Ми вже неодноразово піднімали тему відміни поїздів сполученням Харків – Трускавець та Дніпропетровськ – Трускавець, а також причіпного вагону Одеса – Трускавець. Така відміна боляче вдарила по нашому курорті, адже погіршила його транспортне сполучення. Листи з проханням відновити таке залізничне сполучення надсилали керівники ряду оздоровниць Трускавця, окремі депутати міськради піднімали його у своїх запитах. В наше розпорядження потрапила відповідь на депутатський запит народного депутата України Петра Писарчука. Відповідь за підписом першого заступника міністра Міністерства інфраструктури України К. Єфименка від 15.06.2012 за № 6157/24/10-12 на запит депутата Писарчука № 23462/1/1-12 від 09.06.2012 публікуємо у повному обсязі.
«Шановний Петре Івановичу! Міністерством інфраструктури за дорученням Кабінету Міністрів України від 09.06.2012 № 23463/1/1-12 розглянуто Ваше звернення від 05.06.2012 № 384/153 щодо оптимізації залізничного сполучення та повідомляється.
Залізницями України проведено ретельний аналіз населеності пасажирських поїздів, вивчено кореспонденцію пасажиропотоків за напрямками руху. Це дозволило оптимізувати перевезення пасажирів у дальньому та місцевому сполученнях: змінити маршрути курсування пасажирських поїздів на електрифіковані дільниці, закрити проміжні зупинки з незначною посадкою/висадкою пасажирів, скоротити час простою в пунктах формування/обороту тощо. Курсування малонаселених поїздів і вагонів є нераціональним в умовах дефіциту вагонного парку (ступінь його зносу склад є 85,8%) і призводить до невиправданих збитків. За роки незалежності України змінилися пасажиропотоки, а поїзди курсували за старими маршрутами.
На напрямках, де був відсутній достатній прямий пасажиропотік або існували резерви перевізної спроможності іншими попутними поїздами, з уведенням графіка руху на 2012/2013 рік відмінено курсування 11 нічних поїздів у т.ч. № 115/116 Харків – Трускавець і № 46/45 Львів – Адлер, прямий пасажиропотік яких складав відповідно 40 та 78 пасажирів, чого недостатньо для призначення окремих поїздів. Сполучення Харків – Трускавець забезпечується з пересадкою у Львові з поїзда № 111/112 Харків — Львів на приміські електропоїзди Львів – Трускавець.
У зв’язку з підготовкою інфраструктури ВАТ «Российские железные дороги» до проведення Олімпіади в м. Сочі у 2014 році унеможливлено курсування поїздів до Адлера в період проведення ремонтних робіт.
Відновлення курсування безпересадкових вагонів Мінськ – Трускавець формування Білоруської залізниці не планується через відсутність технічної можливості.
Аналізом пасажиропотоку за 2010 рік встановлено, що населеність вагона Трускавець – Москва становила в середньому 34% за рейс в обидва напрямки, і лише 24% пасажирів прямували до станції Трускавець, Цього недостатньо для призначення зазначеного вагона. Сполучення Москва – Трускавець забезпечується з пересадкою на станціях Київ або Львів з поїзда № 59/60 Москва – Софія на поїзд № 49/50 Київ – Трускавець, або з поїздів № 73/74 Москва – Львів, № 15/16 Москва – Будапешт на приміські поїзди Львів – Трускавець (4 пари).
Слід зазначити, що за минулі роки практично повністю вичерпано ресурси залізниць, за рахунок яких функціонували пасажирські перевезення. У разі відмови від змін, що нині впроваджуються, неможливо буде забезпечити безпечне курсування пасажирських поїздів з мінімальним набором сервісу для пасажирів».
Таким чином бачимо, що відновлення прямого залізничного сполучення Трускавця не те що з зарубіжними містами, а навіть з Харковом та Дніпропетровськом навряд чи буде.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень