День залізничника відзначається в Україні щорічно 4 листопада. Саме в цей день 1861 року з Відня до залізничного вокзалу Львова прибув перший на території сучасної України поїзд. 1 відтоді кропітка праця залізничника безсумнівно є незамінною впродовж багатьох століть. Сучасний, просторий вокзал міста, збудований у 1990 році прикрашає місто, сьогодні там працює 58 людей. Про буденну працю трускавецького залізничника розповіла начальник станції міста Трускавця Селівончик Ірина Ярославівна:
«Будь-яка праця не є легкою, не виключення і праця залізничника. Я б кваліфікувала її за категоріями: є працівники, котрі приймають і відправляють поїзди, тобто люди, що працюють з технічними засобами. І коли все йде добре, тоді і роботи в них менше. Є порядок, за яким вони працюють, але, коли стається будь-яка непередбачувана обставина, вмикаються всі клітини мозку. Якщо людина щось призабула, є відповідні документи, інструкції, зрештою поруч – старші колеги, які їм допомагають. Якщо ж брати роботу, наприклад, квиткового касира – це взагалі щоденна рутина і зовсім інша праця. Це й робота з людьми, коли до кожного потрібно знайти підхід, .- розповідає начальник».
Отож, нам варто знати, що на станції Трускавця працюють чуйні та небайдужі до інших люди. Існує спеціальна група підтримки інвалідів, коли працівники станції допомагають не ходячим пасажирам при посадці та висадці з поїзду, довозять їх до транспорту. Також суттєвим є надання пасажиру першої допомоги у разі виникнення проблем зі здоров’ям. Справді, праця залізничника є надзвичайно складною, бо на цих людей покладається велика відповідальність. Адже в роботі залізничного транспорту, якщо дасть збій одна ланка, то не зможе працювати усе підприємство. Тому нам слід з повагою ставитись до людей, які виконують цю роботу. Тішить тільки те, що із заробітною платою у них все гаразд. Важливим є хоча б те, – стверджує Ірина Ярославівна, – що зарплату працівники отримують стабільно і постійно, без затримок. Окрім заробітної плати, існує премія. Згідно до положення преміювання, премія становить до 20% від посадового окладу або тарифної ставки, – розповідає вона.
Але, не дивлячись на усі позитивні моменти, нині працівники залізниці мають важливі проблеми, що потребують негайного вирішення. Наприклад, скасування рейсів «Харків-Трускавець» та «Дніпропетровськ – Трускавець». Факт відміни цих рейсів дуже збентежив і місцевих мешканців, і відпочивальників, і самих залізничників. Проте керівництво «Укрзалізниці» пояснює такі свої дії тим, що ці рейси начебто не приносили прибутку. Але чи справді це так? Адже Трускавець – курортне місто, у яке приїжджає безліч людей з усіх куточків України. Один єдиний київський потяг, який залишився в Трускавці, їде заповнений на сто відсотків. Влада міста бореться за відновлення цих рейсів, адже усі розуміють, що від їхнього скасування найбільше страждають пасажири. І не тільки відпочиваючі, а й студенти, що доїжджають на навчання до інших областей. Звичайно, – стверджує пані Ірина, – для зручності пасажирів і роботи касирів ми б і самі хотіли, щоб ці поїзди були наявні, але керівництву Укрзалізниці видніше: рентабельні вони чи ні, прибуткові чи збиткові. Наразі ми маємо можливість прийняти ці потяги, і ми хотіли б, щоб вони були, але це від нас не залежить», – коментує непросту ситуацію начальник станції.
Значно бурхливіше до цього питання поставились харківські залізничники, котрі минулого року влаштували страйк, загрожуючи зупинкою поїздів. Вони вважали, що скасування рейс/в та інша реформація насправді приховує приватизацію «Укрзалізниці». Це питання є актуальним і досі, але працівників трускавецької залізниці воно не лякає. На підтвердження виправданості цієї позиції Ірина Ярославівна навела переконливий аргумент, – ми працюємо в державній установі, але, якщо це буде акціонерне товариство, повірте, на виконання обов’язків наших працівників це не вплине ніяк. Тобто, як ми працювали, як надавали послуги пасажирам, так ми їх і будемо надавати. На залізниці, чиєю б власністю вона не була, будуть створені усі заходи для комфортного перевезення людей, – переконує пані Ірина.
З цих слів ми можемо зрозуміти, що працівники залізниці у всьому намагаються піти назустріч пасажирам. Саме тому зараз вводиться електронний перевізний документ на окремі категорії поїздів. Окрім цього, є Інтернет замовлення, яке дуже розповсюджене, особливо серед молоді. Адже так кожен пасажир може без проблем забронювати собі місце. Знову ж таки, це все – для зручності пасажирів. Тому будемо вдячні працівникам залізниці, привітаємо їх зі святом і побажаємо успіху у роботі. Сподіваємось, що скасовані рейси усе ж відновлять. Можливо, хоча б на літній сезон, коли за статистикою найбільша кількість пасажирів. А в цілому, з кожним роком робота залізниці стає кращою, і так буде й надалі, якщо працівники віритимуть у це і прикладуть до цього свої зусилля.
Оксана Владика, учениця 11-Б класу ЗОШ №1 м. Борислава, газета «Трускавецькурорт»
ТОП коментованих за тиждень