Платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, з 01.01.2014 року матимуть можливість для проведення електронної перевірки щодо правильності нарахування та сплати податків.
Для цього платник повинен подати заяву до податкової інспекції, в якій він перебуває на обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку перевірки.
Для проведення перевірки платнику необхідно в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису надати відповідні документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів. Результатом перевірки є довідка, яка вручається платнику особисто для підписання. Основними перевагами електронної перевірки є дистанційне обслуговування платників податків та мінімізація впливу людського фактора. Перевірки є добровільними і не несуть за собою штрафних санкцій.
У разі виявлення порушень податкового законодавства при проведенні такої перевірки платник має можливість самостійно виправити помилки, подавши уточнюючий розрахунок протягом 20 робочих днів після дати складання довідки.
Якщо платник не згідний з результатами перевірки, він має право направити свої зауваження або надати заперечення протягом 5 днів з моменту вручення довідки перевірки.
Електронна перевірка – це, перш за все, бажання самого платника податків упевнитися в тому, що з його документацією усе гаразд.
З 1 січня 2015 року така послуга буде доступна для всіх представників малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування, а з 1 січня 2016 року – для всіх категорій платників податків. Відповідні норми щодо впровадження електронних перевірок як сервісу для платників податків передбачено статтями 75, 85,86 Податкового кодексу України.
Наталія Роїк, ГДРІ Трускавецького відділення Дрогобицької ОДПІ
ТОП коментованих за тиждень