Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду
(територіальний орган Мін`юсту розглядає скарги щодо державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації прав, які здійснюють діяльність у межах територій, на якій діє відповідний територіальний орган)
Міністерство юстиції України розглядає скарги:
1)На рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);
2)На рішення, дій або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України.
Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:
1)На рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльність державного реєстратора;
2)На дії або бездіяльність суб`єктів державної реєстрації прав.
За результатами розгляду скарг Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають рішення:
1)Відмову у задоволенні скарги;
2)Задоволення (повне або часткове) скарги шляхом прийняття рішення про:
а)скасування рішення про відмову в державній реєстрації прав та проведення державної реєстрації прав;
б)внесення змін до записів Державного реєстру прав та виправлення помилки, допущеної державним реєстратором;
в)тимчасове блокування доступу державного реєстратора до державного реєстру прав;
г)притягнення до дисциплінарної відповідальності посадової особи територіального органу Міністерства юстиції України.
Рішення, які приймаються виключно Міністерством юстиції:
1)Скасування рішення про державну реєстрацію прав;
2)Анулювання доступу державного реєстратора до державного реєстру прав;
3)Скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації.
Міністерство юстиції України та його територіальні органи відмовляють у задоволенні скарги, якщо:
1)Скарга оформлена без дотримання вимог, зазначених вище;
2)На момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується;
3)Наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової угоди сторін;
4)Наявна інформація про судове провадження у зв`язку із спором між тими самими сторонами, з тих самих предмета і підстав;
5)Є рішення цього органу з того самого питання;
6)В органі розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника;
7)Скарга подана особою, яка не має на це повноважень;
8)Закінчився встановлений законом строк подачі скарги;
9)Розгляд питань, порушених у сказі, не належить до компетенції органу.
Скарга повинна містити:
-для фізичних осіб (ПІП скаржника, місце проживання чи перебування);
-для юридичних осіб (повне найменування, місцезнаходження, найменування (ім`я) представника скаржника);
-реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;
-зміст оскаржуваного рішення, дій и бездіяльності та норм законодавства, які порушено, на думку скаржника;
-викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги.
-дата складання скарги;
-підпис скаржника або його представника.
Скарга на рішення про державну реєстрацію прав розглядається ВИКЛЮЧНО за умови, що вона подана особою, яка може підтвердити факт порушення її прав у результаті прийняття такого рішення.
Якщо скарга подається представником скаржника, до скарги додається довіреність чи інший документ, що підтверджує його повноваження, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.
До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника в результаті прийняття рішення по державну реєстрацію прав (у разі подання скарги на рішення про державну реєстрацію).
Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Мін`юсту та його територіальних органів протягом 30 календарних днів:
-з дня прийняття рішення, що оскаржується;
-з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією ячи бездіяльністю.
Рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України протягом 15 календарних днів:
-з дня прийняття рішення, що оскаржується;
-з дня коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією ячи бездіяльністю.
У разі якщо розгляд та вирішення скарги потребують перевірки діяльності державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації прав, а також залучення скаржника чи інших осіб, Міністерство юстиції України та його територіальні органи можуть продовжити строки розгляду та вирішення скарги, повідомивши про це скаржника. При цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.
Рішення, дії або бездіяльність Міністерства юстиції України та його територіальних органів можуть бути оскаржені до суду.
Ірина Наконечна – завідувач сектору державної реєстрації ЮО та ФОП, легалізації об`єднань громадян та ЗМІ Трускавецького міського управління юстиції Львівської області
ТОП коментованих за тиждень