З липня 2015 року розпочато процес зміни підходів до управління багатоквартирними будинками. Мешканці будинків законодавчо визначені власниками своїх будинків і держава відверто зізналась, що не може утримувати їх приватну власність (надавати гроші на ремонти, тощо), то нам усім доведеться думати, як забезпечити собі комунальний комфорт. Основна мета закону – пробудити у мешканців будинків почуття, яке має надати почуття відповідальності.
Перший етап впровадження закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» був розрахований на період з 1.07.2015 р. по 1.07.2016 р. За цей період мешканці мали можливість визначитись з формою управління будинком. Але через бездіяльність місцевої влади в питанні реалізації закону, необізнаності та байдужості мешканців, реформа практично провалена. У всіх була надія, що закон прийнято для проформи, його нетреба виконувати, або в іншому випадку, буде продовжено термін дії виконання першого етапу. 14.07.2016 р. Верховною Радою прийнято закон України «Про внесення змін до ст. 13 ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який вніс певні корективи, однак не спростив ситуацію, а певною мірою – навіть загострив. Починаючи з 1.07.2016р. після набрання чинності Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку (з 12.07.2016 р.), наступає другий етап реформи. Орган місцевого самоврядування повинен провести конкурси по кожному будинку з призначення управителя. До цього місцева влада практично неготова.
Мешканцям стараються довести, що КП «ЖЕО» залишається назавжди. Дрогобичани отримують квитанції на оплату послуг, в яких зазначається, що з 1.07.2016 р. КП «ЖЕО» продовжує надавати свої послуги. Проте цілеспрямовано лукавлять. Законом передбачено, що тільки в період від оголошення конкурсу з призначення управителя, та до часу визначення переможця конкурсу, послуги продовжує надавати попередній виконавець (КП «ЖЕО»). У відповідності до роз’яснень керівників уряду, які будуть контролювати процеси проведення конкурсів, вони повинні відбутись на протязі 3 – 6 місяців.
Вочевидь, що мешканцям краще визначитись самим, як управляти будинком, ніж чекати, коли місцева влада призначить управителя.
При створенні ОСББ чи визначенні самостійного управління у співвласників, хоч і додається клопоту, проте є можливість контролювати свої витрати та шукати надавачів якісних послуг та найбільш привабливі ціни. Натомість громадянам, яким призначають управителя за результатами конкурсу ризикують потрапити в пастку низької якості послуг і при цьому – збільшення витрат на утримання будинку.
Сергій Юзефів, член ДМОГО «Дрогобицька Громада»
ТОП коментованих за тиждень