Трускавець – єдине місто на Дрогобиччині, де міська влада не тільки дозволяє, але всіляко стимулює встановлення індивідуального опалення (ІО) у багатоквартирних будинках. Плани повністю перевести Трускавець на індивідуальне опалення є досить амбітними, хоча вже зараз стає зрозуміло, що не всім ІО по кишені, та, врешті-решт, і не всім воно потрібне. Але мова сьогодні піде дещо про інше – хто встановлює і як встановлює ІО, хто обслуговує і як обслуговує абонентів ІО. Нашим співрозмовником є п. Валерій Лобигін, директор ПП «Мальви» – фірми, яка більше знана у Трускавці як сервісний центр «Vaillant».
– Валерію Івановичу, скільки років працюєте у сфері надання послуг зі встановлення автономного опалення та сервісного обслуговування абонентів?
– ПП «Мальви» у Трускавці займається цим видом діяльності ще починаючи з 2005 року. На цьому ринку ми були першими, згодом почали появлятися організації в Дрогобичі, які також встановлювали ІО.
– Ваше підприємство займається виключно встановленням газового обладнання?
– Звичайно ж, ні. Серед наших клієнтів є ті, хто мають електричне опалення, займаємося ми і встановленням котлів на твердому паливі. Хоча, звісно, найбільше абонентів – це ті, хто встановили газове обладнання.
– Наскільки нам відомо, встановленням індивідуального опалення займалися і окремі майстри, без прив’язки до якоїсь організації. Вони не є для вас конкурентами?
– Про яку конкуренцію тут може йти мова? Наше підприємство займається цим видом діяльності згідно всіх правил – маємо необхідні дозволи, ліцензії (Валерій Іванович показує нам документи – прим. авт.). Наші працівники періодично проходять курси підвищення кваліфікації, про що мають відповідні атестати та сертифікати. Тому ми відповідаємо за те, чим займаємося. Якщо говорити про тих, хто без жодних документів, без жодних дозволів займався чи й далі займається монтажем систем ІО, то слід розуміти, що це великий ризик. Ось, для прикладу, в нашій ліцензії пише чорним по білому на які види робіт підвищеної небезпеки ми маємо дозвіл. Адже мова йде про газ – вибухову речовину. Тому бажання зекономити шляхом залучення до встановлення ІО якихось нефахівців є направду небезпечним експериментом. Бо в першу чергу треба вимагати наявність ліцензії на такий вид діяльності і дозвіл на виконання робіт в небезпечних умовах.
– А хто видає такі ліцензії?
– Ми отримали необхідні дозволи від Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (Територіальне управління Держгірнпромнагляду у Львівській області). Щоразу ми поновлюємо необхідну для нашого виду діяльності документацію – на цьому документі, як бачите, стоїть дата – документ дійсний до 1 вересня 2015 р., після чого ми знову будемо його поновлювати. Тут вказано весь перелік робіт, для виконання яких необхідно мати відповідну освіту. Сумніваюся, чи всі ті, хто активно рекламує свої послуги із встановлення ІО у Трускавці, мають такі документи. В Інтернеті можна переглянути реєстр підприємств, які мають відповідні ліцензії – кожен може пересвідчитися, що ПП «Мальви» має повне право займатися встановленням ІО та сервісним обслуговуванням.
– Валерію Івановичу, наших читачів турбує той факт, що останнім часом говорять про обов`язковість якоїсь угоди на сервісне обслуговування котла, яку вимагає газова служба. Можете дати якісь роз`яснення з цього приводу?
– Ця тема мені відома – в наш сервісний центр також зверталися наші абоненти, які були стурбовані тим, що у їхніх поштових скриньках появилися бланки договорів, які їм начебто треба було підписати. Насправді ж нічого їм підписувати не потрібно, адже наша організація при прийнятті в експлуатацію індивідуального опалення газовою службою надавала і надає всі необхідні документи. Це і копія ліцензії, це і сертифікат на котел, це і сервісна угода. Я не чув про жодний такий факт у Трускавці, коли після цієї необхідної процедури прийняття в експлуатацію індивідуального опалення газова служба через два-три роки знову вимагала б якийсь новий договір на сервісне обслуговування. Втім, наша організація після встановлення ІО завжди надає послуги із сервісного обслуговування, як це і передбачає договір. Тому якісь додаткові угоди із комунальним підприємством чи іншими структурами укладати не потрібно.
Звісно, є вимога щорічно поновлювати документацію перед опалювальним сезоном для великих підприємств, але це вже зовсім інша тема для розмови – з такими організаціями ми працюємо довгі роки, жодного разу не виникало якихось проблем чи непорозумінь. Це для того, аби підприємства могли отримувати газ на опалювальний сезон. А про те, щоб газова вимагала поновлення угоди на сервісне обслуговування у звичайних мешканців багатоквартирних будинків, я вперше чую.
– Сервісне обслуговування для Ваших клієнтів є безкоштовним?
– Так.
– А чи можуть угоду на сервісне обслуговування котла укласти з Вашою організацією ті люди, яким встановлювали індивідуальне опалення не ви, а хтось інший?
– Так. Бо це є ліцензований вид діяльності, для чого потрібні і відповідні дозвільні документи, і навчений персонал. Ми не проти конкуренції, але коли під видом конкуренції окремі особи чи організації вводять людей в оману чи здійснюють діяльність, на яку не мають необхідних дозволів, то це є явно протизаконно. Встановлення та сервісне обслуговування індивідуального опалення повинні здійснювати виключно спеціалісти.
Отримати більш детальну інформацію з цього приводу чи дізнатися більше про нас можна за тел. 6-67-58, 098-017-32-98, або ж безпосередньо на місці, за адресою м. Трускавець, вул. Мазепи, 22, сервісний центр «Vaillant».
Спілкувався Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень