Нарешті розпочалася справді весняна погода, на яку всю зиму чекали, щоб розпочати ремонт на вулицях міста. І, як бачимо, цей ремонт розпочався. Підготовлено найбільш проблемні ділянки вулиці Володимира Івасюка та Степана Бандери до покриття нормальним асфальтом. Площі старого, розбитого дорожнього полотна обрізали, як належить, і зараз ці, чітко вирізані, дорожні шматки від самого центру міста чекають, коли ж їх нарешті вигладять асфальтом. Роботи тривають. А як саме, що вдасться зробити цього року, а на що не вистачить коштів, ми і вирішили поцікавитися у начальника відділу житлово-комунального господарства та будівництва міської ради Олега Левицького.
– Тож, пане Олеже, чи можемо сподіватися, що цього року оті найбільш проблемні дороги міста наберуть належного вигляду?
– Хочу почати з того, що у 2015 році на всі дороги в місті нам дали два мільйони 692 тисячі гривень. Із тих грошей ми плануємо використати на капітальний ремонт вулиці Володимира Івасюка мільйон вісімнадцять тисяч 570 гривень. На поточний ремонт по вул. Куліша – сорок вісім тисяч 535 гривень. На капітальний ремонт дороги по вул. Степана Бандери – один мільйон п’ятсот тисяч гривень і ще на поточний ремонт цієї ж вулиці – сто тисяч гривень. Цих сто тисяч – це кошти, що їх тільки думає дати Східницька селищна рада, щоб допомогти уже зараз трохи покращити стан доріг. На сьогодні ми уже розпочали роботи по вул. Володимира Івасюка. Чекаємо тільки бітум, щоб почати асфальтування. Виконує ті роботи фірма зі Львова. Але своїх обігових коштів переважно всі підрядні організації, як і ця фірма, наразі не мають. І якщо розпочинають роботи, то коли, наприклад, ми дали аванс триста тисяч, вони виконають робіт десь на чотириста чи п’ятсот тисяч, але не більше. Далі будуть чекати, доки ми їм проплатимо. Пізніше – знову виконають робіт на якусь суму і знову чекатимуть на оплату. Тобто, вони на якісь великі суми не заходять. Раніше, коли не було затримок у Держказначействі, нам довіряли. А у 2012 році, після проведення «Євро-2012», розпочалися затримки – на два місяці, на три. А останнім часом Держказначейство затримувало кошти навіть на рік. Це в кінцевому результаті призводить до руйнування приватних фірм. Адже коли така фірма виконала роботи, а оплати немає, то нема чим сплатити податки, а отже – штрафні санкції. Відповідно нема чим сплатити зарплату працівникам. І т. д.
– Добре. На Вашу думку, все-таки вдасться цього року довести до пуття оці найпроблемніші ділянки міських доріг?
– Скажу так: ми плануємо «закрити» оту ділянку дороги по вул. Володимира Івасюка аж до повороту на вул. Потік. Коштів там небагато і якщо вдасться зекономити, то зробимо і ямковий ремонт далі. Що стосується вул. Степана Бандери, то плануємо зробити ямковий ремонт від підпірної стінки аж до мосту, що біля церкви. Тобто, від першого до другого моста має бути нормальна дорога. А вже пізніше, коли буде проведено конкурс на виконання цих робіт, має бути облаштовано суцільне покриття цієї дороги. Від тієї ділянки, де вже раніше було зроблене суцільне покриття, і аж до шостої школи.
– Тобто повністю цю вулицю відремонтувати наразі не вдасться?
– Кошти. Все впирається в кошти. Повний ремонт цієї вулиці разом із тротуарами, дорожньою розміткою, ливневою каналізацією, знаками коштуватиме десь сімнадцять мільйонів. Кошторис повністю готовий. А на експертизу проектно-кошторисної документації, на проведення конкурсу, всі інші необхідні і обумовлені законодавством процедури, треба десь два – два з половиною місяці.
– Пане Олеже, на Вашу думку, чи можна сподіватися на тих сімнадцять мільйонів гривень?
– Це вже запитання до фінансового управління. А зі своєї практики можу сказати, що раніше до нас надходили гроші з Державного бюджету і з обласного. Цього року наразі ані з Держбюджету, ані з обласного нам нічого не дали. Маю надію, що, можливо, переглянуть оці позиції щодо фінансування ремонту доріг у містах обласного підпорядкування. Знаю, що є кошти, але вони передбачені на дороги обласного і державного значення. Тож зараз ми використовуємо лише кошти міського бюджету, і півтора мільйона – це кошти «Укрнафти», що нам дали ще минулого року. Але ті кошти надійшли минулоріч у жовтні. Зрозуміло, що на ремонт доріг їх використати уже не змогли через погодні умови. Зараз ми зі свого боку робимо все необхідне, що від нас залежить. Але без грошей, звичайно ж, при всьому бажанні реалізувати все заплановане не зможемо. Будемо сподіватися, що все-таки нададуть нам тих сімнадцять мільйонів і ми таки доведемо до належного стану вулицю Степана Бандери. А взагалі-то, щоб довести до пуття всі вулиці міста, Держбюджет мав би надавати нам щорічно 10 – 15 мільйонів гривень. І десь років за десять проблема з бориславськими дорогами була б вирішена повністю.
– Що ж, дякую за цікаву розмову, пане Олеже, і, як Ви кажете, будемо сподіватися, будемо оптимістами.
Розмову вів Ігор Юринець, газета «Нафтовик Борислава»
ТОП коментованих за тиждень