14 липня о 10.00 розпочалася нарада при міському голові Трускавця з питання незадовільного стану наповнення міського бюджету Трускавця за підсумками роботи у І півріччя 2010 року. Її порядок денний виглядав приблизно таким чином:
- Вступне слово – міський голова Лев Грицак. Лев Ярославович пояснив, чому ж дана нарада проводиться і висловив жаль з відсутності на ній представників правоохоронних органів, згодом про це ж говорив і заступник начальника ДПІ в Трускавці Михайло Вуйко.
- Ситуація зі станом наповнення міського бюджету за підсумками І півріччя 2010 року – начальник фінансового управління М. Федоричак. Микола Михайлович довів до присутніх цифри по бюджету, зазначивши, що в І півріччі 2010 ми зібрали менше грошей, ніж в 2009, на 279 тисяч гривень і менше, ніж в 2008, на 1 мільйон 632 тисячі. Основною причиною цього він назвав недовиконання планових показників по надходженню податків на доходи з фізичних осіб, а також скорочення фонду зарплати в місті. Для порівняння – в 2009 фонд оплати праці скоротився порівняно з 2008 роком на 14 мільйонів гривень, тоді як планові показники, які щороку доводяться Мінфіном, щороку збільшуються. Через такі явища працівники вчасно не отримують зарплату, комунальне господарство міста недоотримує кошти, через що падає в боргову яму не зі своєї вини, адже мусить сплачувати і штрафні санкції,і пеню, а в цілому страждає навіть імідж цілого міста.
- Стан фонду оплати праці по місту та ситуація із заборгованістю з виплати заробітної плати – завідувач планово-економічного відділу М. Заверюха. Марія Романівна теж зупинилася на цифрах фонду оплати праці, на негативній динаміці скорочення кількості працюючих у Трускавці за рахунок вивільнення працівників. Вона зазначила, що в деяких випадках оптимізація кадрів, штату оправдана, але жодним чином не можна виправдати зменшення фонду оплати праці. Після цього було детально та ретельно проаналізовано стан по заборгованості відносно зарплати по окремих підприємствах Трускавця. Серед таких – МАУП, «ДорСервіс», «Карпатський Дім», «Готелі Трускавця». Але оскільки ці всі підприємства економічно активні, то після попередніх домовленостей було узгоджено, що заборгованість по зарплаті на них буде ліквідовано досить швидко та оперативно – від 2 тижнів до 2 місяців. Проте цього ніяк не скажеш про КП «Наше місто», яке має певні труднощі, про які пізніше розповідав генеральний директор цього підприємства.
- Інформація щодо підприємств та організацій, які за підсумками роботи в півріччі допустили ріст недоїмки до бюджету та зменшення надходжень податків та зборів, порівняно з попередніми трьома роками — заступник начальника ДШ у м. Трускавець Михайло Вуйко. Тут буде доцільно подати таблицю з податкової Трускавця по зменшенню надходжень податків і зборів, адже саме в такій формі найкраще буде видно реальний стан справ. Отже:
№ п/п | Найменування підприємства | І півріччя 2008 р. | І півріччя 2009 р. | І півріччя 2010 р. |
1 | ЗАТ СГК «Дніпро-Бескид» | 3292,1 | 4195,1 | 2415,6 |
2 | ТзОВ «Аква-Еко» | 1058 | 974,7 | 712,6 |
3 | ТзОВ «Акваріус» | 923,9 | 246,2 | 165,2 |
4 | ПП «Олвер-999» | 262,6 | 175,2 | 113,8 |
5 | ЗАТ «Карпатський Дім» | 135 | 138,9 | 115,2 |
6 | ТзОВ «ДорСервіс» | 57 | 87 | 49,6 |
7 | ТзОВ «Санаторій «Шахтар» | 1623,3 | 1436,6 | 1386,9 |
8 | ДП «Енергосистема Трускавець» | 20,3 | 74,7 | 8,4 |
9 | ТзОВ «Новобуд-Захід» | 105,5 | 165,2 | 37,7 |
10 | ТзОВ «Трускавецький водоканал» | 902,3 | 903,6 | 820,4 |
11 | ТзОВ «ДЛРКК «Ріксос-Прикарпаття» | 1136,3 | 1228,6 | 1186,3 |
12 | ТзОВ «Парк здоров’я» | 53,4 | 523 | 456,3 |
13 | ЗАТ «Трускавецькурорт» | 5802,4 | 6496,5 | 5672 |
14 | ТзОВ «ТКС МОЛ Маркет» | 712,9 | 248,8 | 282,1 |
Михайло Євстахович теж зачитав підприємства та організації, які за підсумками роботи в І півріччі 2010 року допустили ріст недоїмки до бюджету, а це, зокрема, такі:
– КП „Наше місто” – 1388,4 тис. грн. по ПДВ;
– ВАТ ,,Прикарпатбуд” – 17,2 тис. грн. по оренді за землю;
– Львівське УКБ та розвитку профмайна – 45,7 тис. грн. по оренді за землю;
– ДП ВАТ «Прикарпатбуд» „ДУМБ” – 3,3 тис. грн. по оренді за землю;
– ТзОВ ,.ЕКО Трускавецькурортцентр” – 143,6 тис. грн. (ПДВ – 94, 8 тис. грн., земельний податок – 18,4 тис. грн., оренда за землю – 30,4 тис. грн.);
– ТзОВ ..Культурно-мистецький центр „Трускавець” – 53,0 тис. грн. по оренді за землю;
– ТзОВ „ПКТ” – 59,9 тис. грн. по оренді за землю;
– КП ..Карпати”‘ – 1,5 тис. грн. по податку з власників транспортних засобів;
– КП ТзОВ „ФЦС-Ліфт” – 0.9 тис. грн. по податку з власників транспортних засобів.
