В середу, 9 лютого, у післяобідній час в приміщенні Народного Дому пройшов неординарний захід – представлення стратегічних напрямків розвитку та промоції курорту Трускавець, яке здійснили міський голова Трускавця Руслан Козир та знайомий нам ще з часів конференції в «Женеві» минулого року Денис Богуш, київський піарщик. Захід тривав трохи більше години, його початок був дещо нуднуватим через велику кількість загальних фраз, проте згодом стало значно цікавіше.
Тема, яка об`єднала всіх присутніх у залі (а це депутати, члени виконкому, керівники та представники санаторіїв, готелів, турфірм, мас-медіа) – промоція нашого курорту. Неодноразово «Трускавецький вісник» торкався цієї теми, пробувала щось робити в цьому напрямі попередня влада, розуміє важливість та насущність проблеми і теперішній міський голова. Фактично ця тема може стати об’єднавчим фактором різних політичних сил, бізнесових структур, опонентів різного штибу, адже всі ми зацікавлені в тому, щоб курорт розвивався, щоб Трускавець був відомим, щоб до нас приїжджали відпочиваючі і поверталися додому із позитивними враженнями та бажанням відвідати наше місто знову і знову. І ЗАТ «Трускавецькурорт», і відомчі санаторії, і «Карпати», і «Дніпро-Бескид», і «Ріксос», і малі вілли, пансіонати та готелі прагнуть отримати прибуток, а для цього потрібно вкладати в рекламу. Пригадується ініціатива Лева Грицака по налагодженні та посиленні співпраці з Італією і боляче було спостерігати, як прохолодно до цих ідей віднеслися в окремих санаторно-курортних закладах. Щось подібне відчувалося і сьогодні – ніби всі підтримують, але невідомо як справа рухатиметься далі, якщо питання торкатиметься гаманця. Про потребу серйозного сприйняття керівниками важливості вироблення стратегії розвитку курорту, його брендингу, промоції та позиціонування в Україні, СНД, Європі та світі говорила депутат ТМР Галина Шиманська, питання важливості позиціонування Трускавця як столиці здоров`я підняв керівник готелю «Клуб рН» Сергій Розора, про необхідність визначитися із сумою, яка може бути виділена на цей проект в цілому і зможе виділятися щороку владою та бізнес-структурами міста, сказав головний редактор «Трускавецького вісника» Володимир Ключак.
Проте обговорення було вже після слайд-шоу та доповіді Дениса Богуша, який наводив приклади успішних проектів у цьому напрямі в Одесі часів мерства Гурвіца, в Кіровоградській області, в Бахчисараї, де планували спорудити парк динозаврів. Понад мільйон доларів витратив Моршин і то тільки на промоцію торгової марки води, фактично з нуля розрекламував Коломойський всім відомий тепер гірськолижний курорт Буковель. Трускавець не мусить починати з нуля, наш курорт знають в країнах СНД, в Польщі, проте нагадувати про нього потрібно знову і знову – унікальністю живої води «Нафтусі», лікуванням захворювань сечостатевої системи, цукрового діабету, хорошою внутрішньою інфраструктурою, досить непоганим транспортним сполученням, рекреаційними можливостями, всім тим, що може привабити потенційних туристів. Не лише доходяги мають їздити в Трускавець, а ті, хто тепер чомусь обирає курорти Єгипту, Туреччини, Криму, Балкан. Над цим потрібно працювати.
Для Трускавця характерні і певні проблеми, які стосуються санаторно-курортної галузі в цілому, в світі Україна як держава теж має не надто привабливий імідж (країна Чорнобиля та дешевих повій), проте проблеми потрібно долати, а негативний імідж поступово змінювати на позитивний. Окрім позиціонування Трускавця як чисто бальнеологічного курорту можна працювати над програмами «Літо в Трускавці», «Різдво в Трускавці», «Вікенд в Трускавці» тощо, необхідно теж вирішити загальноміські проблеми якості доріг, водопостачання, сміття, бо це теж впливає на загальне враження відпочиваючих – на цьому наголосив представник готелю «Маріот Медікал Центр». Про необхідність використання лікувальної солі «Барбара» та бориславського озокериту в лікувальних цілях говорив директор БОЛ-1 Євген Юник, про те, що кожна трускавецька родина спільно із всіма місцевими ЗМІ повинна брати активну участь в творенні курорту, сказала головний редактор «Твоєї трускавецької газети» (ця газета недавно пережила процедуру ребрендингу) Леся Дідик, а профільний заступник голови Юрій Яворський отримав вказівку від мера створити робочу експертну групу, яка цим питанням займатиметься систематично.
Цілком очевидно, що міський голова Трускавця потребує нашої підтримки в цьому починанні – підтримки, без якої йому буде вкрай нелегко впроваджувати в життя програму промоції, про яку, до речі, у своїх передвиборчих гаслах згадували всі без винятку кандидати на пост мера. Розробка логотипів міста, творення полілінгвістичного сайту з нормальним дизайном та наповненням, реклама Трускавця на радіо, телебаченні, бордах та бредмауерах, реклама на Схід та Захід, на Польщу, Молдову, Вірменію та Грузію, Середню Азію та Російську Федерацію, доведення загрузки санаторно-курортних закладів до 85 – 100% круглорічно – це те, що потрібно не тільки одному пану Козиру. Тому кожен, кого хвилює не тільки теперішнє міста, а і його майбутнє, повинен зголоситися до роботи в вищезгадуваній групі і подати свої пропозиції, якими б наївними чи абсурдними вони не здавалися, внести свою лепту в загальне діло. До речі, республіка з латинської так і перекладається – «загальне діло» чи як казали давно, «річ посполита». Тільки спільно можна прорватися не лише на європейський, а і на світовий рівень. Автор цих рядків висловлює готовність допомогти Р. Козиру та його команді власне в напрямку промоції курорту, незважаючи на категоричне несприйняття його внутрішньої політики.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень