Стебничани давно вже зауважили, що в комунальному господарстві міста назріла криза – тротуари, вулиці, доріжки засмічені ще із зими, ніхто їх не прибирає. Купи сміття, яке час від часу хтось підпалює і сморід від поліетилену та картону розноситься по всій окрузі, виросли на місці смітників, де стоять контейнери, і поза ними. Ніхто це сміття не вивозить. Прибиральника в місті не видно жодного. Таке враження, ніби їх ніколи не було. Але вони були, і місто ретельно прибирали. Що сталося з комунальною службою? Чому уже тривалий час не вивозять сміття? З такими запитаннями звертаємося до начальника КП «МВ УЖКГ» Ігоря Гуля.
– Ситуація, в якій опинилося наше комунальне підприємство, виникла не сьогодні і не за один рік. Коли у липні 2012 року я прийняв це підприємство, то борги по сплаті внесків до Пенсійного фонду сягали понад 300 тис. гривень. На підприємство лягли борги, що виникли в результаті ліквідації попередньої комунальної структури, реструктуризовані борги за електроенергію компанії «Львівобленерго» та інші, – говорить Ігор Васильович. – Словом, борг по виплаті внесків до Пенсійного фонду на сьогодні досягнув 490 тис. гривень, тому за рішенням судів нам заблокували рахунки. Так, ми не могли розраховуватися з Пенсійним фондом, бо постійно зростали борги населення за надані комунальні послуги і зараз населення нам винувато 407 тис. гривень. Якби у нас були ці кошти, то борги перед Пенсійним фондом ми погасили б.
Не маємо ми розуміння і підтримки з боку міської влади, де чомусь довго вирішують, як нам допомогти. Правда, в бюджеті розвитку на 2012 рік було закладено 252 тис. гривень на погашення цієї заборгованості. Але з січня 3013 року кошти з бюджету розвитку за рішенням Уряду можна використовувати тільки на капітальні видатки. А в нас є ще борг з виплати заробітної плати, який сягає 72 тис. гривень, і з кожним місяцем він зростає. Ми перевели працівників на 75 процентів окладу, прибиральниць відправили у безоплатну відпуску, тому місто зараз не прибирається. Надходжень на покриття цих боргів у на нема. Тож поки місто не посприяє погасити Пенсійному фонду борги, працювати підприємство не може. Керівництво виконавчої служби і Пенсійного фонду нам сказало – розблокувати рахунки можна тоді, коли буде сплачено борг в повному обсязі.
А як дивиться на таку ситуацію міський голова Василь Пецюх:
– Комунальному підприємству УЖКГ з 16 квітня цього року заблоковано рахунки в банку. Це за поданням Пенсійного фонду зробила виконавча служба, бо комунальне підприємство заборгувало Пенсійному фонду 490 тис. гривень.
Незважаючи на звернення у різні державні інстанції ні виконавча служба, ні Пенсійний фонд розблоковувати рахунки не хочуть, посилаючись на те, що це не передбачено законодавством.
Чому виникла така ситуація? Мешканці міста заборгували комунальному підприємству більше 400 тис. грн. Крім того комунальники сплачують податок на додану вартість до Держбюджету більше 300 тис. грн. Зрозуміло, що це є кошти, які поступають від мешканців за квартирну плату.
Тому прийнято рішення – усі будинки, які утримує ЖЕК, передаються на баланс ОСББ, які будуть утворені. Це дасть можливість цих 300 тис. гривень залишити в місті на потреби житлових будинків, що об’єднані в ОСББ.
На перехідний період, поки вирішиться питання з комунальним підприємством, для обслуговування міста плануємо залучити комунальну службу Дрогобича та утворити комунальне підприємство із обмеженим штатом та господарськими функціями.
– Як сталося, що мешканці заборгували комунальному підприємству таку велику суму?
– З різних причин люди не розраховуються за комунальні послуги. Одні вважають, що не повинні платити, іншим просто не вистачає грошей. А є й такі, що розтринькують гроші то на спиртне, то на якісь розваги. Незважаючи на подання в суд, виконавча служба безсила щось зробити з такими боржниками. Вона працює не ефективно.
– Чи не означає ця ситуація, що комунальна служба міста вичерпала свої можливості і буде ліквідована?
– В такому фінансовому стані, в якому зараз опинилося комунальне підприємство, воно працювати не може. Тому стоїть питання про його реорганізацію. Це проходитиме, як я казав, через утворення ОСББ, що активно підтримують мешканці міста. Гадаю, цей процес найближчим часом ми завершимо. А для проведення саночистки, вивезення сміття маємо намір утворити мінікомунальне підприємство.
– Чи є можливість продовжити діяльність комунального підприємства?
– Знаєте, борги його досить великі. Ми планували у бюджеті на 2013 рік виділити кошти на покриття цієї заборгованості Але казначейство ліквідувало відповідний код, по якому проходять ці гроші Тож покрити цей борг з бюджету не має можливості. Тож йдеться про певний механізм санації підприємства, який завершиться не скоро. Наразі ми будемо працювати над тим, аби найперше людям виплатити заборговану зарплату.
Як бачимо, ситуація з існуванням комунального підприємства в Стебнику критична. Її треба би вирішувати якнайшвидше. Але створюється враження, що воно гальмується, і тут не другорядну роль відіграють внутрішні протиріччя між комунальниками і владою, що пов’язані на інтересах обох сторін.
Андрій Говіщак, газета «Франкова криниця Підгір’я»
ТОП коментованих за тиждень