8 грудня 2008 року був оголошений конкурс на маршруті «Борислав – Стебник », який мав відбутися 24 дня того ж року. Але у зв’язку із прийняттям 3 грудня 2008 року Постанови КМУ № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» 24 грудня 2008 року на засіданні конкурсного комітету прийняли рішення визнати конкурс таким, що не відбувся, й оголосити новий, відповідно до вимог нового Положення. На той момент діючими перевізниками, згідно договору з тодішнім замовником перевезень – Дрогобицькою РДА – були два підприємства: ТзОВ «Карсан АТ» і ТзОВ «Інтертранстур». Термін дії договору закінчувався 18.01.2009 року.
Як відомо, влітку 2008 року ТзОВ «Карсан АТ» визнано банкрутом, і якимось дивним чином право обслуговувати маршрут «Борислав АС – Стебник АС» перейшло новоствореному підприємству ТзОВ «Бориславське АТП», яке отримало в липні 2008 року тимчасові дозволи з терміном дії до проведення конкурсу.
3 квітня 2009 року оголошений новий конкурс на згаданому маршруті згідно нового Положення № 1081 та Умов і Регламенту проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджених головою Львівської ОДА. Згідно нових правил, об’єктом конкурсу був маршрут, тобто право обслуговувати цілий маршрут міг отримати тільки один перевізник. 5 травня 2009 року відбулось перше засідання конкурсного комітету, на якому визначено переможців на різноманітних оголошених маршрутах.
20 червня 23009 року на черговому засіданні конкурсного комітету визначено переможця на маршруті «Борислав АС – Стебник АС»: це дрогобицьке підприємство ПП «ГаличАвто». Учасниками . цього конкурсу на згаданому маршруті стало багато підприємств реґіону, серед яких і наше підприємство. Хочу зауважити, що в конкурсі на маршруті «Борислав АС -Стебник АС» не брало участь ТзОВ «Борислававтотранс», можливо, через брак автотранспорту, адже за новими правилами перевізник має забезпечити обслуговування цілого маршруту, та не всім підприємствам це під силу. При підрахунку рейтингової оцінки претендентів ТзОВ «Бориславське АТП» і ТзОВ «Інтертранстур» набрали відповідно 34 і 13 балів, у свою чергу МПП «Транспортник» отримало рейтингову оцінку 42 бали. Як відомо, ТзОВ «Бориславське АТП» і ТзОВ «Інтертранстур» не погодились із результатами конкурсу і оскаржили рішення конкурсного комітету в суді. Керівники цих підприємств стверджують, що суд виніс ухвалу призупинити рішення конкурсного комітету про визначення переможця на маршруті «Борислав АС – Стебник АС» і зобов’язав надалі ТзОВ «Бориславське АТП» і ТзОВ «Інтертранстур» здійснювати перевезення на згаданому маршруті. Та в дійсності суд призупинив рішення конкурсного комітету, але жодним чином не надав права згаданим підприємствам надалі здійснювати перевезення, так як це не входить в компетенцію судових органів. У постанові № 1081 від 03.12.2008 р. із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 525, від 21.05.2009 р.. передбачено таку ситуацію, коли учасники конкурсу не згідні з рішенням конкурсного комітету і звертаються у суд, а саме ст. 55 абзац 7 говорить: «у разі зупинення судом рішення конкурсного комітету призначити тимчасового (до вирішення судом рішення по суті) автомобільного перевізника для виконання перевезень, зумовлених об’єктом конкурсу». Відзначимо, що Порядок проведення конкурсу з перевезення органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Під час судових перипетій з’ясувався немаловажний факт, що свого часу ТзОВ «Бориславське АТП незаконно отримало тимчасові дозволи на обслуговування маршруту «Борислав АС – Стебник АС». Прокуратура Львівської області винесла протест і зобов’язала Львівську ОДА анулювати видані раніше тимчасові дозволи. Листом від 31. 07. 2009 р. Львівська ОДА зобов’язала директора ТзОВ «Бориславське АТП» терміново припинити перевезення на маршрутах «Борислав АС – Стебник АС» та «Дрогобич АС-2 – Старе Село» у зв’язку з анулюванням тимчасових дозволів. Як ми знаємо, перевезення надалі здійснювалися, чим ігноровано облдержадміністрацію та обласну прокуратуру. Щодо трускавецького підприємства ТзОВ «Інтертранстур», хочу нагадати, що договір між ним і замовником – Дрогобицькою РДА (яка навіть не є сьогодні замовником) закінчився 18 січня 2009 року. Виникає запитання: на підставі чого підприємство надалі здійснює перевезення на маршруті «Борислав АС – Стебник АС»? Ми не раз порушували питання леґітимності функціонування маршруту «Борислав АС – Стебник АС». Розуміли, що в ситуації, яка склалася, а саме при відсутності законного перевізника на згаданому маршруті, Львівська ОДА, як замовник перевезень, повинна призначити тимчасового перевізника на об’єкті конкурсу, тим самим забезпечивши дотримання чинного законодавства. Керівництво МПП «Транспортник» звернулось до органів місцевого самоврядування міст Борислава та Стебника із пропозицією врегулювати проблему у відповідності до чинного законодавства. У свою чергу ми заявили про свою готовність забезпечити обслуговування маршруту «Борислав АС – Стебник АС» на основі тимчасового дозволу. Нам відомо, що дрогобицьке підприємство «Сігма» теж претендувало на отримання тимчасового дозволу. На нашу думку, при вирішенні питання тимчасового перевізника бралось до уваги, що ні «Сігма» ні «Борислававтотранс» не брали участі в конкурсі на згаданому маршруті, а «Бориславське АТП», «Інтертранстур» і «ГаличАвто» є учасниками судового процесу.
Підсумовуючи сказане, зазначимо, що 18 лютого 2010 року облдержадміністрація надала нашому підприємству тимчасовий дозвіл обслуговувати маршрут «Борислав АС – Стебник АС» на термін до вирішення судом рішення по суті.
Заручниками ситуації на «гарячому» маршруті стали працівники Бориславського АТП, які через непрофесійні дії свого керівництва вдаються до протиправних лій, до порушення законності. Хотілося б, аби у правовому полі відбулося поліпшення транспортного обслуговування передусім в інтересах пасажирів, а також міського бюджету.
На жаль, ситуація склалася так, що цілий позаминулий тиждень нашим працівникам не давали можливості виїхати з автостанції «Борислав». І донині триває той шантаж.
Я хочу спростувати декілька звинувачень, що їх висловлюють на нашу адресу опоненти. Щодо того, що на маршруті зменшено кількість маршруток із 16 до 10, і від цього буцімто потерплять пасажири. Але ж на всіх маршрутах відбулося зменшення кількості транспортних засобів. Зокрема, на маршрутах «Дрогобич –Трускавець» працювало 46 маршрутних таксі, тепер – 24, «Борислав – Дрогобич» відповідно 22 і 10. Це зумовлено заміною рухомого складу незручних малих мікроавтобусів на автобуси середньої вмістимості типу «Богдан», «Еталон», що водночас сприяє поліпшенню екологічної ситуації в реґіоні й у Бориславі зокрема.
Зауважмо й таке: до сьогодні час поїздки пасажира, скажімо, з Борислава до Трускавця, триває в межах однієї години. Виходить, експлуатаційна швидкість – 15 кілометрів за годину. У Львові зрозуміла причина – там «корки». А в нас ми буваємо свідками, коли водії по декілька хвилин стоять на зупинках й очікуванні пасажирів, навіть набиваючи людей, як оселедців. Для пасажирів головне – якнайшвидше добратися до місця призначення, це аксіома. Але запитайте у своїх знайомих, скільки часу вони добираються в Трускавець на роботу – і вам стане все зрозумілим.
Ми прорахували, що при нормальній швидкості інтервал руху автобусів залишиться незмінним: у час «пік» – 8 хвилин, решта часу – 10-15 хвилин. Маючи десять новеньких автобусів типу «Богдан», «Іван», «Еталон», ми обов’язково дамо собі раду і значно поліпшимо транспортне обслуговування на життєво важливому для регіону маршруті.
Володимир Кузбит, директор МПП «Транспортник»,
газета «Нафтовик Борислава»
ТОП коментованих за тиждень