З 1 січня 2015 року відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів.
Прийняття даного закону є одним з проявів децентралізації, що дозволяє акумулювати кошти до місцевого бюджету. Серйозним завданням податкової інспекції є чітка реєстрація та контроль за достовірністю поданих даних платниками податків. Якщо з продажем пального на заправках, алкоголю та тютюну у супермаркетах ситуація підконтрольна, то щодо добросовісності невеличких магазинів та кіосків є досить багато питань. Зараз у Дрогобичі налічується 153 отримувачі ліцензії на продаж алкогольних і тютюнових виробів. Проте частина з них не окупають вартості самої ліцензії. Яким чином це можливо? Все дуже просто. Підприємці не фіксують за допомогою фіскальних чеків проданий підакцизний товар у повному об’ємі.
В свою чергу споживачі тютюнової та алкогольної продукції повинні розуміти, що купивши той чи інший товар без чеку, окрім того, що місто недоотримає прогнозованих коштів, сам споживач ризикує стати жертвою підробленої продукції. До того ж, варто не забувати про той же чек при купівлі розливних напоїв у кафе, пабах тощо. Кожен мешканець міста повинен розуміти, наскільки важливим є активна позиція у позитивному вирішенні даного питання, адже недоотримані декілька гривень з реалізації вище наведеної продукції в масштабах міста можуть вилитись у мільйони гривень, які оминуть бюджет міста за підсумками поточного року.
Нагадаємо, що у Дрогобичі за підсумками січня підприємства торгівлі сплатили до міського бюджету 970 тис. грн. акцизного збору, що забезпечило Дрогобичу передостаннє місце по збору акцизного податку у Львівській області.
Назарій Івахів, прес-служба ГО “Дрогобицька громада”
ТОП коментованих за тиждень