Те, що зараз Ви не переглядаєте газету і не дивитеся телевізор, а читаєте цю статтю на «Трускавецькому віснику», є свідченням того, що Інтернет – невід`ємна частинка нашого життя. Ще якихось п’ятнадцять-двадцять років тому це слово для нас було цілком невідомим, а зараз без Інтернету дехто не може прожити і дня. В цьому є і плюси, і мінуси. Про один з плюсів говорили на цікавій зустрічі, яка проходила 12 грудня в трускавецькому готелі «Міротель».
– Сьогодні ми пропонуємо Вашій увазі дві цікаві теми, – розпочав зустріч директор компанії «Google-Україна» Олег Кравчук. – Перша – це «Успіх готельно-ресторанного бізнесу», а друга – «Віртуальні мандри з Google-Maps». Наша компанія працює над підвищенням цифрової грамотності для бізнесу, освітніх установ та державних службовців. Сьогоднішня зустріч – для першої категорії…
Дійсно, абсолютну більшість присутніх на цій навчальній зустрічі складали представники санаторно-курортних та відпочинкових закладів міста Трускавця. Витрачені три години часу можуть стати для кожного учасника семінару добрим стимулом для здійснення кроку у напрямку покращення власного бізнесу. А безкоштовна участь у семінарі – це свідчення того, що співорганізатори заходу провели потрібну соціальну акцію в нашому місті-курорті.
Першу тему представила Юлія Курилова, уродженка Маріуполя, мешканка Києва, яка любить багато подорожувати і багато працювати. Та працювати не тільки в офісі – епоха Інтернету дала можливість дистанційної праці, навіть в себе вдома. Не обов’язково витрачати час на доїзд на роботу і не конче треба сидіти в офісі вісім годин – можна зробити якісно роботу і за меншу кількість часу, зекономивши і час, і нерви, проте підвищивши коефіцієнт корисної дії.
Пані Юля розпочала тему «Успіх готельно-ресторанного бізнесу» з того, що часто на відпочинку наші очікування не співпадають з реальністю. Коли ми обираємо з багатьох пропозицій, звертаємо увагу на картинки (переважно фото), на відгуки тих, хто вже там побував, тож відповідно хочемо на місці отримати те, на що очікували, або й більше. На жаль, інколи отримуємо щось явно протилежне. Завданням санаторно-готельного бізнесу є не надто перебільшувати власну привабливість – краще, якщо клієнт буде приємно вражений, аніж коли він буде шокований тим, що потрапив не туди, де хотів.
Інтернет – це бізнес без кордонів, – каже Юлія Курилова і наводить численні приклади, як можна шукати і знаходити потенційного клієнта у всесвітній мережі. А це і хороший власний сайт, на якому мають бути ціни, контакти, фотогалерея, відео, форма заявки на бронювання, це і просування продукту через соціальні мережі, через постійне оновлення інформації, це і коригування акцентів відповідно до цільової аудиторії. На жаль, власники бізнесу віком «45+» ще не надто орієнтуються в тому, наскільки потужним є Інтернет, але з кожним роком ситуація стає все кращою, – оптимістично дивиться в майбутнє Юля.
В епоху Інтернету легше збудувати власний бізнес, ніж знайти роботу, – запевняє доповідач. І немов на підтвердження її слів на екрані появляється знаменита фраза Ротшильда, яка стала мотто «Трускавецького вісника»: «Хто володіє інформацією, той володіє світом». Проте Юлія Курилова і застерігає від надмірного захоплення всесвітньою інформаційною системою. Дійсно, дехто бачить Інтернет суто як джерело новин, як ігри та соціальні мережі, в яких цікаво сидіти та ділитися там чимось. Насправді ж Інтернет треба використовувати розумно, заробляючи на ньому гроші, формуючи свій статус та вплив, розвиваючи свій бізнес. Втім, можна в Інтернеті і відпочивати, для прикладу, здійснюючи віртуальні подорожі, про що йшлося у другій частині зустрічі.
– Хто Ваші клієнти? – запитує Юлія Курилова учасників семінару. – Ви знаєте це?
Менеджери та маркетологи, які зібралося на семінар, відповідь знають. Адже Трускавець попри намагання насильно позиціонувати його як цікавинку для туристів (а цікавинок якраз і бракує…), все ж залишається (і слава Богу!) в першу чергу бальнеологічним курортом. І жодні безглузді базікання про те, що сюди їхатимуть виключно розважатися чи оглядати якісь об`єкти (цікаво, які?!!), не здатні приглушити таємничого звучання цього магічного слова «Нафтуся», яке і є основним брендом нашого курорту.
– Я – не клієнт Трускавця! – каже Юля і ніхто їй не заперечує. Молода здорова дівчина, яка шукає екзотики і цікавих вражень, не приїде сюди на три тижні пити «Нафтусю» і гуляти бюветом, парком та «пішохідною зоною вулиці Шевченка». А от вже в старшому віці можна сюди привезти дітей, можна приїхати, щоб тут розслабитися, відпочити, підлікуватися…
Також Юля практично показала, як можна розвивати власну справу через сервіс «Google – Мій бізнес», які переваги можуть дати Instagram та Tripadviser, які мають бути і які не мають бути звичайні статті та PR-статті, якою має бути структура сайту. Простота та зрозумілість, чітке позиціонування бізнесу, конструювання сайту, ремаркетинг, програма Google-Analytics – ці та інші теми викликали цікавість присутніх на зустрічі.
А після брейк-кофе учасникам навчального семінару запропонували тему «Віртуальні мандри з Google-Maps», яку представив Ярослав Ярошевський. Street View, фототури, долучення до цікавого світу мандрів у реалі та віртуалі – словом, було цікаво. Якщо маєте хороший смартфон (не бюджетний – акцентує увагу пан Ярослав), Android чи дзеркальну камеру, то можна створювати панорами, які опиняться на Google-Maps. Спільнота українських картографів від квітня по грудень створила 1111 панорам, кількість переглядів яких вимірюється сотнями тисяч. Трускавець теж має шанс показати свої панорами на Google-Maps – спеціально обладнане авто проїде вулицями міста та зніме те, що найкраще. Щоправда, вулицею Шевченка це авто явно не проїде. Дозволимо собі висловити ще таку суб`єктивну думку – краще для Трускавця все-таки було б здійснювати зйомку в літній період, а не в вітряний грудневий день, коли вся сірість та бруд повилазили наверх. Втім, в Google-Maps є функція «історичні панорами», тобто якщо хтось зробить нову панораму, то ця, за грудень 2014 року, опиниться вже в цій опції.
– Нам приємно, що цей соціальний проект, який ПрАТ «Трускавецькурорт» проводить спільно з готелем «Mirotel Resort and Spa» та компанією «Google-Україна», викликав таке зацікавлення, – зазначила в кінці зустрічі представниця ПрАТ «Трускавецькурорт» Олена Якубенко (керівник відділу продаж у Києві). За словами Олени Павлівни, проект покликаний сприяти поліпшенню туристичної привабливості нашого курорту та дозволить гостям скористатися зручною навігацією при пошуку об’єктів Трускавця на мапах Google.
Від імені органу місцевого самоврядування заключне слово вдячності виголосив заступник міського голови Трускавця Юрій Яворський.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень