Місто Стебник – місто, яке ще з радянських часів є адміністративною частиною міста Дрогобич. Такий адміністративний статус накладає свій відбиток на стосунки обох громад та перспективи їх розвитку. Особливо гостро проблема статусу міста Стебника постала в умовах проведення адміністративно-територіальної реформи. Сьогодні Стебницька громада повинна визначитись, у якій адміністративній конфігурації вона зможе досягнути найбільш ефективного розвитку: як окрема територіальна одиниця, об’єднана громада чи як складова частина Дрогобицької громади?! Даний вибір повинен ґрунтуватись на аналізі економічного, і не тільки, потенціалу міста Стебника. Пропоную розпочати…
Отже, згідно Бюджетного кодексу України основними джерелами наповнення бюджету міста є: єдиний податок від підприємців та підприємств (залишаються всі 100% зібраного податку); податок з власників землі та нерухомого майна (100%); акцизний податок з реалізації підакцизних товарів, таких як алкоголь, тютюн чи автомобільне пальне (100%); плата за адміністративні послуги (100%). Інші ключові податки: податок на доходи фізичних осіб, 60% яких сплачуються до бюджету міста Дрогобича (становить приблизно 1 млн. грн.), 15% до бюджету області та 25 відсотків до держбюджету; податок на доходи підприємств (окрім державних та комунальних) – 10% до бюджету області та 90% до держбюджету.
У 2015 році бюджет міста становив 3 млн. 464 тис. грн., а у 2016 році заплановано зібрати податкових надходжень на суму 5 млн. 65 тис. грн. Усі зібрані кошти витрачаються на утримання місцевих органів самоврядування, благоустрій та господарку міста.
Проте основне навантаження на бюджет лягає зі сторони сфери освіти, медицини та культури. Однак, враховуючи адміністративний статус Стебника, заклади освіти, культури та медицини міста фінансуються з держбюджету та бюджету міста Дрогобича.
Зокрема, у 2015 році з місцевого бюджету міста Дрогобича, куди Стебник перерахував 1 млн. грн., було профінансовано:
– 5 закладів культури на суму понад 3 млн. 909 тис. грн.:
№ |
Найменування закладу |
Комунальні послуги (електроенергія, водопостачання, теплопостачання, водопостачання) |
Заробітна плата з нарахуванням |
1. | Народний дім |
410,5 тис. грн. |
552,0 тис. грн. |
2. | Філія народного дому Солець |
5,0 тис. грн. |
40,7 тис. грн. |
3. | Філія Народного дому Колпець |
4,5 тис. грн. |
37,5 тис. грн. |
4. | Бібліотеки |
20,5 тис. грн. |
477 тис. грн. |
5. | Музична школа |
123,7 тис. грн. |
2 237,7 тис. грн. |
– 4 наступних заклади на суму понад 7 млн. 177 тис. грн.:
№ |
Найменування закладу |
Комунальні послуги (електроенергія, водопостачання, теплопостачання, водопостачання) |
Заробітна плата з нарахуванням |
1. | Будинок художньо-естетичної творчості учнівської молоді |
138,7 тис. грн. |
583,1 тис. грн. |
2. | Дошкільна установа № 21 «Сонечко» |
589,5 тис. грн. |
1 865,5 тис. грн. |
3. | Дошкільна установа №26 «Калинка» |
687,3 тис. грн. |
1 887,7 тис. грн. |
4. | Дошкільна установа №35 |
403,0 тис. грн. |
1 022,6 тис. грн. |
Отже, у 2015 році з міського бюджету Дрогобича було витрачено 11 млн. 86 тис. грн. на установи нашого міста, а отримано від Стебника взамін 1 млн. грн. ПДФО.
Фінансування шкіл міста Стебника здійснюється з державного бюджету, шляхом отримання освітньої субвенції і у 2015 році становило 16 млн. 235 тис. грн.:
№ |
Найменування закладу |
Комунальні послуги (електроенергія, водопостачання, теплопостачання, водопостачання) |
Заробітна плата з нарахуванням |
1. | СШ №6 |
1157,7 тис. грн. |
2 640,0 тис. грн. |
2. | СШ №7 |
1003,1 тис. грн. |
3 294,7 тис. грн. |
3. | СШ №11 |
1029,7 тис. грн. |
2 898,3 тис. грн. |
4. | СШ №18 |
1508,7 тис. грн. |
2 334,1 тис. грн.
|
5. | СШ №13 (мікрорайон с. Солець) |
43,2 тис. грн. |
325,5 тис. грн. |
У 2016 році з міського бюджету Дрогобича на фінансування закладів культури міста Стебника планується витратити 4 млн. 113 тис. грн., закладів освіти – 7 млн. 984 тис. грн. З державного бюджету на фінансування шкіл міста Стебника планується залучити 16 млн. 325 тис. грн.
Простий аналіз цифр показує, що на утримання закладів культури та дошкільних установ, за умови, якщо місто Стебник стає окремою адміністративною одиницею, потрібно додатково 11 млн. грн., а це два повних річних бюджети нашого міста. Тому першочерговим завданням місцевої влади, яка декларує бажання бачити Стебник окремою одиницею, є збільшення надходжень та скорочення бюджетних витрат.
Саме шлях зменшення витрат, зокрема на комунальні послуги, які у 2015 році склали 7 млн. 124 тис. грн. або 26% від усіх витрат на сферу освіти та культури, обрали Громадська організація «Воля Громади. Стебник» і Депутатська група «Майбутнє Стебника» в Стебницькій та Дрогобицькій міськрадах. Спільними зусиллями, за підтримки КУ «Інститут розвитку міста» (м. Дрогобич), було подано на обласний конкурс 7 мікропроектів, які передбачали заміну на енергозберігаючі вікон та дверей в садочках, музичній та загальноосвітніх школах. 5 мікропроектів здобули перемогу і будуть реалізовані спільними коштами Львівського обласного та Дрогобицького міського бюджетів, з мінімальним внеском нашої громади. Загальна вартість проектів становить понад 1 млн. грн.
В подальших планах – повна енергомодернізація всіх закладів соціальної сфери, за рахунок проектних та грантових коштів.
Тарас Городиський, депутат Дрогобицької міської ради від Стебника, Депутатська група «Майбутнє Стебника», газета «Воля громади»
ТОП коментованих за тиждень