Саме так можна окреслити основні тези робочої наради з керівниками освітніх установ міста, яку у вівторок, 8 лютого, провів завідуючий відділом освіти Орест Лобик. Та, сподіваємось, деякі аспекти робочих освітянських питань будуть цікаві широкому загалу трускавчан, адже проблематика довкілля та шкільної освіти торкається ледь не кожної родини – діти якщо не в садочку, то ходять в школу.
Так, законодавець більш жорстко підійшов до питання атестації педагогічних працівників. Детально про всі зміни і нововведення поінформувала колег завідуюча методичним кабінетом відділу освіти Галина Татаревич. Нагадаємо, вчитель після закінчення вищого навчального закладу починає свій трудовий шлях в школі зі спеціаліста, пізніше з досвідом і професійним ростом може здобути першу, другу та вищу категорію, що відбивається також на підвищенні заробітної плати. Нове Положення про атестацію вимагає від вчителів стрімкого руху в ногу з часом, системного підвищення власної кваліфікації, освоєння та використання сучасних комп’ютерних технологій. Відтепер стаж не є визначальним у присвоєнні категорії. Визначальною є лише якість праці вчителя. Так, педагог, який у своїй роботі не використовує інформаційно-комунікаційні технології, не може мати вищу категорію. В характеристиці вчителя, яку під час атестації пише керівник, має бути не опис, як педагог виконує свої посадові обов’язки, а перелік здобутків, інноваційних оригінальних ідей, які запровадив і якими ділиться з вихованцями та колегами той чи інший освітянин. Дещо збільшується також кількість паперів і чисто бюрократичних моментів, які необхідно врахувати керівникам при проведенні атестації своїх працівників. Якщо раніше вчитель, який працює за сумісництвом у двох школах, атестувався в одній і присвоєна йому категорія і звання діяли у двох навчальних закладах, то тепер потрібно атестуватися окремо. Зі всіма документами вчителя необхідно ознайомлювати під підпис і за результати атестації, присвоєні категорії і обґрунтованість витрат на зарплату педагогам керівник несе персональну відповідальність перед КРУ. Тут, в оптимізації витрат, мабуть, і є одна з причин такої суворості у підході до атестації працівників освіти. З одного боку держава намагається навести жорсткий порядок в освіті, спонукає кожного вчителя поглянути на свою роботу і оцінити її у відповідності до вимог і викликів нової інформаційної епохи, задуматися про майбутнє, плани і перспективи, куди рухатися самим і вести своїх вихованців. Та разом з тим відчувається, що в цьому питанні важливе фінансове підґрунтя – законодавець прагне досягти економії коштів через пониження категорій вчителів.
Про брак коштів і на міському рівні говорив освітянам міський голова Руслан Козир. Він разом зі своїм заступником Валентиною Бодак завітав на нараду і скерував педагогів на активізацію роботи з батьками та відродження традицій меценатства, створення при освітніх закладах наглядово-опікунських рад. Бюджетних коштів з труднощами вистачає лише на захищені статті – зарплату, енергоносії, Тож потрібно залучати батьків до проведення ремонтів класів, заміни світильників та інших нагальних питань школи. «Ніхто не прийде, манни з неба не насипле. Батьки мають гроші на мобільні телефони дітям, «Міленіуми», тож можуть допомогти і школі, де навчаються їх нащадки»,- переконаний міський голова.
Іра Циган, газета «Франкова криниця Підгір`я»
ТОП коментованих за тиждень