На одній із презентацій курортів, де свої можливості представляли курорти-сусіди Трускавець, Моршин та Східниця, якийсь східницький чиновник заявив, що, мовляв, може у Трускавці все й добре, але в Східниці води більше і вона кращої якості. Ця позиція, яку і раніше неформально пропагували східничани, була озвучена вустами посадовця, та поки що до жодної відповідальності за це чиновника ніхто не притягував. І, схоже, й не збирається. А варто би, адже реклама та промоція, побудовані на приниженні іншого, не повинні існувати взагалі. Тим більше, коли проходить презентація перед зарубіжними гостями, в даному випадку перед представниками держави Ізраїль.
Як реагувати на агресію Східниці? Чи варто спростовувати чутки, які поширюють недоброзичливці Трускавця, чутки, одна від другої абсурдніші? Чи відповідати агресією, чи примиритися із роллю «хлопчика для биття», чи ж подати зважену тверезу позицію про всі плюси, переваги, можливості Трускавця як курорту? Бо курорт в цілому і Нафтуся та інші мінеральні води зокрема мають ще величезний потенціал, якого вистачить на багато наступних поколінь. Про все це говорилося на робочій зустрічі, яка пройшла у середу, 17 червня, в приміщенні Трускавецької міської ради.
Як повідомив ведучий зустрічі, заступник міського голови Трускавця з питань розвитку курорту Юрій Яворський, формальною причиною обговорити вищезазначені питання став депутатський запит Ігоря Пілька, який був підтриманий і депутатом Євгеном Юником. Тож для залучення ширших кіл громадськості і були запрошені на обговорення стратегії протидії антирекламі Трускавця представники депутатського корпусу, туристичних фірм міста, таксисти, керівник КП «Інформаційно-курортний центр» тощо.
В процесі обговорення взяли участь наступні особи: Юрій Яворський, Ігор Пілько, Віктор Пиців, Роман Бучкович, таксист Андрій, Назар Піцур, Віктор Грицик, кілька представників турфірм. Всі їхні пропозиції щодо протидії агресії Східниці тут не подаємо, адже реакція повинна бути адекватною і ефективною, причому не обов’язково плани протидії повинні публікуватися. Це той випадок, коли публічність може зашкодити. Скажемо тільки, що абсолютна більшість присутніх з обуренням констатувала бездіяльність влади щодо реклами Східниці саме у Трускавці (на так званому «східницькому» телевізорі на площі Незалежності, на біг-бордах, сіті-лайтах тощо).
Було вирішено брати на контроль кожен конкретний випадок. Кожен, хто робить антирекламу трускавецькій Нафтусі (чи це якийсь конкретний таксист, чи конкретний швейцар у конкретному санаторії, чи конкретний екскурсовод, чи поширювач злосливих відомостей в районних чи обласних ЗМІ) повинен бути притягнений до відповідальності (адміністративної або й кримінальної). Прецеденти вже є, коли несумлінних екскурсоводів, які «співали» про переваги Східниці над Трускавцем, ставили на місце. Як казав Яценюк, «куля в лоб – то куля в лоб»…
Сказати, що обговорення пройшло абсолютно гладко, не можна. На жаль, трускавецька влада недостатньо попрацювала протягом останніх чотирьох років, нічого не робилося для здобуття статусу курорту державного значення, вона спочиває на міфічних лаврах, хоча король і голий. Натомість східницька влада працювала в поті чола – це у Трускавці визнають, про це говорилося на зустрічі.
Трускавецька влада не хоче, не може і не вміє визнавати своїх помилок, не бажає прислухатися до позиції іншого. Запитання Юрія Яворського до Романа Бучковича чи Віктора Пиціва на кшталт «А яка у Вас освіта?», «Ви фахівець?», «Що за нісенітниці Ви несете?» свідчать про те, що стратегію розвитку курорту потрібно буде після виборів 2015 року розробляти де-факто з нуля. Олександр Богуцький, лідер трускавецького Автомайдану, швидко поставив чиновника на місце, задавши кілька незручних питань щодо кількості джерел, ситуації в парку, щодо «туристичних ярмарків» тощо.
Ініціатор обговорення Ігор Пілько намагався примирити учасників дискусії, апелюючи до того, що всі ми пливемо в одному човні, ім`я якому «Трускавець» і маємо не сваритися, а працювати в одному напрямку. А дискусії та тертя не повинні бути винесені на широкий загал. Як зазначив Назар Піцур, розмови на кшталт «У мене в хаті брудно і моя жінка гуляє» ніякої користі не приносять. «Не треба бачити негатив в загальній картині позитиву», доповнив Юрій Яворський, ставлячи за приклад нещодавнє перебування в нашому місті-курорті телевізійної групи з «1+1».
Дісталося на горіхи (заочно) депутату Євгену Юнику, якого спробували звинуватити в тому, що санаторій «Кристал», який він очолює, став антирекламою Трускавці в телевізійному сюжеті програми «Ревізор». З обуренням говорили таксисти про фейкові та замовні, абсолютно абсурдні та безпідставні звинувачення на їхню адресу щодо пропаганди ними Східниці як курорту. Як зазначив Роман Бучкович, голова профспілки «Трускавецький перевізник», ці звинувачення посипалися тоді, коли таксисти активно стали на захист своїх прав, організовуючи акції протесту проти свавілля трускавецької влади. Очевидно, що трускавецька влада сама й сфабрикувала ці брехливі звинувачення-нісенітниці в сторону таксистів.
Незважаючи на взаємні звинувачення, консенсусу було досягнуто – щодо необхідності протидії агресії недобросовісних конкурентів-сусідів. І в цьому питанні сторони були єдині. Для протидії інформаційній агресії будуть розроблятися адекватні та ефективні заходи, які надовго відіб`ють конкурентам Трускавця охоту займатися «чорним» піаром.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень