Враховуючи усі проблеми, які за роки накопичилися в комунальній галузі міста, новий очільник ради Руслан Козир перш за все узявся за цей напрямок роботи. Але тут виявилося, як у відомому мультику за віршами Чуковського: ох не проста є ця робота – із болота тягнуть бегемота. Тим паче, що спроби витягнути неповороткого «бегемота» з болота нехай якісь популістсько-примарні вже були. Вдосталь було й розмов про бажану реорганізацію КП «Наше місто» і про пріоритети створення ОСББ. Та усе ж вони роками залишалися лише розмовами, які загострювалися на фоні чергового траншу бюджетних коштів до бездонної комунальної прірви під назвою КП «Наше місто».
Чи вдасться новому мерові важкий процес реформування швидко і одразу? Напевне, що ні. По-перше, залучити до цієї кропіткої роботи депутатів, більшість із яких початківці, мерові буде вкрай важко. Чиновників КП більше хвилює поточне «латання фінансово-матеріальних дір» та банальне утримування підприємства «на плаву». Службовці міськради принишкли в очікуванні кадрових змін і не поспішають проявляти ініціативу, яка за часів колишнього мера, говорять, була вельми «наказуєма». «Але реформи потрібні негайно, до кінця року! – твердить молодий очільник міста. – Не просто балаканина, а реальна робота». А тут ще й ЗМІ, мов на зло, неправильно висвітлюють прагнення та ініціативи, не розкривають сповна плюси інформаційної програми співпраці з громадою, не спонукають людей до вироблення алгоритму спільних дій.
Зрештою, усе через те, що у реформу комуналки до кінця року вірить мало хто і серед цих скептиків перш за все – журналісти. По-перше, через те, що ніхто не бачив монолітної напрацьованої програми реформування і тому сьогодні порядок і теорія реальних змін виглядають досить примарною штукою. Створення ОСББ теж ідея хороша, тим більше, що тут є свій очевидний позитив: чисті доглянуті під’їзди, порядок на території, відсутність надзвичайних ситуацій тощо. Але завершення процесу створення товариств співвласників на теренах міста (з якого можна було б почати реорганізацію комуналки та, власне, й самі реформи) до кінця року теж малоймовірне.
Тож яку реформу прагне завершити новий мер до кінця року? Швидше за все мова може йти лише про проект цих реформ, такий собі рецепт, за яким згодом не місяць і не два готуватиметься «вишукана страва» – трансформація старої і наскрізь дірявої комуналки в принципово новий підвид прибуткової та ефективної системи комунальних послуг. І тут без зайвої критики, без будь-якої неприязні до нової влади можна сказати: комунальної реформи до кінця цього року не буде. І зовсім не через те, що «різношерста молодь» дипкорпусу міської ради майже місяць торгувалася за очільництво у комісіях, та й із посадою секретаря довго не могли визначитися. І навіть не тому, що будь-яка реформа, а тим більше реформа КП потребує значних матеріальних витрат з бюджету (тим більше збиткове КП «Наше місто») та залучення чималих інвестицій. А насамперед, через відсутність чіткої програми дій, розробленої фахівцями, конкретних напрацювань та напрямків, розписаної по пунктах роботи, яка передуватиме і завершуватиме стадію реформ.
Та й узагалі виглядає на те, що окрім нового мера Руслана Козира процес змін у комунальній галузі міста мало кого цікавить. А якщо й цікавить, то так, відсторонено, на відстані, чужими руками. Тож чи вистачить запалу та ініціативи однієї людини на такі великі звершення, покаже час. Що ж до нас, представників ЗМІ, то звинувачувати журналістів у неправильній політиці та недостатньому інформуванні, досить рано. Принаймні до реального початку будь-яких реформ.
Газета «Трускавецькурорт»
ТОП коментованих за тиждень