Вже вдруге міська рада Трускавця не може провести конкурс на логотип міста. А інші великі міста України успішно створюють бренди (Харків, Київ, Луцьк, Донецьк):
Я та студія, в якій я працюю арт-директором, неодноразово приймали участь в подібних конкурсах, в деяких навіть здобули перемогу (логотип, плакати). Попри позитивні сторони конкурсів ми стикались і з негативними, де виграє конкурсант в якого найбільше друзів чи один друг серед організаторів. Наприклад конкурс на логотип для головного стадіону країни «Олімпійський», де за декілька годин логотип набрав тисячу з лишнім голосів, що в принципі неможливо, адже учасників голосування було всього декілька сотень. І таких прикладів є безліч.
В чому ж причина невдач бренду міста Трускавця? По-перше, це непрофесійне проведення конкурсу, по-друге, відсутня належна реклама конкурсу, по-третє, відсутній гонорар. Насамперед конкурс потрібен, щоб створити найкращий бренд, за рахунок величезної кількості ідей за мінімальні кошти. Як взагалі можна починати такий конкурс не маючи в журі професіоналів? Організатори десь почули слово «фокус-групи» і вирішили побавитись в рекламщиків. Насправді до фокус груп звертаються вкрай рідко і тільки для просування нових товарів і в професійних колах ця практика є дуже спірною.
Щоб створити якісний продукт, потрібно поставити вірно завдання. Організатори ставлять завдання відобразити в логотипі і перспективу розвитку, і мінеральні води, європейські традиції… І знову ж таким завданням ризикують втретє провести конкурс. Дивлячись на логотип БМВ чи всі бачать в ньому пропелер літака, що говорить про колишню славу авіабудування заводу? А чи всі розуміють, чому знак Мерседесу має три промені? І чому компанія Епл має знак у вигляді яблука? Звичайно ні, бо це не важливо і таке завдання не ставилось. Важливо, що ці логотипи нам подобаються, ми можемо їх впізнати. Адже логотип повинен бути упізнаваним, простим, і естетичним, нести інформацію або ідею одного напрямку а не декілька і не обов’язково ця ідея повинна бути всім до кінця зрозуміла, це завдання маркетингу.
Я б хотів порадити організаторам створити журі, яке має відношення до даної теми, та в складі якого був присутній хоча б один професіонал в сфері реклами чи дизайну, оголосити гонорар переможцю, створити чітке завдання (бріф), і для економії коштів та часу звернутись до провідних студій України.
Іван Гамаль, арт-директор студії «Концептеріа»
ТОП коментованих за тиждень