ДЗ «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» МОЗ України на виконання листа Першого заступника Міністра охорони здоров’я України Моісеєнка Р.О. від 21.03.2012р. № 179 та листа ДЗ «Львівська обласна санітарно-епідеміологічна станція» МОЗ України від 02.04.2012р. № 1849/02, щодо забезпечення дотримання вимог чинного законодавства в частині заборони реклами харчових продуктів та дієтичних добавок без погодження з МОЗ України тексту реклами повідомляє, що до Міністерства охорони здоров’я України надходять звернення громадян з приводу шахрайських дій осіб, що реалізують харчові продукти для спеціального дієтичного споживання, функціональні харчові продукти та дієтичні добавки (далі – спеціальні харчові продукти).
У зверненнях зазначається, що громадяни отримують інформацію про спеціальні харчові продукти через рекламу із засобів масової інформації (по радіо, телебаченню та із друкованих засобів масової інформації).
Реклама спеціальних харчових продуктів містить інформацію щодо лікування чи полегшення умов перебігу захворювань.
Також, звертаючись по телефону, зазначеному у рекламі спеціальних харчових продуктів, громадяни отримують інформацію про нібито «ефективні та дорогі лікарські засоби». Тобто, сама реклама, а також особи, які надають консультації по телефону, позиціонують спеціальні харчові продукти як лікарські засоби та рекомендують для лікування хвороби.
Зазначаємо, що відповідно до статті 39 Закону України “Про безпечність та якість харчових продуктів” забороняється реклама харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок без попереднього погодження її тексту з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.
Крім того, забороняється для реклами харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок використовувати:
1) вислови щодо можливої лікувальної дії, втамування болю;
2) листи подяки, визнання, поради, якщо вони пов’язані з лікуванням чи полегшенням умов перебігу захворювань, а також посилання на таку інформацію;
3) вислови, які спричиняють чи сприяють виникненню відчуття негативного психологічного стану.
Також підпунктом 6 пункту 4 розділу 1 Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері охорони здоров`я щодо посилення контролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок» визначено, що у рекламі товарів та методів, що не належить до лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також у рекламі харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок забороняється посилатися на те, що вони мають лікувальні властивості.
Таким чином, харчові продукти для спеціального дієтичного споживання, функціональні харчові продукти та дієтичні добавки не є лікарськими засобами та не можуть включатися до стандартів і протоколів надання медичної допомоги.
Крім того, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на харчові продукти для спеціального дієтичного споживання, функціональні харчові продукти та дієтичні добавки видається із сферою застосування для харчування населення та їх реалізацію дозволено тільки через спеціалізовані відділи магазинів та аптечну мережу.
Враховуючи вищезазначене, прошу забезпечити дотримання чинного законодавства в частині заборони реклами харчових продуктів спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок без погодженого з МОЗ тексту реклами.
Наталія Когут, головний державний санітарний лікар м. Трускавець
ТОП коментованих за тиждень