Чим наповнити дозвілля дітей? Доречно, щоб це були ігри, розваги, спостереження, праця в природі, загартувальні процедури, походи, спортивні свята. Цікавими для дітей будуть лялькові вистави, концерти, вікторини, інсценівки, драматизації казок, у яких вони будуть брати безпосередню участь.
Загартувальні процедури
Загартування повітрям
– повітряні ванни в приміщенні;
– повітряно-сонячні ванни на прогулянках. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно вдягати дитину відповідно до сезону і погоди, щоб забезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щоб діти не перегрівалися);
– сон на повітрі (якщо є умови);
Загартування водою
– обтирання. Початкова температура води — 38-40°С, у подальшому її знижують до 26-24°С;
– обливання. Загартуванню сприяє обливання стоп як самостійна процедура і в комплексі з ходінням босоніж по підлозі, холодному та гарячому піску);
– купання (у гумових басейнах, встановлених на майданчиках, у відкритих водоймах разом з батьками);
– ходьба по вологому килимку, змоченому в сольовому розчині.
Загартування сонцем
– Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонці.
– Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5 хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).
– Приймати сонячні ванни найкраще вранці, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу.
– Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40 хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.
– Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 Сْ.
– Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури.
– Рекомендується не перебувати на сонці в повній нерухомості.
– Для попередження перегріву та сонячного удару дітям обов’язково потрібно надівати білі панами або хусточки.
Заняття з фізичної культури
– Улітку, як і взимку, заняття складається з трьох частин, але при його проведенні необхідно кожного разу враховувати стан погоди, в залежності від того, збільшувати або зменшувати навантаження.
– Улітку заняття з фізкультури мають відрізнятися динамічністю, швидкою зміною діяльності. Вихідні положення не повинні бути стабільними, раз і назавжди закріпленими за даними вправами, їх треба частіше змінювати.
Ранкова гімнастика
– Ранкову гімнастику слід обов’язково проводити на повітрі.
– У теплу погоду діти мають виходити на гімнастику в трусиках і майках, по можливості, босоніж.
– У залежності від погоди змінюється темп проведення вправ, а інколи вихідні положення.
Ігри
– спортивні (бадмінтон, городки , ігри з елементами футболу та баскетболу).
– рухливі (ігри з ходьбою, бігом, рівновагою; з повзанням і лазінням; з киданням і ловінням предметів; зі стрибками; на орієнтування у просторі).
– рольові ;
– народні.
Досліди з водою і повітрям
– Дослід „Бульбашки”. Опустити один кінець трубочки у воду, а через інший кінець видувати повітря. Діти мають пояснити, що відбувається, чому?
– Дослід „Тоне , чи ні”. Запропонувати дітям кинути у воду камінець, потім мочалку. Пояснити, що сталося, чому?
– Дослід „Хризантема”. Зробити з паперу трубочки. Один кінець розрізати на тоненькі смужки. Занурити у воду розрізаний кінець трубочки. Що відбувається зі смужками під водою? На що вони схожі? Чому вони спливають? Витягнути трубочки з води. Що відбулося, чому?
– Дослід «Вода, що не виливається”. Набрати повну коробочку води, згори покласти аркуш паперу, перевернути коробочку догори дном. Що сталося? Чому? (Пояснення: повітря тисне на папір і притискає його до коробочки).
– Дослід „Як швидше вилити воду із пляшки”. Наповнити водою по дві пляшки. Спробувати вилити воду з пляшок. Одну з них тримати нерухомо шийкою донизу, а другу можна нахиляти, трясти, обертати. З якої пляшки вода виллється швидше? (Пояснення: вода з пляшки, що рухається виливається швидше тому, що її місце займає повітря, що надходить ззовні).
Праця
– на городі;
– на майданчику;
– у квітнику;
– допомога молодшим дітям.
Самостійна художня діяльність
– виготовлення поробок з природного матеріалу (каміння, мушлі, листя, гілочки, шишки, насіння);
– виготовлення поробок з використанням круп (манка, пшоно, гречка, рис тощо);
– малювання піском і клеєм;
– рельєфні малюнки (для фарби: вода, сіль, крохмаль, гуаш);
– конструювання з паперу (орігамі);
– малювання вугіллям;
– пластилінове малювання;
– малювання нитками.
При функціонуванні табору із харчуванням необхідно дотримуватись вимог щодо норм харчування, проводити відомчий лабораторний контроль безпечності та якості харчових продуктів, які виготовляються вами та вводяться в обіг за мікробіологічними, санітарно-хімічними показниками: готової продукції, напівфабрикатів, води, змивів з об’єктів довкілля для уникнення харчових отруєнь.
Мирослава Босак, завідувач відділення організації санітарно-гігієнічних досліджень Дрогобицького міжміського відділу ДУ “Львівський обласний лабораторний центр МОЗ України”
ТОП коментованих за тиждень