Вже кілька років у нашому місті функціонує дивовижний та відомий за межами нашої країни п’ятизірковий готельно-рекреаційний комплекс Mirotel Resort & Spa. До його складу входять вілла «Христина», пральня «Білий ведмедик», Медично-діагностичний центр «Медпалас» зі Спа-центром, готель «Весна» і тепличне господарство. Усі ці об’єкти є у підпорядкуванні компанії «Хотел Менеджмент Груп».
Сьогодні про життєдіяльність цієї структури, ми говоримо із завідувачем сектору навчання та розвитку персоналу Mirotel Resort & Spa Володимирою Чайковською. Предметом нашої розмови стала актуальна для нашого курортного міста тема навчання та розвитку персоналу. Отже говоримо про те, як відбувався пошук персоналу за часів зведення комплексу, а також про те, який підхід до підбору та навчання персоналу існує нині.
– Володимиро, скажіть будь ласка, за якими принципами Ви підбираєте персонал?
– Свого часу, коли відбувався підбір персоналу до новоствореного готелю нам було не зовсім просто, незважаючи на той факт, що у більшості з нас вже був певний досвід. Однак більшість із того, що ми робили було для нас новим, і ми щодня вчилися. Неперевершений досвід, який ми здобули у той час завдяки роботі з провідними міжнародними менеджерами міжнародного класу, і був тією основою, яку ми заклали у свою подальшу діяльність. На цьому європейському досвіді базується наш принцип відбору персоналу, задіяного у сфері обслуговування і нині за таким сучасним досвідом вибудовуються наші внутрішні тренінги та навчання. І зараз ми не тільки користуємося напрацьованим, а й для розвитку та навчання персоналу запрошуємо найкращих провідних українських тренерів. І це дає певний результат: до нас у більшості своїй ідуть вмотивовані і налаштовані на успіх люди, які розділяють наші цінності. Вони в міру амбітні та вміють і хочуть працювати над собою. І це, напевне, той основний принцип відбору до нашої команди, бо все інше, чи то брак досвіду, чи невпевненість у своїх можливостях, можна виправити, складніше – навчити працювати над собою.
– Чого Ви навчаєте на своїх тренінгах і чого очікуєте від роботи з людьми?
– Не дивуйтеся, коли я скажу, що охарактеризувати нашу роботу можна лише однією короткою фразою: ми вчимося любити. Тепер ми намагаємося навчити любити себе, бо хіба можна полюбити людей, гостя, колег, коли людина не здатна розуміти, любити себе? Має бути почуття поваги до самого себе, бо на ньому базуються усі важливі критерії, наприклад такі, як повага до інших людей, до іншої думки, доброзичливість. Це є основа основ. Все решта – справа часу. Вмотивувати людину, яка без зайвого егоцентризму любить себе, значно легше. Їй можна пояснити, чому варто вчитися і що це дасть їй у майбутньому. Таку людину не проблема навчити посміхатися гостеві не тому, що так треба, а тому, що вона відчуває таку необхідність, бути усміхненою, привітною з іншими. Не проблема навчити таку людину робити щирі, ненав’язливі компліменти. І ця людина без зайвого клопоту знайде своє достойне місце у будь-якій команді.
Окрім того, нам ще треба навчитися бути осторонь оціночних суджень. Це стосується і роботи у колективі, і у ставленні до гостя нашого готелю зокрема. У нашому суспільстві прийнято вішати ярлик. Не знаючи нічого про людину, ми даємо їй оцінку: занадто зарозуміла, нероба, вискочка, мамин син, хам і так далі. Ми настільки щедро розвішуємо ці оціночні судження про людей навколо, що навіть не помічаємо, як вони шкодять нам самим. Бачте, така безапеляційна категоричність притаманна вихованцям радянської системи, котра ще і зараз на нас впливає. Там було чорне і було біле, без напівтонів і барв. Із цим багажем росла і виховувалася більшість нашого покоління і тепер, коли ми намагаємося виховати толерантне суспільство, нам доводиться мати справу з величезною проблемою в комунікації. Ворушити гори психологічних комплексів, пов’язаних із відсутністю альтернативної думки.
– То Вам доводиться бути хорошим психологом, аби відібрати достойних людей, а потім ще й рятувати їх від комплексів. Які недоліки найбільше даються взнаки під час відбору персоналу та в процесі роботи з потенційними працівниками?
– Мушу сказати, до нас приходять різні люди. За великим рахунком це добре, що люди такі різні, і в той же час більшість із них страждає від різних комплексів. Один із найпоширеніших це – комплекс меншовартості. Якщо повернутися до попереднього запитання про те, чому ми навчаємо людей на тренінгах, то ми насамперед вчимо їх бути гідними. Жодного почуття меншовартості, ніякого дискомфорту у спілкуванні зі статусними гостями! Це повинні усвідомити усі ті, хто працює у сфері обслуговування. Знаєте, у нас така специфічна робота, де мало знати правила етикету, стандарти роботи чи просто вміти посміхатися. Все набагато складніше. І ті, хто це усвідомлює та готовий вчитися мистецтву спілкування – наші однодумці. Вони – гравці нашої команди.
– Чи можете сформулювати, які саме критерії властиві гравцям Вашої команди?
– Усе просто. Людина з нашої команди – це особистість. Вона усвідомлює свою відповідальність. Вона вміє керувати своїми емоціями, думає, аналізує, аргументує свої дії. Людина з нашої команди любить людей та свою роботу, і з нею легко знайти спільну мову.
– Виходить, якась майже ідеальна людина. Про такого працівника можна лише мріяти.
– А ми й не мріємо. Ми шукаємо і знаходимо хороших людей, і даємо їм можливість стати найкращими у своїй справі. Ми працюємо з тими, які є, не вимагаючи від них неможливого. Пригадую вислів Теодора Рузвельта: «Роби те, що можеш, з тим, що маєш і там, де ти є». Для мене важливо розгледіти хорошу, добру людину, котра не просто бажає змінитися, вона робить усе заради того, щоб стати кращою. Тут ключове слово – робить. Кожному з нас часто бракує активних дій, скерованих на вдосконалення самого себе.
– Володимиро, скажіть, чи є можливість нині потрапити до команди і стати однодумцем колективу Mirotel Resort & Spa?
– Можливість працювати у Mirotel Resort & Spa є завжди. Тим більше, наш колектив нині налічує понад сім сотень працівників. Це дуже велика команда, і нам завжди потрібні люди, котрі прийдуть на зміну тим, які з тих чи інших причин від нас ідуть. Нічого складного немає, треба лише заповнити анкету і прийти на співбесіду.
– Можливо у вас є вакансії? Які умови ви пропонуєте своїм потенційним працівникам?
– Так, у нас є кілька вакансій і ми запрошуємо на роботу ряд фахівців: офіціантів, стюардів, кухарів, барменів, а ще охоронників та вантажників. Ще одна вакантна посада – завідувача складом. Словом, якщо є бажання – можна спробувати. Тим більше, що усі знають про переваги роботи у нашому готельному комплексі. І це насамперед комфортні умови праці, харчування у робочій їдальні, офіційне працевлаштування, довезення персоналу та особистісний розвиток. Як на мене, непоганий старт для молодих і спраглих до нових знань людей. Тож чекаємо на нових гравців нашої великої команди!
Розмову вела Галина Носова, газета «Трускавецькурорт»
ТОП коментованих за тиждень