22 жовтня безстроковий страйк розпочали трускавецькі перевізники. Причина – рішення трускавецького міськвиконкому від 19 жовтня 2010 року № 315 «Про розірвання договорів на перевезення пасажирів на внутрішньоміських маршрутах Трускавця».
Біля 10 години зранку колони автобусів та бусиків, якими перевозять пасажирів, збирається біля приміщення міської ради. Вимоги фірми «Інтертранстур», а саме вона обслуговує всі три внутрішньоміські маршрути, досить чіткі – відмінити дане рішення виконкому. Відповідаючи на запитання журналістів, директор фірми Анатолій Ярега та його заступник п. Асафат (кажуть, що це син заступника стебницького міського голови), заперечують ті зловживання водіїв, через які виконком прийняв таке жорстке рішення.
Але під мерією знаходяться і ті, хто скаржився безпосередньо, вони теж просять слова. Цікаво, що серед них і пенсіонери, і ветерани, і журналісти з двох опозиційних до влади Трускавця газет, які давно ратували за те, що з внутрішньоміськими перевезеннями по Трускавці потрібно щось робити. Ось головні звинувачення на адресу перевізників:
– Хамське відношення водіїв до пільгових категорій пасажирів, зокрема пенсіонерів, інвалідів, дітей.
– Водії не зупиняються на зупинках, коли бачать, що там самі пенсіонери.
– Водії відмовляються зупинятися на зупинці біля СШ № 1 і везуть дітей аж до автостанції, вимагають від них оплачувати проїзд (до речі, перед тим недавно виконком змушений був приймати спеціально рішення, щоб водії возили дітей по місту безкоштовно).
– На тендери була виставлена більша кількість машин від реально працюючих на маршрутах.
– Маршрут № 1 обслуговують «газелі», які постійно в піковий час набиті по саму зав’язку, люди їздять в нелюдських умовах.
– Водії встановлюють обмеження по кількості пільгових місць.
Це далеко не повний перелік скарг, цілу пачку яких показує нам заступник міського голови Віктор Марченко. Він підтверджує, що перевізник «Інтертранстур» подав на тендер недостовірну інформацію по кількості машин, а ще 5 заявлених на конкурс автобусів не перебували на обліку Дрогобицького МРЕВ ДАІ. Віктор Миколайович пояснює, що згідно з чинним законодавством, якщо розривається договір з перевізником, то право обслуговувати маршрут має тоді другий по результатах конкурсу. Оскільки другим було МПП «Вітязь» (очолює п. Барна), то саме «Вітязь» мав би обслуговувати маршрут № 2 (бо брала ця фірма участь в конкурсі тільки по цьому маршруті).
На сьогоднішній день перевезення по місту має здійснювати «Інтертранстур», так вважають в міській раді. Трускавецька ж міська рада має право визначити тимчасового перевізника терміном на 3 місяці – за цей час оголошується та проводиться новий конкурс. Рішення виконкому по цьому питанні має бути ухвалено вже на наступному його засіданні, планують провести його наступного тижня.
Теперішнє ж рішення міськвиконкому про розірвання договорів вступило в дію з 20 жовтня.
Зрозуміло, що в час перед виборами політичні сили намагаються використати цей момент – багато політиків прибігло під мерію, як на якусь пожежу. Для міської ТВК, яка працює в приміщенні міської ради, зайвий шум створює чималі незручності, а ще й в цей день зранку всі бюлетені переносили з одного приміщення в інше. Та й звукові гудки клаксонами не сприяють зосередженості, яка так потрібна. Зрозуміло, що страйк перед міською радою та порушення громадського спокою, відсутність нормального перевезення людей може бути чиїмось замовленням. Зрозуміло, що міськвиконком змушений був піти на радикальний крок розірвання договору з «Інтертранстуром» після чисельних скарг мешканців і що влада не допустить бардаку в місті тільки тому, що хтось так хоче і це комусь було б вигідно перед виборами.
Андріан Марічик
ТОП коментованих за тиждень