В Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області 08.11.2016.відбувся черговий сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія» щодо нововведень у податковому законодавстві. На запитання платників відповідав керівник відділення Корж Руслан Дмитрович. Пропонуємо відповіді на поставлені запитання.
– Як здійснюється реєстрація неприбуткових організацій та установ контролюючими органами?
– Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 (далі – Порядок).
Для включення до Реєстру неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», а житлово-будівельні кооперативи також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
За результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про:
– включення, повторне включення, відмову у включенні неприбуткової організації до Реєстру;
– виключення неприбуткової організації з Реєстру;
– зміну ознаки неприбутковості.
Відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку готується у двох примірниках, один з яких надається неприбутковій організації, а другий залишається в контролюючому органі..
– Які автотранспортні засоби, що ввозяться в Україну, звільнені від сплати акцизного податку?
– З першого серпня поточного року набув чинності Закон № 1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів».
Закон передбачає тимчасове (до 31 грудня 2018 роки) зниження ставок акцизного податку на автомобілі, що були у вжитку.
При цьому ставки не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони:
– мають походження з країни, визнаної державою-окупантом згідно із Законом України та/або визнаною державою-агресором по відношенню до України відповідно до законодавства, або ввозяться з території такої держави-окупанта (агресора) і/або з окупованої території України, визначеної такий відповідно до закону України;
– вироблені до 1 січня 2010 року;
– ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду в кількості більше одного легкового автомобіля протягом календарного року.
У разі відчуження протягом 365 днів із дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані встановлені Законом ставки акцизного податку, платник податків зобов’язаний сплатити акцизний податок за такі транспортні засоби за ставками, встановленими статтею 215 Податкового кодексу.
– В які терміни подається повідомлення за ф. № 20-ОПП про об’єкти?
– Відповідно до п. 8.4 розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1127 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою N 20-ОПП (додаток 11 Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою N 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.
Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу (http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/dovidniki-/127294.html) та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах (п. 8.7 розд. VIII Порядку).
– Чи буде порушенням законодавства безоплатне розповсюдження алкогольних напоїв під час проведення рекламних заходів?
– Реклама алкогольних напоїв за допомогою заходів рекламного характеру (крім спеціальних виставкових заходів алкогольних напоїв) забороняється.
Реклама алкогольних напоїв на спеціальних виставкових заходах шляхом безоплатного їх надання безпосередньо зацікавленим та/або професійним відвідувачам, організатор яких обмежив відвідування заходу тими особами, яким відповідно до законодавства дозволяється продавати товар, що демонструється, вважається роздрібним продажем алкогольних напоїв у розумінні Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР. Витрати суб’єктів господарювання на такі рекламні заходи (спеціальні виставкові заходи) визначаються з урахуванням мінімальних роздрібних цін на алкогольні напої, встановлені постановою КМ України «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» від 30.10.2008року № 957.
При цьому, до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів за оптову або роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої.
Крім цього, реклама алкогольних напоїв здійснюється з урахуванням вимог ст. 22 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 року № 270/96-ВР.
– Чи потрібно реєструвати касовий апарат при перевищенні доходу понад 1 млн. гривень?
– Нагадуємо фізичним особам – платникам єдиного податку другої і третьої груп про те, що у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. гривень застосування реєстратора розрахункових операцій є обов’язковим.
Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням доходу понад 1 млн. гривень, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 1 статті 17 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” у разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: вчинене вперше – 1 гривня; за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих товарів чи послуг.
Про сплату рентних платежів на проведеному практикумі
В Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проведено практикум з суб`єктами господарювання щодо порядку декларування податкових зобов`язань з рентної плати та екологічного податку.
На початку зустрічі присутнім нагадали, що форми Податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Мінфіну України від 17.08.2015 № 719 та Податкової декларації екологічного податку, затвердженої наказом Мінфіну України від 17.08.2015 № 715, використовується для складання звітності за ІІІ квартал 2016 року та наступні звітні періоди, у тому числі і для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.
В ході заходу проінформовано про найбільш характерні помилки, які допускають платники при заповненні податкової звітності, які призводять до заниження податкового зобов`язання. Наголошено, що для кожного типу водного об’єкта заповнюється окремий розрахунок, при заповненні рядка 6 Розрахунку «Код водного об’єкта» платники використовують довідкову інформацію відповідно до Додатка 16 до податкової декларації – кодифікацію водних об’єктів за типом водного об’єкта та напрямом використання води, згідно з розд. ІХ Податкового кодексу.
Також звернуто увагу на порядку заповнення декларації екологічного податку, зокрема, у рядку 3.1 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ» – зазначається код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцем знаходження контролюючого органу, а у рядку 3.2 – зазначається код органу місцевого самоврядування за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення. При цьому, для кожного стаціонарного джерела забруднення складається окремий розрахунок.
На завершення семінару присутні отримали відповіді на свої запитання.
Вчасно обчислити податок на нерухоме майно
/Відбувся практикум з платниками податків в Трускавецькому відділенні Дрогобицької ОДПІ/
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Згідно з п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (п.п. 266.7.5. п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Таким чином, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за придбаний об’єкт нерухомості по договору купівлі-продажу, на який не видано свідоцтво про право власності, сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Про подання звітності в електронному вигляді – на проведеній зустрічі
Працівники Трускавецького відділення Дрогобицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області провели чергову зустріч з суб’єктами господарювання з питань правильного використання посилених сертифікатів відкритих ключів та функціонування електронних сервісів фіскальної служби.
В ході заходу платники підняли питання необхідності переукладення договору «Про визнання електронних документів» у разі закінчення дії договору, і зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання. Відповідаючи на запитання присутніх, фахівці інспекції зазначили, що договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів. Якщо платник подає до контролюючого органу нові посилені сертифікати електронного цифрового підпису договір вважається пролонгованим до закінчення терміну чинності нових посилених сертифікатів ключів. У разі зміни адреси місця обліку суб’єкта господарювання або фізичної особи, заявнику необхідно звернутися до центру сертифікації ключів з заявою на скасування посилених сертифікатів, які містять недостовірну інформацію, та надати пакет реєстраційних документів для формування нових посилених сертифікатів.
Платникам нагадали про переваги подання звітності в електронному вигляді. Також представники бізнесу були ознайомлені з інформацією про порядок отримання електронного цифрового підпису, навчались заповнювати звітність.
Крім того, присутнім розповіли про сервіси, які надаються ДФС України з використанням мережі Інтернет.
Нові можливості електронного сервісу «Електронний кабінет платника»
З метою створення комфортних умов для платників в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) доопрацьовано режим «Введення звітності» в частині надання можливості платникам підготувати, заповнити та надіслати Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі (форма 1-РА (місячна)) та Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі (форма 1-РТ (місячна)).
Заповнення форм звітів здійснюється з використанням кодів продукції та кодів адміністративно-територіальних одиниць відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року №49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення».
Звіт за формою 1-РА складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Звіт за формою 1-РТ складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.
Нагадуємо, що вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.
Вхід до особистого кабінету здійснюється при наявності електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП), зокрема безкоштовно ЕЦП можна отримати в АЦСК Інформаційно – довідкового департаменту ДФС (http://acskidd.gov.ua/).
Трускавецьке відділення Дрогобицької ОДПІ
ТОП коментованих за тиждень