Як видно з вищенаведених цифр таблиці, існує разюча відмінність по окремих випадках сплати податків порівняно з попередніми періодами, тому окремі керівники з присутніх в залі пояснили реальний стан справ на їхніх підприємствах.
- Пояснення керівників підприємств та організацій щодо стану сплати податків та зборів, допущеної недоїмки до бюджету та заборгованості з виплати заробітної плати – запрошені за списком. Не всі запрошені на нараду прибули. А ті, що були присутні, надали пояснення, в деяких випадках досить вичерпні, відносно того, чому ж така, а не інакша ситуація. Так, заступник генерального директора СГК «Дніпро-Бескид» Ольга Слободян (член міськвиконкому, до речі) пояснила, що раніше держава за надані послуги розраховувалася авансами, натомість тепер оплачує вже після наданих послуг для соціального сегменту, тому цьогоріч цей комплекс ніяк не оплатить тих податків, що торік. Натомість директор з економіки та фінансів ЗАТ «Трускавецькурорт» Орест Бродович пояснив спад надходжень в І півріччі скрутною ситуацією в квітні-травні та пообіцяв, що ситуація в ІІ півріччі стабілізується і ріст податкових надходжень до бюджету в 2010 року навіть незначною мірою зросте порівняно з 2009. Своє пояснення стану справ в КП «Наше місто» дав Юрій Алієв, були теж на нараді представники компанії «Олвер», ЗАТ «Карпатський Дім», натомість окремі керівники проігнорували нараду, а інших не було повідомлено через відсутність телефонних номерів чи неможливість зв’язатися з керівництвом.
- Заключне слово з визначенням завдань – міський голова Л. Грицак. Нарада проведена, за її підсумками було складено протокол. Міський голова висловив сподівання, що будуть певні зрушення і зауважив, що незважаючи на те, хто стане мером і які депутати будуть в раді нового скликання, необхідно думати в першу чергу про Трускавець, місто, в якому ми живемо, працюємо, яке стало (чи і було) для всіх нас рідним. А на завершення подаємо для ознайомлення вище згадуваний протокол наради, який вела завідувач планово-економічним відділом ТМР М. Заверюха.
«1. Фінансовому управлінню міської ради (М.Федоричак) спільно з ДП1 у м. Трускавець (Р. Гладій) активізувати роботу відповідно до наданих повноважень щодо суттєвого збільшення надходжень податків і зборів, погашення недоїмки до бюджету.
2. Комісії з питань погашення заборгованості з виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат (Я.Чистогорський) активізувати роботу із зменшення боргів із заробітної плати.
3. Керівникам підприємств та організацій, запрошеним на нараду, вжити необхідних заходів щодо нарощування обсягів виробництва та надання послуг і на цій основі збільшення надходжень податків і зборів, ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати та погашення недоїмки платежів до бюджету. Доповісти про результати проведених заходів на наступній нараді за підсумками роботи за дев’ять місяців.
4. Планово-економічному відділу міської ради (М. Заверюха) зібрати та узагальнити інформацію зі стану наповнення міського бюджету, недоїмки і заборгованості з виплати заробітної плати за підсумками роботи за дев’ять місяців на наступну нараду».
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень