Ремонт дороги на Східницю обіцяють зробити швидко

22.07.2011 | Filed under: Публікації

Досить було автодорожникам одеської «Автомагістралі» розпочати демонтаж бордюрів по вул. Трускавецькій, як тема якості ремонту міських доріг стала чи не основною в щоденних побутових розмовах більшості мешканців міста. Говорять різне. Дехто висловлює стурбованість, що із ремонтом доріг може трапитись така ж історія, як і з відновленням зруйнованого повінню мосту по вул. Героїв ОУН-УТІА. Інших цікавить, що буде із вул. М. Грушевського. Ще інші запитують, коли, нарешті, бориславці зможуть доїхати без проблем до Дрогобича?

Запитань багато. І щоб окреслити бодай найближчу перспективу розвитку міського дорожнього господарства, ми вирішили поспілкуватися на цю тему із керівником не так давно створеного комунального підприємства Борислава «Еко-місто», депутатом міської ради Богданом Городиським.

– Пане Богдане, про сьогоднішній стан і найближчу перспективу міських доріг у Бориславі не говорить хіба що лінивий. Чи не могли б Ви, як керівник підприємства, що безпосередньо займається дорожнім господарством, дати реальну характеристику стану наших доріг?

– Дороги нашого міста справді перебувають у жахливому стані і потребують ремонту. Про це знають всі. І на адресу сьогоднішньої влади надходить багато нарікань щодо поганого стану доріг Борислава, хоч усім зрозуміло, що за вісім місяців роботи команда Володимира Фірмана не могла довести їх до такого плачевного стану. Ситуація із дорогами формувалася не один рік, і тут є декілька чинників, що позначилися на загальному стані доріг. Перш за все – це відсутність у структурі міського комунального господарства спеціалізованого підприємства, яке б могло обслуговувати дороги. Такого підприємства на сьогоднішній день у Бориславі немає. КП «Благоустрій», яке мало би займатися подібними питаннями, із нового року не працює, а його економічний стан виявився настільки катастрофічним, що міська влада вимушена була піти на його ліквідацію. Ще раніше депутати міської ради через непідйомні борги вимушені були ліквідували комбінат комунальних підприємств. Водночас рішенням сесії міської ради створене нове комунальне підприємство « Еко-місто ». Оскільки питання обслуговування та прибирання міських доріг були відкритими, то саме це новостворене комунальне підприємство взяло на себе ці два напрямки робіт. На сьогодні у функціональні обов’язки «Еко-міста» входить обслуговування і прибирання міських доріг та обслуговування кладовищ.

– А хто займається ремонтом?

– В обов’язки «Благоустрою» входило утримання та поточний ремонт доріг. Позаяк КП «Благоустрій» ліквідоване, то утримання та поточний ремонт доріг буде виконувати «Еко-місто». Проте щоб виконувати ці роботи, підприємству потрібні засоби – обладнання, машини та спеціальна техніка. Усього цього немає. Колись до виконання ремонтних робіт місто мало можливість залучати спеціалізоване шляхобудівельне управління. Зараз такого управління у місті немає.

– Тим не менше, дороги ремонтують…

– З початку року з виділених коштів для ремонту та утримання міських доріг КП «Еко-місто» освоїло близько 300 тис. грн. За ці кошти зроблено поточний ямковий ремонт асфальтобетонного покриття на вулицях Шкільній, Д. Галицького, В. Великого (від перехрестя вул. Трускавецької до перехрестя вул. Вояків ОУН-УПА), а також частково зроблено ямковий ремонт вулиць Героїв ОУН-УПА та С. Коваліва. Окрім цього, намагаємося підтримувати у робочому стані вщент розбиті дороги. Це вулиця С. Бандери, кінець якої майже що два тижні підсипаємо гравієм, щоб по ній можна було проїхати. Проте дорога розбита настільки сильно, що наші зусилля значного ефекту не дають. Постійно ремонтуємо вулиці В. Івасюка та Дрогобицьку. На Дрогобицькій поряд із гравієм почали застосовувати щебінь. Щебенем підсипали також вулиці С. Петлюри і М. Грушевського. Але вул. Грушевського знищена настільки, що нашу роботу побачити складно. Після ремонту каналізації тут не залишилось ні бордюра, ні тротуара, ні проїжджої частини. Вулиця взагалі була непроїзна. Силами «Еко-міста» вдалося відновити проїзд. Тут зроблено гравійний ремонт проїзної частини. Плануємо власними силами у цьому році на М. Грушевського виставити бордюр, щоб було хоча б видно межу проїжджої та пішохідних частин вулиці. Окрім того, планували зробити поточний ямковий ремонт вулиць Дрогобицької та С. Петлюри. Для цих потреб будуть використані бюджетні кошти державної субвенції – 140 тис. грн. На ремонт Дрогобицької передбачено затратити 90 тис. грн. Решту коштів планували використати для ремонту вул. С. Петлюри, але рішенням сесії міської ради 50 тис. грн. скеровано на ремонт вул. В. Іваскжа. Депутати, ухвалюючи таке рішення, очевидно, керувалися тим, що через вул. В. Івасюка забезпечується доїзд карет швидкої допомоги до реанімаційного, хірургічного та травматологічного відділень міської лікарні. І дуже часто життя людей пов’язане із якістю дорожнього полотна.

– А на що місто може розраховувати у рамках підготовки до «Євро-2012»?

– Команда міського голови Володимира Фірмана багато зробила, щоб залучити для ремонту міських доріг цільові кошти, що їх виділяють у рамках програми «Євро-2012». Для того, щоб на вул. Трускавецькій з’явилася потужна техніка, про яку сьогодні говорить усе місто, декілька разів переробляли дефектні акти, бо постійно збільшувалася сума. Кінцева сума, яка буде використана для ремонту міських доріг у рамках програми підготовки до «Євро-2012», складає 12,4 млн. грн. За .ці гроші планується відремонтувати п’ять вулиць – Трускавецьку і далі у напрямку на Східницю: В. Великого, Д. Галицького, Т. Шевченка та С. Бандери – до підйому на перевал. На сьогодні виділено кошти тільки на вул. Трускавецьку і Т. Шевченка. Три вулиці наразі залишаються без фінансування. Проте є така думка, що недофінансування пов’язане із нестачею коштів у Державному бюджеті. Як тільки кошти з’являться, роботи буде профінансовано в повному обсязі. Місто будь-якого реального впливу на порядок фінансування чи використання цих коштів не має. Тендер проводила Служба автомобільних доріг Львівської області, вона ж і виступає у ролі замовника. Виконавцем робіт є одеська «Автомагістраль». Фірма дуже потужна. Приїхала до Борислава зі своїми людьми та технікою. Вже проведено геодезичну зйомку фрезерування окремих ділянок та зірвано бордюри по вул. Трускавецькій. Думаю, ця вулиця буде відремонтована належним чином. Трохи за підрядом зможуть заробити і бориславські підприємства, які будуть чистити дощову каналізацію, піднімати значну частину каналізаційних люків та дощоприймачів, а також робити стоки води. Усі ці роботи плануємо виконати власними силами. Окрім того, «Еко-місто» планує подавати одеській «Магістралі» товарний бетон, виробництво якого відновлено на колишній базі комбінату комунальних підприємств.

– Чи не позначиться участь «Еко-міста» у підготовчих роботах за програмою «Євро – 2012» на якості ямкового ремонту вулиць Дрогобицької та В. Івасюка?

– Роботи надзвичайно багато. Біда в тому, що для їх виконання потрібні гроші та техніка. Без техніки ми на дорозі не спроможні щось зробити. Належної якості робіт без дотримання технології досягти неможливо. А оскільки при виконанні ямкового ремонту ми не можемо дотримуватися належної якості, то, відповідно, не зможемо досягти довготривалості, а відтак справедливими будуть нарікання людей. Не хочу приховувати, але щойно «Еко-місто» розпочало робити ямковий ремонт, як люди почали вказувати на недоліки нашої роботи. Ми прагнемо робити добре, якісно, проте через відсутність належного матеріального забезпечення та відповідної спецтехніки це не завжди вдається.

