Напередодні Пасхи на розбитих міських дорогах Борислава нарешті з’явилися ремонтники. Комунальники трохи підлатали вибоїни на вулицях Т. Шевченка, Д. Галицького, Шкільній та пл. І. Франка. Але, як завжди, для усіх, підготовлених до латання ям, асфальту не вистачило, то ж через усі свята бориславські водії вимушені були демонструвати неабияку вправність, щоб не пошкодити ґуму об їх гострі краї. Свята пройшли, а наразі нема гарантій, що міські дороги доведуть до нормального стану хоча б на основних напрямках.
Начальник відділу житлово-комунального господарства та будівництва Олег Левицький відверто говорить, що ситуація із ремонтом міських доріг дуже складна. Пов’язано це, у першу чергу, зі зміною системи фінансування ремонту й експлуатації доріг в Україні. Раніше на ці потреби використовували кошти, що надходили у бюджет від сплати податку із власників транспортних засобів. Із 1 січня 2011 року в Україні запроваджено новий Податковий кодекс, який кардинально змінив підходи до фінансування дорожнього господарства. Тепер кошти на будівництво, утримання та ремонт доріг стягують у вигляді акцизного збору за кожний літр спожитого палива. Зібрані кошти акумулюють, а вже потім розподіляють між регіонами. Скільки мільйонів гривень місто отримає для ремонту міських доріг, наразі сказати складно. Називають різні суми, але поки що конкретної цифри не знає ніхто. З початку року спеціалісти відділу разів зо три подавали першочергові фінансові потреби міста на ремонт основних доріг.
Остаточна цифра визначена на рівні більше 22 млн. грн. Це першочергові потреби міста для ремонту доріг у рамках підготовки до «Євро-2012». Ще півтора-два мільйони гривень необхідно затратити для укріплення середньої опори та реконструкції балок верхньої частики моста через річку Лошань по вул. Трускавецькій.
Згідно дефектних актів та локальних кошторисів, складених комісією у складі інженерів відділу технічного контролю Служби автомобільних доріг у Львівській області Ігоря Ткачика та Мирона Телятника, а також начальника та головного спеціаліста відділу житлово-комунального господарства та будівництва міської ради Олега Левицького і Надії Терлич, для відновлення вулиці Трускавецької необхідно затратити 5359 тис. грн. В. Великого (від перехрестя Трускавецької до Райффайзен Банк Аваль) – 1202 тис. грн., Д. Галицького – 1494 тис. грн., Т. Шевченка -4309 тис. грн., С. Бандери – 9766 тис. грн. Наразі у рамках програми ремонту доріг 2011 року йде мова лише про ті дороги, якими вболівальники будуть доїжджати із Трускавця до Східниці. Причому кошторисні затрати ремонту вищезгаданих доріг передбачають ямковий ремонт існуючого асфальто-бетонного покриття на глибину до 5 см, фрезерування існуючого асфальто-бетонного покриття на глибину до 2 см, розбирання та встановлення бортових каменів, перекладання із підняттям дощоприймальних та оглядових колодязів, влаштування вирівнюючого шару та укладання асфальто-бетонного покриття товщиною 7 см. Про винесення комунікацій мова не йде.
Як буде з іншими дорогами міста, що потребують капітального ремонту, сказати складно. Начальник відділу ЖКГ та будівництва Олег Левицький відмовився складати прогнози на майбутнє. Місто має у своєму розпорядженні 92 тис. грн. залишкових коштів, які з об’єктивних причин не були використані для ремонту асфальто-бетонного покриття вул. Дрогобицької. За ці кошти влада планує підлатати асфальт на окремих вулицях міста – П. Дорошенка, В. Великого, Шкільній та С. Коваліва.
Ями на вулицях Дрогобицькій, І. Франка та С. Петлюри, вочевидь, і надалі доведеться засипати гравієм, поки не з’являться кошти для капітального ремонту цих вулиць.
Петро Магур, газета “Нафтовик Борислава”
ТОП коментованих за тиждень