/Туристи в Трускавці: звідки і скільки?/
У період Різдвяно-Новорічних свят (28 грудня – 20 січня) Трускавець відвідало біля 10-12 тис. гостей. Тому вже можна стверджувати: якщо Львів встановив туристичний рекорд (місто відвідало майже 500 тис. гостей), то Трускавець встановив антирекорд. Кількість гостей у нашому місті-курорті за останні 16 років (з 1999 року по 2015 рік) на зимові свята цього року була найнижчою.
Аналіз засвідчує, що гості приїхали у Трускавець в 2 періоди:
– (30 грудня – 4 січня, зустріч Нового Року);
– (5 січня – 20 січня, Різдвяні свята, так звані “Вихідні в Трускавці”).
Туроператори запрошували до міста, забронювали 100% готелів, але заповнюваність готелів була невисока. Гості надавали перевагу недорогому житлу, додатковими послугами не користувались, зокрема, відвідали корпоративні вечірки на Новий Рік та Різдво.
Рекорд встановило 7 січня, коли Трускавець покинуло близько 1 500 туристів, які виїхали на екскурсії до Львова, Буковеля та Карпат. Популярні як завжди були бойківські забави та рибалка. Вартість відвідування гірсько-лижних курортів Славського, Буковеля, Плаю зашкалювала в ціні, проїзд канатною дорогою коштував 100-150 грн. Популярною залишалася Східниця – проста та доступна. А що Трускавець???
Місто виявилось не готове до приїзду туристів, якщо не рахувати філіжанку кави та склянку гарячого вина під добру музику від волонтерів Дрогобиччини (акція з 30 грудня по 10 січня при підтримці Сергія Розори), хору дитячої школи мистецтв з 45-хвилинною колядкою біля міської ялинки, а ще традиційного дитячого зимового фестивалю – ось і весь креатив. Гості покидали місто розчаровані. Не допомагали ні Нафтуся, ні тріскучі морози, ні гарні колядки. Туристи запитували: «Де зимовий парк розваг, прокат санок, лиж, зимовий танцювальний майданчик? Де креатив???»
Серед приїжджих переважала частка гостей з України бл. 90%. Географія українських туристів виглядала так: Київ, Дніпропетровськ, Одеса, Запоріжжя, Херсон, Вінниця, Полтава.
Приїхали до нас гості з Молдови, Білорусії, Естонії та Литви. Невелика кількість гостей була з Азербайджану, Словенії та Росії (Калінінградська область, Москва, Санкт-Петербург) і вони були вражені гостинністю місцевих жителів.
Прийшло 20 січня і Трускавець вернувся в звичний стан “зимової сплячки”. Місто-курорт стало сезонним курортом. І це факт!
Окремо добрими словами треба згадати колективи санаторіїв “Карпати”, “Перлини Прикарпаття”, “Шахтаря”, “Молдови”, військового санаторію, дитячого санаторію “Джерело”, “Світязя”, “Світязянки” та “Віктора”, готелю “Оскар”, “Міротелю”, які залишилися вірні курорту, приймали відпочиваючих по путівках на санаторно-курортне лікування, незважаючи на новорічні свята і спрацювали на відмінно. На них тримається курорт.
Рецесія (з лат. «відступ») означає спад виробництва. Це один з факторів економічного циклу, який виникає під час трансформації економіки при переході на новий її етап.
Теорію кризових явищ ніхто не відміняв. Щоб було зрозуміло деяким лікарям і простим людям, в медицині рецесія – це захворювання незапального характеру, під час якого потрібно усунути патологічні та симптоматичні причини.
В умовах Трускавця рецесія – це надмірно роздутий штат та видатки на утримання роздутого чиновницького апарату і повний інформаційний провал щодо реклами курорту зі сторони виконавчих органів влади. Напевно, це повинні взяти до уваги трускавецькі можновладці. Робота з блогерами та журналістами українських та зарубіжних засобів масової інформації кинута на самоплив. 90 днів відсутності будь-якої реклами в засобах масової інформації стала для Трускавця фатальною помилкою на новорічні і Різдвяні свята. Поняття “ми були присутні у виборчій компанії і за це отримали тепле місце в мерії” сповна вже відчув на собі Трускавець.
Колись Конфуцій казав: “Не дай Бог жити в часи перемін”. Цей вислів можна трактувати по різному. Бо життя – це череда підйомів та спадів. Жити в часи великих змін цікаво.
Віктор Пиців
ТОП коментованих за тиждень