– Спеціалісти стверджують, що основною причиною незадовільного стану міських доріг е повна відсутність водовідведення. День-два інтенсивних опадів – і дощова вода із гір річкою тече по міських дорогах, починаючи від підйому на перевал і закінчуючи центральною частиною міста.

–  Це дуже серйозна проблема. Дощова каналізація по вул. С Бандери забита повністю. Вулиця Шевченка – до половини, В. Івасюка – повністю, С. Петлюри – повністю, Дрогобицька – частково, Трускавець-ка – наполовину. Все це є наслідком того, що упродовж останніх 5-10 років ремонт доріг проводився шляхом підсипання гравієм. Після першого ж дощу дрібні фракції гравію опинялися у дощовій каналізації. При більших опадах – у трубах каналізації опинялося крупніше каміння. Як не прикро це визнавати, але ми самі вивели з ладу дощову каналізаційну систему міста. Тепер мусимо затрачати великі ресурси, щоб відновити систему відведення дощових стоків із доріг. Без відновлення роботи дощової каналізації нормальної дороги у місті не буде. Це ми уже почали робити. По Трускавецькій із випередженням графіка «Еко-місто» проводить ремонт дощової каналізації. Замовили спецмашину для «продування» забитих ділянок, будемо відновлювати також відсутні решітки дощоприймальних колодязів. Це також велика проблема: ці решітки бориславські “металісти” постійно крадуть і здають, як металобрухт. Думаю, що до часу, коли робітники «Магістралі» почнуть укладати асфальт, дощова каналізація по вул. Трускавецькій буде працювати. Практику роботи із випередженням буде застосовано і до інших вулиць, проводитиметься капітальний ремонт дороги. Окрім того, міська влада має намір до початку укладення асфальту на окремих ділянках провести також заміну проблемних ділянок водогону.

– Чи не могли б Ви окреслити, коли орієнтовно можна буде проїхати відремонтованою дорогою до Східниці?

– Фірма «Автомагістраль» є досить потужною організацією. У Ходовичах за Стриєм вона монтує свій асфальто-бетонний завод. На Заході України шляхобудівники з Одеси планують працювати півтора року. Обсяги робіт по Бориславу та Східниці за попередніми прогнозами заплановано виконати за три – три з половиною місяці. Виглядає на те, що якщо буде витримано принцип: «робота – гроші» чи, навпаки, «гроші – робота», то ремонт п’яти вулиць у Бориславі буде зроблено доволі швидко, а до початку перших заморозків водії зможуть проїхати із Борислава до Східниці по капітально відремонтованій дорозі за європейськими стандартами.

– Дякую.

Розмову записав Петро Магур, газета “Нафтовик Борислава”

(Переглядів 97 , 1 переглядів сьогодні)

About 

Błogosławieni którzy wprowadzają pokój, albowiem oni będą nazwani synami Bożymi.

Tags:

Газ на авто. Трускавець

Новини Трускавця та регіону

ТОП коментованих за тиждень

  • None found

Оголошення ТВ

  • Запрошуємо на роботу
    05.01.2023 | 16:23

    Державний спеціалізований санаторій «Батьківщина» (м. Трускавець) запрошує на роботу: – психологів, –  соціальних педагогів, – фахівців з соціальної роботи, – соціальних працівників з відповідною освітою на постійну роботу. Телефон: 097-584-23-76. (Переглядів 1 , 1 переглядів сьогодні) Також читайтеКозацька слобода “Раковець” запрошує на риболовлю (0)Запрошуємо вивчати англійську мову! (0)Потрібен викладач англійської мови! (0)Запрошуємо юних футболістів (0)

  • Запрошуємо вивчати англійську мову!
    26.08.2022 | 15:47

    Курси іноземних мов Ірини Ченцової запрошують дітей та дорослих вивчати англійську мову з використанням інноваційних методик та сучасних підручників провідних британських та американських видавництв. Ми пропонуємо заняття в групах (7-10 чоловік), індивідуальне та корпоративне навчання, підготовку до ЗНО та здачі екзаменів на міжнародні сертифікати (IELTS, TOEFIL), а також Експрес-курси   для   дорослих   (англійська   для   подорожей   та […]

  • Archive for Оголошення ТВ »

Архіви