До редакції Інтернет-видання «Трускавецький вісник» звертаються мешканці Трускавця із проханням надрукувати роз`яснення, чому за жовтень, коли надворі була тепла погода, комунальне підприємство «Трускавецьтепло» здійснило нарахування за спожите тепло. Люди вважають, що якщо тепло вони не отримували, то не повинні і платити. В трускавецькому міськвиконкомі підтвердили, що дійсно, з цього приводу поступило ряд звернень громадян. Тож ситуацію із нарахуваннями за тепло коментує директор КП «Трускавецьтепло» Руслан Крамар.
– Людям здійснюється нарахування за опалення двома шляхами. Перший – це нарахування згідно показу теплового лічильника. Другий шлях, коли лічильник несправний або відсутній – згідно опалювальної площі за квадратний метр.
Чим відрізняються ці способи нарахування? При нарахуванні по лічильнику плата здійснюється тільки за спожите тепло. Береться показник лічильника, розбивається по квартирах згідно квадратних метрів і люди платять в залежності від того, скільки тепла використали. Так, при теплій погоді суми нарахувань можуть бути досить маленькими, для прикладу, за жовтень цього року декому зовсім нічого не нараховано, якщо не було споживання тепла, декому прийшли суми до оплати по 15-20 гривень. Зате коли будуть сильні морози, то плата може бути досить суттєвою, інколи вона доходить навіть до 700, 800, а то й до тисячі гривень за квартиру.
Тепер розглядаємо варіант нарахувань за квадратними метрами. При такому способі нарахування люди платять однакову суму незалежно від того, яка погода, тепла чи дуже холодна. Платять вони протягом півроку, весь опалювальний сезон, по 7 гривень 5 копійок за 1 квадратний метр. Вартість гігакалорії встановлює Національна комісія, що здійснює державне регулювання, а вартість опалення 1 квадратного метра затверджує виконком згідно обґрунтованих розрахунків економістів.
В зв’язку з тим, що у Трускавці багато людей від`єдналося від централізованого опалення, люди почали масово відмовлятися від лічильників. Коли всі мешканці будинку користуються централізованим опаленням, тоді лічильник вигідний, але коли на ЦО залишилося 30-40% мешканців, то всі витрати лягають на їхні плечі. Я не маю доведених фактів свідомого нищення цих лічильників, проте інколи вони чомусь раптово виходять з ладу так, що відремонтувати їх неможливо. Тому є звернення, в яких люди відмовляються від лічильників і просять здійснювати їм нарахування згідно квадратних метрів.
Тепер відносно звинувачень, що люди отримали квитанції за тепло, хоча тепла у жовтні фактично подано не було. Є розпорядження міського голови Трускавця про початок опалювального сезону від 16.10.2013 р. Коли розпочався опалювальний сезон, ми відповідно почали працювати по зимовій структурі – викликали на роботу всіх працівників, закачали воду в систему, включили всі циркуляційні насоси. Інша річ, що коли надворі була висока температура +18 чи + 20 градусів Цельсія, то не було жодних підстав розпалювати котел та подавати теплоносій. Коли ж температура вночі падала нижче 12-15 градусів, то ми котел розпалювали і тепло подавали.
Але нарахування за квадратними метрами в будь-якому випадку здійснюється в сумі 7,05 грн. за квадратний метр. Чи на вулиці мінус 20 градусів і ми спалюємо дуже багато газу, чи зовсім не палимо газ, ціна залишається такою самою. Тому до закінчення опалювального сезону люди будуть платити сталу ціну. Не бачу жодної причини, чому люди не мають платити. Я не можу не проводити нарахування, бо доведу підприємство до банкрутства. Адже використовуємо електроенергію, людям виплачується зарплата, і вода в системі циркулює. А те, що ми зараз газ не спалили, то ми перепалимо його більше в грудні чи січні, які за прогнозами синоптиків мають бути дуже холодними. Тоді ж люди не скажуть «давайте, ми будемо платити вдвічі більше, бо ви нам подавали багато теплоносія». Одне другим компенсовується, тому не треба нас звинувачувати, що ми сидимо, нічого не робимо і за це вимагаємо грошей. Наше завдання – щоб у квартирі було не менше 18 градусів. Якщо є менше – це наша вина, або ж вина ТКО «Комфорт Сервісу», тоді ми приходимо, складаємо акти і це позначається на оплаті споживача.
Я хочу, щоб люди знали свої права, адже коли я ще був в опозиції до влади, то ходив до людей і складав з ними акти-претензії. І я так само зараз говорю, що кожен власник квартири має право скласти акт-претензію. Людина має написати заяву, що вона незадоволена якістю наданої послуги з теплопостачання, і просить скласти акт-претензію. Навіть можна написати, коли до споживача підійти, в який день і в якій годині. Ми ж зобов`язуємося протягом двох днів від отримання такого листа скласти акт-претензію і або зробити, або не зробити перерахунок. Але приходити до нас в листопаді і казати, що в жовтні не було тепла, це суперечить здоровому глузду. Як довести те, що не було зафіксовано? Як я поясню фінінспекції, яким чином я в середині листопада визначив, що в жовтні не було тепла? Між нашим підприємством та споживачами укладені договори, в яких чітко визначено, як ведеться претензійна робота. Ще не було такого факту, що людина склала акт-претензію, а ми впиралися чи не визнавали наших упущень…
Підготував Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень