Про складне становище, в якому перебуває нині житлово-комунальне господарство міста, написано і сказано багато. Більшість мешканців знає, що комунальне господарство у буквальному розумінні складається із комплексу проблем, для вирішення яких потрібні час, а головне – гроші. Тому нашу розмову із начальником відділу житлово-комунального господарства та будівництва Олегом Левицьким ми побудували на обговоренні найближчих перспектив, які можуть очікувати бориславців у поліпшенні водо- та теплопостачання, а також ремонту міських доріг.
– Пане Олеже, про проблеми водопостачання Борислава та Східниці відомо чи не усій Україні. Чи не могли б Ви бодай контурно окреслити, на які позитивні зміни можуть тут розраховувати бориславці та східничани найближчим часом?
– З початком весни водопостачання міста поступово налагоджується. Маємо навіть певні позитивні зміни на краще, хоч, зрозуміло, загальний його стан далекий від бажаного. Завдяки зусиллям міської влади Бориславу вдалося затвердити на рівні Львівської облдержадміністрації цільову програму водозабезпечення міста, а також стати учасниками Державної програми «Питна вода України». Згідно цієї програми цього року мають бути профінансовані реконструкція мереж та два об’єкти водопостачання – локального водозабору «Валька» та насосної станції «Рибник». На насосній станції на початку року ми мали надзвичайну ситуацію, пов’язану з виходом із ладу двох електродвигунів. У зв’язку із цим наприкінці лютого та початку березня місто відчувало серйозні проблеми із водозабезпеченням. Програма реконструкції насосної станції «Рибник» передбачає заміну обладнання, що суттєво поліпшить її роботу та зменшить енергоємність станції. Під час реконструкції буде проведено заміну електромагнітних пускачів, а також виконано низку електромонтажних робіт, включаючи заміну проводки. Це дасть змогу суттєво знизити енергоспоживання станції. Перша черга реконструкції «Рибника» передбачає виконання робіт на загальну суму 5 млн. грн. Наразі грошей ще немає, хоч усі передумови для фінансування виконані. Маємо розуміння на рівні обласної адміністрації та Міністерства житлово-комунального господарства. Тож сподіваємося, що у другому півріччі кошти для реконструкції насосної станції у Рибнику надійдуть. Якби нам вдалося цього року також провести реконструкцію локального водозабору «Валька», то місто відчуло б суттєве поліпшення водопостачання. Дешева вода з «Вальки» забезпечувала б потреби мікрорайонів вулиць Коваліва та Трускавецької – найбільш об’ємних мікрорайонів міста щодо водоспоживання. Воду з уже реконструйованого локального водозабору «Ріпне» можна було б розподілити між іншими мікрорайонами міста. Надалі, 2013 – 2014 років, слід провести реконструкцію менш потужних локальних водозаборів «Раточин» та «Штателянди», дебіт яких також суттєво позначився б на загальній картині забезпечення міста водою. Це, так би мовити, найближча перспектива вирішення питання щодо поліпшення водозабезпечення міста. Гарантувати, що усі ці роботи виконають у найближчі два-три роки, звичайно, не можу. Усе залежить від фінансування із Державного бюджету. На жаль, коштів у міській казні для виконання такої програми немає. Хочу також зазначити, що якщо цього року нам вдасться реконструювати «Вальку» та першу чергу насосної станції «Рибник», мешканці міста неодмінно відчують поліпшення у водозабезпеченні. Добове споживання води нині складає трохи більше трьох тисяч кубометрів. А потужність локальних водозаборів «Ріпне» та «Валька» після реконструкції складає по дві тисячі кубометрів води на добу кожен. Практично місто із двох реконструйованих водозаборів отримуватиме чотири тисячі кубометрів води. Реконструкція насосної станції у Рибнику забезпечить надійність водопостачання. Адже насосна станція працюватиме стабільно, без отих побоювань чи збоїв у роботі, що їх маємо сьогодні. Стабільна робота насосної станції дасть можливість утримувати у мережі необхідний тиск, відтак воду отримують люди, які мешкають на останніх поверхах багатоквартирних будинків. Нові магнітні пускачі та електродвигуни забезпечуватимуть економію електроенергії. Перспективи, безперечно, є. Проте особливих ілюзій вимальовувати не варто, адже, окрім водозаборів та насосної станції, маємо у місті діряві мережі, які також потребують заміни. А це все – час і кошти, яких, на жаль, місто сьогодні не має.
– А чого слід очікувати із ремонтом доріг? Велику надію щодо їх ремонту більшість мешканців пов’язувала із «Євро-2012», проте футбольний чемпіонат скоро завершиться, а дороги на Східшщю та Дрогобич немає досі…
– У травні голова облдержадміністрації Михайло Костюк підписав розпорядження, згідно якого на капітальний та поточний ремонт доріг у Бориславі виділено більше мільйона гривень. Хочу зазначити, що до принципів підбору, розрахунку і методів фінансування відділ житлово-комунального господарства підійшов дуже відповідально. Опрацьовано усю оновлену нормативно-правову базу, що регламентує діяльність органів місцевого самоврядування при вирішенні цих питань та підготовлено декілька варіантів ремонту міських доріг. Область зупинилася на варіанті, який цього року передбачає капітальний ремонт вул. Дрогобицької на суму 773 тис. грн. та поточні ремонти вулиць: С. Коваліва – 90 тис. грн., В. Великого – 60 тис. грн., Данила Галицького – 30 тис. грн., а також Дрогобицької – 151 тис. грн. На вул. Дрогобицьку двічі виділяли кошти, оскільки на окремих ділянках мова йде про ліквідацію ямковості, а подекуди дорожнє полотно потребує капітального ремонту. Загалом на ремонт цієї вулиці буде витрачено близько мільйона гривень. Не очікуючи розгляду поданих варіантів, наш відділ подав у службу автомобільних доріг Головного управління розвитку інфраструктури ЛОДА заявку про необхідність дофінансування ремонту доріг. Йшлося про вул. Дрогобицьку та С. Бандери на суми, що дійсно потрібні для їх ремонту. На Дрогобицьку потреби складали 10 млн. грн., а С. Бандери – 5 млн. грн. Проте згідно із традицією, що утвердилася в обласних владних кабінетах, та діючих норм законодавства, місцеві органи влади отримують ті кошти, що їх передбачено певній території згідно розрахунків. Тому сума у розмірі 1 млн. 105 тис. грн. – це ті реальні гроші, що їх ми сьогодні можемо використати для ремонту доріг Борислава. У бюджеті міста для ремонту доріг передбачено 200 тис. грн. Це в основному кошти, які будуть використані для спів-фінансування ремонтних робіт за рахунок Державного та обласного бюджетів. За рахунок обласного бюджету планується також профінансувати роботи н суму 526 тис. грн. із ремонту вул. Івасюка. Йдеться про відтинок дороги від площі Івана Франка до повороту на вул. Потік, а також ділянку вул. Потік до травматологічного та хірургічного відділень міської лікарні. Це та невелика ділянка дороги, від якості якої дуже часто залежить чиєсь життя. Тому ми плануємо зробити нормальну дорогу для доїзду до лікарні.
– А як буде із вулицею Степана Бандери?
– Ремонт цієї вулиці також включено у перелік 2012 року. Проте Головне управління розвитку інфраструктури включило ремонт цієї вулиці у другу чергу. На ремонт вул. С. Бандери планується затратити 623 тис. грн.
– Як трактувати поняття «друга черга»?
– Це також державні кошти, які стягуються із платників податків у вигляді обов’язкового збору на паливо. Перша черга – це гарантовані кошти, які надійдуть до бюджету. Друга черга – очікувана сума від прогнозованих надходжень. Йдеться про те, що до закінчення року кількість реалізованого палива зросте, і відповідно збільшаться надходження до бюджету, які можна буде використати для ремонту доріг, їх, власне, заплановано використати для ремонту вул. С. Бандери.
– У місті багато говорять про закриття котельні по вул. Д. Галицького. Наскільки це відповідає дійсності? Чи вартує мешканцям центральної частини міста до початку опалювального сезону встановлювати в помешканнях індивідуальні системи опалення?
– Розмову щодо котельні по вул. Д. Галицького слід вести предметно. У місті діє розроблена й затверджена сесією міської ради перспективна програма розвитку теплозабезпечення із чіткою виписаною схемою теплопостачання. Згідно цієї програми котельня на вул. Д. Галицького ліквідовується, а центральна частина переводиться на індивідуальні системи опалення. На підставі цієї програми більше п’яти років поспіль мешканці центральної частини мали змогу безперешкодно отримувати дозвіл на встановлення у своїх квартирах індивідуальних систем опалення. Обладнання котельні по вул. Д. Галицького застаріле й малоефективне. Теплові мережі вкрай зношені. Котельня працює в аварійному режимі. Реконструкція ЇЇ не передбачена, тож не виключено, що у будь-який момент ця котельня може вийти із ладу. Тож мешканці центральної частини можуть залишитись без тепла. Хочу відразу застерегти власників квартир, які розраховують у випадку аварії обігрівати приміщення за рахунок електроенергії. Електричні мережі на такі навантаження не розраховані, тож, цілком можливо, вони також вийдуть із ладу у перший же день через перенавантаження. Що це означає у двадцятиградусний мороз, пояснювати не потрібно. Важливо, щоб люди знали і головне розуміли: відповідальності за це ніхто нести не буде. Котельня по вул. Д. Галицького вичерпала свій ресурс і її виводять із експлуатації. Часу для встановлення індивідуального опалення у помешканнях було більше, ніж достатньо. Тому щиро раджу всім мешканцям центральної частини міста, які мають сумніви щодо необхідності встановлення індивідуального опалення, не зволікати, а встановити у своїй квартирі індивідуальну систему опалення, її переваги вони зможуть оцінити із настанням перших холодів.
Розмову записав Петро Магур, газета «Нафтовик Борсилава»
ТОП коментованих за тиждень