Чимало водіїв і пасажирів протягом останніх тижнів спостерігають закономірність: що більше на дорогах снігу і ожеледиці, то більше патрулів ДАІ обабіч доріг, їх можна зустріти усюди – в Дрогобичі, Бориславі, Трускавці, в селах району – у Лішні, біля Модрич і т.д. і т. п.
Логіка зрозуміла – патрульні машини виїжджають, аби контролювати рух автотранспорту, перевіряти його справність, ловити правопорушників. Тільки ось водії та пасажири в важких роздумах, мовляв, а чи мають право працівники Державтоінспекції зупиняти їх без вагомих на це причин. Тим паче, що в засобах масової інформації непоодиноко лунало те, що патрулі ДАІ на дорозі стояти не можуть – можуть лише об’їжджати ввірену їм територію і відтак, виявивши правопорушення, зупиняти автівки. Тож ми вирішили з’ясувати чи це дійсно так і на яких підставах патрульні зупиняють машини без, здавалося б, вагомих причин.
Задля перевірки можна зупинити будь-яке авто
Як пояснили нам у Дрогобицькому ВДАІ, згідно Наказу №118, який діяв у минулому році, працівник ДАІ мав право зупиняти транспортні засоби в шести випадках: якщо є підозра на те, що водій знаходиться в нетверезому стані; під час скоєння ДТП, під час відбирання пояснень, тощо. Тому раніше ДАІ працювала в режимі патрулювання. Тобто, їхала собі машина, і якщо працівником автоінспекції було зауважено правопорушення, він мав право зупинити транспортний засіб та прийняти міри адміністративного впливу.
– У січні ц. р. Міністром внутрішніх справ України було видано Наказ № 981, яким скасовано Наказ №118, – каже старший інспектор Дрогобицького ВДАІ майор міліції Андрій Лісович. – Тож тепер патрулі ДАІ мають право зупиняти будь-які автомобілі з метою перевірки документів і вантажу. Часто це проводиться в рамках програм «Ялинка», «Бродяга», «Розшук»…
Зазначимо, у Дрогобичі щоденно чергує по одній-дві патрульних машини. Ще кілька їх слідкують за правопорядком на дорогах у Дрогобицькому районі. Тож автомобілістам варто бути обачними та таки дотримуватись як правил дорожнього руху, так і правил поведінки під час зупинок.
– В час, коли надворі рясні снігопади, у місті чергують два екіпажі, – пояснює Андрій Лісович. – Це робиться з тим, аби забезпечити безпечний рух транспортних засобів. В той же час фіксуємо й дещо некоректну поведінку автовласників, які свої автівки залишають обабіч доріг і таким чином заважають грейдерам та іншим механізмам здійснювати розчистку доріг і тротуарів.
До перевізників вимоги – особливі
Як розповіли нам у Дрогобицькому ВДАІ, зараз також здійснюється посилений контроль за станом маршрутних автобусів, які займаються пасажирськими перевезеннями. Технічним відділом ДАІ та патрулями автоінспекції перевіряється стан шин, лобового скла, ручного гальма автівок тощо. Бо ж навіть зважаючи на наш прикарпатський рельєф, на круті спуски і підйоми, на часто зледенілі дороги, перевозити людей у несправних автобусах у нас можуть не лише камікадзе, а й безвідповідальні перевізники…
Ані “лисих” шин, ані швидкої їзди
І наостанку. Найчастішим правопорушенням, яке фіксують працівники ДАІ, є водіння в нетверезому стані. Щоправда, це сумнівне задоволення тягне за собою немалу відповідальність. Так, якщо водія напідпитку впіймали вперше, йому «світить» штраф в розмірі від 2550 грн. до 34000 грн., або ж позбавлення права керування автівкою від року до двох. Якщо протягом року таке правопорушення зафіксовано вдруге, то штрафом не відбутись: горе-водієві загрожує позбавлення права керування автотранспортом на строк від двох до трьох років (іноді з сплатним вилученням т/з), або громадські роботи на строк від 50 до 60 годин, або адміністративний арешт терміном 10-15 діб.
Тож, зважаючи на рясні снігопади, посилене патрулювання працівників ДАІ та законні підстави зупиняти будь-які автомобілі задля перевірки документів, транспорту та багажу, таки варто перевірити справність ручного гальма, якість шин, і лише після того, будучи абсолютно тверезим, сідати за кермо. Тим паче, що не такі страшні працівники ДАІ, які можуть вас зупинити, як жахливими можуть бути наслідки після керування п’яного водія на несправній машині із «лисими» шинами…
Марія Кульчицька, газета «Вільне слово»
ТОП коментованих за тиждень