У найближчі півроку міська влада обіцяє увести в дію міст через річку Тисменицю по вул. Вояків ОУН-УПА. Наразі це буде тимчасовий мостовий перехід з одностороннім рухом, в основі якого лежатиме залізнична платформа. Зведення тимчасового мосту по вул. ОУН-УПА, за висловом міського голови Володимира Фірмана, дасть можливість відновити рух по вулиці ОУН-УПА та повністю звільнити центральну частину міста від вантажних автомобілів. Вантажопідіймальність такої конструкції доволі висока, відтак по ньому без проблем зможе проїжджати не лише технологічний транспорт, а навіть завантажені «фури».
Міський голова наголосив, що із п’яти мостових переходів, які маємо у Бориславі, фактично працюють лише два – міст через р. Тисменицю на площі Івана Франка та через р. Лошань по вул. Трускавецькій, які, на жаль, також перебувають не у кращому стані. Сподівань, що держава виділить кошти для відновлення мостів через річку Тисменицю по вул. В. Великого та Вояків ОУН-УПА, а також зруйнованого повінню мосту через річку Лошань по вул. Гірній, мало.
Тільки для завершення будівництва мосту по вул. ОУН-УПА необхідно більше 15 млн. грн. У той же час спорудження тимчасового мостового переходу за попередніми підрахунками коливатиметься в межах 250 – 300 тис. грн. Це кошти, які можна віднайти у бюджеті. Та найважливіше те, що тимчасовий міст не створює перешкод для будівництва повноцінного. Він встановлюється поряд зруйнованої мостової конструкції і після завершення будівництва капітального мостового переходу її можна використати в іншому місці.
Володимир Фірман вважає, що суть концептуального підходу, виробленого міською владою до вирішення питань мостів полягає в уніфікації. Проектна організація розробляє типовий проект несучої основи для металевої конструкції такого тимчасового мосту. Метод стандартизації, який передбачає приведення об’єктів до однотипності, дає можливість не лише використовувати однакові підходи при зведенні тимчасового мостового переходу у різних місцях, але й знизити собівартість такого будівництва.
Основою такого однопролітного тимчасового металевого мосту стане палевий фундамент. Саме він повинен захистити конструкцію мосту від підмивання та забезпечити надійність експлуатації металевої конструкції прольоту.
Практика експлуатації мостового переходу через р. Тисменицю по вул. В. Великого та численних пішохідних переходів через річки та потічки міста переконливо довела, що основною проблемою таких споруд є не сама металева конструкція пройми, а надійність основи, на яку її встановлюють. Якщо фундамент тимчасового мосту буде правильно розрахований та відповідально зроблений, проблем із експлуатацією тимчасового мосту не виникатиме.
Будівництво тимчасових однопролітних мостових переходів у Бориславі міська влада розглядає як вимушений крок. Міський голова запевнив, що питання відновлення зруйнованих повінню, а також капітального ремонту та реконструкції діючих мостів міста з порядку денного ніхто не знімає. Уведення в дію тимчасових мостових переходів на місці зруйнованих мостів дасть змогу значно зекономити затрати, які несуть городяни через їх відсутність.
Петро Магур, газета «Нафтовик Борислава»
ТОП коментованих за тиждень