«Свій до свого по своє», саме такий принцип діяв в Галичині в 20 – 30-хх рр. ХХ ст., за часів польської окупації. Люди гуртувалися, щоб протидіяти експансії польського та єврейського капіталу і стимулювали розвиток вітчизняного виробництва, власного бізнесу. Такий принцип не втрачає актуальності і сьогодні, саме про нього говорилося під час першого засідання круглого столу за участю представників трускавецької влади та місцевих підприємців, що відбувся 16 липня, з 11 до 12.15.
Мер Трускавця Лев Грицак, відкриваючи круглий стіл, зазначив, що він не є повторенням заходу, який відбувався минулої п’ятниці в Дрогобичі і про який ми в «ТВ» вже згадували, цей напрям роботи міської влади був запланований для роботи ще минулого місяця. Після цього Лев Ярославович передав слово своєму раднику з житлово-комунальних питань Володимиру Кондзьолці, відомому в Дрогобичі як голова товариства «Юрій Дрогобич» та як керівник Центру з питань енергозбереження та альтернативної енергетики. «Не так часто простий підприємець може потрапити на прийом до керівника великого санаторного комплексу в Трускавці, щоб запропонувати власні послуги» – зазначив Володимир Миронович і висловив думку, що місток між підприємцями дрібними та керівниками великими, в тому числі і з розпорядниками коштів міського бюджету, має налагоджувати саме міська влада. За приклад він навів Францію, де для справи пропагування місцевого підприємництва та надаваних ним послуг закладаються певні кошти в місцеві бюджети і їх використовують для реклами міст, місцевого підприємництва тощо.
Питання реклами у своєму виступі за торкнув і головний лікар БОЛ № 1 ЗАТ «Трскавецькурорт» Євген Юник, зокрема, він зауважив, що варто більше уваги приділяти рекламі Трускавця як курорту взагалі, а також порушив важливе та актуальне питання плати за паркування автомобілів у Трускавці. Такі зустрічі влади та підприємців повинні відбуватися хоча б щомісяця – лейтмотив його виступу.
Від імені підприємців виступили і Володимир Павлишин, Сергій Мицак, вони ввійшли в новостворену робочу групу разом з директором поліграфічної фірми «Плеяда» Павло Гурбою та керівником аптеки «Планета здоров’я» п. Мойсеєвим і п. Попиком. Цю робочу групу очолив заступник міського голови Ярослав Чистогорський, від влади до неї ввійшли начальник фіну правління Микола Федоричак та розпорядники коштів Орест Лобик та Йосип Свіжинський, яких на цій зустрічі не було, оскільки обидва вони на даний момент перебувають у відпустках.
Від розпорядників коштів виступили завідувач відділу культури Світлана Ковальчин та начальник УЖКГіБ Василь Стечкевич.
Якщо на початку засідання відчувалася певна сухість, офіційність, то згодом розмова стала більш жвавою, розгорілися дискусії, а навіть суперечки з кількох питань. Підприємець С. Мицак (не гарантуємо правильність написання прізвища) назвав такі зустрічі грою в одні ворота, коли підприємців просять займатися благо чинністю, допомагати, йти назустріч, натомість не все із запропонованого міською владою є в її компетенції та повноваженнях. Він теж навів за приклад позитивного рекламування курортів Моршин та Буковель і зауважив, що влада Трускавця повинна більш уважно, а не формалізовано, підходити до питання пропагування власне нашого курорту. «Ми продукуємо не руду, не крани, а здоров’я», підтримав його Євген Юник, а Володимир Павлишин зазначив, що кошти Трускавця мають залишатися в місті і пригадав принцип економічного націоналізму, в цьому його підтримало ряд інших виступаючих, назвавши цей принцип ще принципом місцевого патріотизму.
Лев Грицак повністю підтримав ініціативи, які прозвучали з вуст місцевих підприємців, та і сам запропонував ряд цікавих ідей, зокрема щодо безкоштовного розміщення реклами товарів та послуг місцевих виробників та надавачів послуг на міському проводовому радіо, в газеті «Голос ради», яка, за його словами, тепер перебуває в не дуже простому фінансовому становищі, а також в інших ЗМІ. Ми теж розглядаємо можливість співпраці з владою та підприємцями щодо розміщення реклами, щоправда, чи знайдуться на це певні кошти в міській казні, не впевнені. До речі, Лев Ярославович зазначив, що відділ рекреації та туризму, якому доручено займатися ще й рекламою, тепер зароблятиме певні кошти, які спрямовуватиме на рекламу нашого курорту, на рекламу цілющих мінеральних вод Трускавця, але водночас зауважив, що підтримка спільного рекламування курорту не була підтримана серйозними гравцями у Трускавці – ні «Ріксосом», ні ЗАТ «Трускавецькурортом», ні санаторієм «Карпати», які воліють рекламувати кожен сам себе.
Першим з підприємців, хто принагідно вирішив прорекламувати свій бізнес, був той же Володимир Павлишин (член виконкому, до речі), він розповів про пральню та хімчистку, яка запрацювала на вулиці Мазепи і є вже навіть кур’єри, які самі забирають та доставляють одяг з санаторіїв до хімчистки і назад. Звичайно, що це перша зустріч і очікувати від неї чогось надзвичайного не доводиться, проте є надія, що в подальшому співпраця влади та підприємців стане більш тісною та взаємовигідною.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень