Трускавець грошей не потребує!

26.03.2013 | Filed under: Публікації

«На Вашу заяву № 131 від 19.02.2013 року щодо надання дозволу на розміщення рекламних біл-бордів на парапетах огорожі повідомляємо наступне.

Згідно Концепції розміщення зовнішньої реклами у м. Трускавець, затвердженої рішенням виконавчого комітету № 245 від 25.08.2011 року, рекламні біл-борди не можуть бути розміщеними на парапетах огорожі, оскільки основними критеріями розміщення зовнішньої реклами є впорядкування перенасиченого рекламного простору міста з метою зменшення інформаційного тиску на гостей і мешканців міста та формування зовнішнього рекламного оформлення міста відповідно до сучасних вимог дизайну на підставі врахування різноманіття елементів простору міста-курорту, архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних, громадсько-політичних і соціально-психологічних чинників…»

Таку відповідь № 18/25 – 683/4 від 11.03.2013 р. з Управління розвитку курорту Трускавецької міської ради отримав генеральний директор ГКК «Карпати» Лев Грицак. Відповідь підписав заступник міського голови Трускавця з питань діяльності виконавчих органів Юрій Яворський.

Звичайна відписка з банальним словоблуддям та фразами типу «врахування різноманіття елементів простору міста-курорту, архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних, громадсько-політичних і соціально-психологічних чинників». Зрозуміло, що навряд чи міг розраховувати Лев Грицак на якусь позитивну відповідь на своє звернення, враховуючи тенденційність теперішньої трускавецької влади. Здавалося б, нема про що й говорити, адже Концепція розміщення зовнішньої реклами у Трускавці ніби врегульовує все від А до Я. Але насправді не все так просто. Бо досить лише уважно ознайомитися з цією Концепцією, як стають очевидними неузгодженості між текстами та непрофесіоналізм її творців. Бо укладена вона таким чином, що міська рада в цілому і окремі її відділи зокрема самі ж порушують цю Концепцію.

Якщо до першої частини Концепції зауважень як таких немає (бо які можуть бути зауваження до здертих з Інтернету шаблонів), то до механізмів реалізації так званої «єдиної політики міської ради щодо розміщення зовнішньої реклами» таких зауважень є багато.

Перше, що впадає у вічі: можливість розміщення рекламних конструкцій та місця конструкцій «визначає у кожному конкретному випадку Управління розвитку курорту, рекреації та туризму за погодженням з управлінням архітектури і містобудування, згідно погодженої схеми розміщення рекламоносіїв». Це відкрите зізнання в тому, про що говориться вже давно: відбулася монополізація рекламного бізнесу у Трускавці. Приклад «східницького телевізора» в парку, витіснення одних з ринку реклами та тепличні умови для інших, маніпуляція поняттями типу «громадсько-політичні та соціально-психологічні чинники» – все заради повного контролю в царині реклами у Трускавці. Недолугі пояснення, що реклами в місті забагато, стали причиною її зменшення, а відтак і зменшення надходжень до бюджету. Проте дивним чином зросла кількість реклами, яка рекламує відпочинок у Східниці. Влітку 2012 року такої реклами було надто багато – і на території залізничного вокзалу, і в центрі міста, а навіть неподалік міської ради. На центральній площі міста закликали не лише відвідати ресторан азербайджанської кухні, а й поїхати на відпочинок у Східницю. Ось вам й «історико-культурні та громадсько-політичні чинники». А довершували свою чорну справу ті, хто розпускає плітки про розбавляння трускавецької «Нафтусі» чи забирає потенційних відпочивальників прямо з … вокзалів, автобусного та залізничного. Та й везуть тих гостей у Східницю. Влада міста натомість бореться з рекламою Трускавця. Заради справедливості слід зазначити, що на даний час реклами Східниці у Трускавці поменшало – очевидно, в мерії все ж дослухалися до наших закликів покінчити з таким неподобством. Але прийде літо і, можливо, знову реклама, розміщена у Трускавці, вабитиме на відпочинок до Східниці…

«Передбачити місця та конструкції (тумби, дошки об’яв) для розміщення на території міста безоплатної інформації громадян і юридичних осіб (оголошення і реклама)» – йдеться в Концепції, проте це всього лише слова. Достатньо пройтися містом і побачити, що реклама та оголошення різноманітних заходів у нічних клубах, виставок-ярмарків, пропозицій купівлі-продажу, афіш з анонсами подій – повсюдно! Поруч із рекламою від комерційних структур, оздоровниць та розважальних центрів – оголошення про нові виставки в музеї історії міста, Єпархіальному музеї, Художньому музеї Михайла Біласа, анонси заходів у Народному домі, заходів із вшанування отця Пристая, Тараса Шевченка, Романа Різняка-Макомацького. Жодним чином не критикуємо тут відділ культури чи підпорядковані йому музеї та Народний дім, адже мета оголошень – залучити якомога більше учасників. А те, що Концепція розміщення реклами йде всупереч з інтересами громади, якось відходить на другий план. Де ті обіцяні місця для розміщення безоплатної інформації? А нема їх. Бо не принесуть вони чиновникам жодного доходу – ось в чому причина…

Інше питання – ніхто й далі не звертає увагу на чужомовну рекламу, якої за останні два роки явно побільшало. Вивіски та афіші російською, англійською – і то без жодного дубляжу українською державною. Депутати від «Свободи», КУНу, «Нашої України», чому не піднімаєте це питання знову і знову на сесіях міської ради? Хіба Трускавець перестав бути містом Біласа, Данилишина та Макомацького? Бо як наразі в музеї історії міста поряд з повстанською криївкою розміщена «выставка восковых фигур с Санкт-Петербурга». Для кого? Напевно, для «политтехнологов господина Козыря … с Питера».

В час, коли бюджет розвитку у Трускавці в 2013 році менший в десять разів, ніж у 2007 чи 2008 роках, влада взяла дивний курс на відмову від додаткових надходжень до міської скарбниці. Нормативну грошову оцінку землі спочатку підняли, потім знизили, бо це зачепило інтереси впливових осіб. Підприємці і так стогнуть під податковим гнітом. В той же час недофінансування відчувають заклади освіти, медицини, культури. Не те, щоб була катастрофа, але нема тих грошей, які вкладалися в розвиток цих галузей за часів Лева Грицака. Скорочення персоналу, бідує комуналка, гостро стоїть житлова проблема. Але гроші на новий автомобіль та ремонт чиновницьких кабінетів все ж знайшовся.

Цікаво, скільки втрачає міський бюджет Трускавця від такого «господарювання», коли відмовляються від живих грошей, які могли б поступати від додаткових рекламних конструкцій? Нехай рахують бухгалтери та економісти. Але зрозуміло, що це ті гроші, які можна було б використати ефективно. Та влада в особі пана Яворського та дорогоцінного для громади Управління розвитку курорту «гонорово» каже: «Нам грошей не треба!». З одного боку їх, цих чиновників, можна зрозуміти – у них гроші є. Є високі зарплати, є доплати за доступ до таємниці, мають гроші за відрядження та по багатьох інших пунктах. Хтось скаже: «Не будемо рахувати чужі гроші». Чому чужі? Це ж кошти із наших кишень, відрахування з наших зарплат та пенсій, це міські гроші, якими останні два роки розпоряджаються вкрай неефективно, виділяючи їх на проект та будівництво платних туалетів, купуючи в складний економічно час нові автомобілі, роблячи ремонти в міській раді, щоб заробляли їхні фірми, освітлюючи місто – знову ж таки, аби заробили їхні ж фірми. А Трускавець не має права себе прорекламувати у Трускавці, бо Баба Яга (читай – Управління «розвитку») проти!

Не треба грошей – не просіть їх в області ні в держави. Бо виходить парадокс – відмовляємося від власних надходжень і жебраємо співфінансування області в різних проектах.

…Відмову Леву Грицаку надіслали, бо, мовляв, розміщення реклами на парапетах огорожі суперечить Концепції розміщення зовнішньої реклами. Рекламних щитів на стебницькому та дрогобицькому кільцях поменшало – відповідно зменшився дохід міста від цієї реклами. А от з кількістю та змістом реклами при в’їзді в місто-курорт це так зване «управління розвитку» чомусь не може собі дати ради. Привід – це не наша територія. То може «управління розвитку мало б подбати про розширення нашої території, а не про обмеження реклами міста? А то вже дійшло до абсурду, що на парапетах огорожі біля міської ради красиву промоцію міста (вивіски «Трускавець – 185») зняли, замінивши безликими зеленими бляшками. Воістину, застав дурня молитися – він лоба розіб’є.

Володимир Ключак

P.S. Продовження теми – в наших наступних публікаціях.

(Переглядів 235 , 1 переглядів сьогодні)

About 

Błogosławieni którzy wprowadzają pokój, albowiem oni będą nazwani synami Bożymi.

Tags:

Газ на авто. Трускавець

Новини Трускавця та регіону

ТОП коментованих за тиждень

  • None found

Оголошення ТВ

  • Запрошуємо на роботу
    05.01.2023 | 16:23

    Державний спеціалізований санаторій «Батьківщина» (м. Трускавець) запрошує на роботу: – психологів, –  соціальних педагогів, – фахівців з соціальної роботи, – соціальних працівників з відповідною освітою на постійну роботу. Телефон: 097-584-23-76. (Переглядів 1 , 1 переглядів сьогодні) Також читайтеКозацька слобода “Раковець” запрошує на риболовлю (0)Запрошуємо вивчати англійську мову! (0)Потрібен викладач англійської мови! (0)Запрошуємо юних футболістів (0)

  • Запрошуємо вивчати англійську мову!
    26.08.2022 | 15:47

    Курси іноземних мов Ірини Ченцової запрошують дітей та дорослих вивчати англійську мову з використанням інноваційних методик та сучасних підручників провідних британських та американських видавництв. Ми пропонуємо заняття в групах (7-10 чоловік), індивідуальне та корпоративне навчання, підготовку до ЗНО та здачі екзаменів на міжнародні сертифікати (IELTS, TOEFIL), а також Експрес-курси   для   дорослих   (англійська   для   подорожей   та […]

  • Archive for Оголошення ТВ »

Архіви