифри є своєрідним підтвердженням тога, що кожний абонент рахує спожиту питну воду.

– З якими проблеми найчастіше «Бориславводосервіс» стикається у роботі?

– Для нашого підприємства, яке, власне, надає послуги зі встановлення та обслуговування засобів обліку води, основні проблеми – повірка та своєчасна оплата за повірку засобів обліку води, яка здійснюється відповідно до Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність», а також інших нормативно-правових актів. Законом не передбачено, що проведення робіт з періодичної повірки має здійснюватись безкоштовно. Вартість її не може відшкодовуватись споживачам  через тариф на відповідні послуги водопостачання. Згідно Постанови Кабінету Міністрів від 10. 07. 2006 р.  № 955 підприємство-виробник (КП «Бориславводоканал») послуг із водопостачання та водовідведення не має права враховувати у тарифах затрати на періодичну повірку квартирних засобів обліку. Таким чином, втрати з періодичної повірки квартирних засобів обліку води не відшкодовуються через діючі тарифи на послуги водопостачання та водовідведення. Відтак ремонт та повірка водо лічильників, що не перебувають на балансі виконавця, виконуються за рахунок абонента силами ДСКП «Бориславводосервіс», яке є спеціалізованим підприємством. Як виконавець послуг із повірки засобів обліку води, підприємство розробило калькуляції собівартості втрат, пов’язаних із обслуговуванням, ремонтом, враховуючи демонтажні, монтажні роботи після повірки та пломбування засобів обліку. «Бориславводосервіс» має також розроблений механізм транспортування засобів обліку води, погоджені з органом місцевого самоврядування, що здійснюється у комплексі надання послуг за повірку.

– То яка вартість ваших послуг?

– Оплата послуг з періодичної повірки квартирних засобів обліку води, які перебувають у власності мешканців   будинку,  має здійснюватись за їхній рахунок і складає: при улаштуванні в квартирі одного лічильника – 57 гри. 89 коп.,  а ари двох  водолічильниках –  105 грн. 84 коп. Повірка засобів обліку води проводиться через кожних гри роки їх експлуатації.  Не кожний з абонентів знає тариф на послуги повірки засобу обліку води, особливо при проведенні демонтажних, монтажних робіт після повірки водолічильника. Нині вона у різних виконавців коливається в межах до 50 грн., а то й більше в залежності від того, хто виконує ці роботи. За виконання таких робіт із демонтажу та монтажу лічильників абонент дуже часто переплачує різноманітним запрошеним зі сторони спеціалістам. Згідно розробленої ДСКП «Бориславводосервіс» калькуляції демонтаж та монтаж після повірки водолічильника коштує 35 грн. 47 коп. Тому адміністрація підприємства звертається до кожного абонента із проханням не запрошувати сторонніх осіб для виконання робіт при повірці  водомірних приладів.

– Які ще пропозиції керівництво «Бориславводосервіс» пропонує бориславцям та східничанам?

– Ми рекомендуємо населенню   Борислава   та Східниці проводити щомісячну оплату та повірку водолічильника. Враховуючи роботу (демонтаж., транспортування, повірка та монтаж після повірки), вона згідно тарифу складає 1 грн. 60 коп. пр. и наявності в квартирі одного лічильника та 2 грн. 94 коп. при двох лічильниках. Якщо абонент погодиться сплачувати щомісячно плату за повірку лічильника, то у такому випадку підприємство несе повну відповідальність за технічну справність, обслуговування, ремонт і заміну засобу обліку води. Це при тому, що деякі лічильники, які експлуатуються абонентами більше 12 років і не піддаються ремонту через довготривалу експлуатацію, на сьогодні складає понад 30%, тому вони підлягають заміні. Сюди належать водолічильники марки «Роса», «НАВІГАТОР», «PoWoGaz», «ЕVК-DК», «ЛК-1,5Х» та інші, які через відсутність запасних частин неможливо відремонтувати. Тому підприємство пропонує абонентам переходити на водомірні прилади марки «ТАКТ», які порівняно а іншими типами водяних лічильників є більш якісними під час експлуатації та відповідають технічним нормам і державним стандартам. Для цих водолічильників підприємство має можливість придбати запасні частини і при проведенні техобслуговування здійснювати їхню заміну.

– Я так розумію, що Ви пропонуєте абонентам водоканалу гроші за повірку лічильників, яку вони сплачували одноразовим платежем кожних три роки, розбити по місяцях і вносити щомісяця як абонентну плату? Який сенс у такому підході?

– Своєчасне щомісячна оплата абонентів м. Борислава та смт.  Східниці за повірку водолічильників створить для ДСКП «Борис-лавводосервіс» можливість придбати нові водолічильники, а також запасні частини. Що дасть можливість проводити заміну старих водолічильників на нові марки «ТАКТ», а також проводити їхній ремонт без додаткової оплати. Це той випадок, коли нововведення вигідне і підприємству, і людям.

– А чи є у роботі вашого підприємства таке, що викликає відверте незадоволення людей?

– Безперечно, є, «Бориславводосервіс» як спеціалізоване сервісне підприємство займається приладами обліку. А де добре налагоджений облік, там нема зловживань. Саме це дуже часто викликає невдоволення у громадян. Аналізуючи споживання питної води споживачами, як у Бориславі так і в Східниці, ми зіткнулися із випадками, коли  водомірні вузли у квартирах та будинках не відповідають технічним умовам і встановлені без проектів. Відсутність робочих проектів на монтаж водомірного вузла призводить до порушення правил установки засобів обліку води. Та маємо дуже багато випадків, кола в окремих квартирах і будинках наявні додаткові підключення, які не проходять через водомірні вузли, що призводить до необлікованого споживання води. При проведенні капітальних ремонтів у квартирах (будинках) внутрішні водопроводи разом із водомірним вузлом, за винятком водо лічильника, замуровані, що є грубим порушенням п. 5.5 «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України». При виявленні в квартирах (будинках) замурованих водомірних вузлів ДСКП «Бориславводосервіс» вимушене вживати відповідні мзасоби впливу до абонентів-порушників – видавати приписи для встановлення водомірних вузлів, згідно виготовленої абонентом нової технічної документації. У випадку, якщо абонент-порушник упродовж місяця не виконає припис, підприємство, згідно п. п. 3.3 Правил, вимушене проводити донарахування. виходячи із пропускної здатності труби від часу видачі припису до дня установлення у помешканні повіреного засобу обліку. Це і викликає невдоволення мешканців. Дуже часто стикаємось із випадками, коли абоненти відмовляються здавати лічильники на повірку, хоч були попереджені про це в письмовій формі, де їм чітко роз’яснено, що не повірені лічильники вважаються непридатними до експлуатації.

– А як людина має поводитися під час ремонту, коли необхідно виконати якісь роботи на водопроводі у помешканні? Що робити мешканцям, які уже встановили водомірні вузли, але мають сумніви щодо правильності їх встановлення чи необхідності повірки водяного лічильника?

– Згідно Правил абонент має право самовільно проводити демонтажні та монтажні роботи лише після роз пломбування лічильника для холодної води. В інших випадках підприємство не буде нести відповідальність за ці роботи і надалі не буде проводите технічне обслуговування водомірного вузла. Підприємство зобов’язане проводити повірку водо лічильника, хоч абонент самовільно виконав демонтаж лічильника, лише за умов, коли він оплачує роботи, пов’язані з повіркою засобу обліку води. Щодо сумнівів, то я рекомендую з усіма питаннями, що стосуються правильності встановлення водомірних вузлів чи необхідності повірки лічильника, звертатися до спеціалістів нашого підприємства. Практика нашої роботи із повірок водолічильників свідчить: більшість водомірних вузлів, які встановлені у квартирах та будинках мешканців Борислава та Східниці, не відповідають технічним нормам і стандартам, а отже підлягають заміні. Користуючись нагодою, хочу звернутись до абонентів, щоб вони не зволікали із виконанням цих робіт. У випадку, якщо абонент упродовж місяця не проведе повірку лічильника холодної води або відмовиться від здачі лічильника на повірку, КП «Бориславводоканал» змушене буде перевести такого абонента на оплату згідно норм, затверджених органами місцевого самоврядування, і проводити нарахування оплати за користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення, виходячи із кількості осіб, прописаних у квартирі чи будинку.

Розмовляв Петро Магур, газета «Нафтовик Борислава»

(Переглядів 1 189 , 1 переглядів сьогодні)

About 

Tags:

Газ на авто. Трускавець

Новини Трускавця та регіону

ТОП коментованих за тиждень

  • None found

Оголошення ТВ

  • Запрошуємо на роботу
    05.01.2023 | 16:23

    Державний спеціалізований санаторій «Батьківщина» (м. Трускавець) запрошує на роботу: – психологів, –  соціальних педагогів, – фахівців з соціальної роботи, – соціальних працівників з відповідною освітою на постійну роботу. Телефон: 097-584-23-76. (Переглядів 1 , 1 переглядів сьогодні) Також читайтеКозацька слобода “Раковець” запрошує на риболовлю (0)Запрошуємо вивчати англійську мову! (0)Потрібен викладач англійської мови! (0)Запрошуємо юних футболістів (0)

  • Запрошуємо вивчати англійську мову!
    26.08.2022 | 15:47

    Курси іноземних мов Ірини Ченцової запрошують дітей та дорослих вивчати англійську мову з використанням інноваційних методик та сучасних підручників провідних британських та американських видавництв. Ми пропонуємо заняття в групах (7-10 чоловік), індивідуальне та корпоративне навчання, підготовку до ЗНО та здачі екзаменів на міжнародні сертифікати (IELTS, TOEFIL), а також Експрес-курси   для   дорослих   (англійська   для   подорожей   та […]

  • Archive for Оголошення ТВ »

Архіви