Мало-помалу, як співала Алла Пугачова, наш Трускавець завойовує нову нішу – нішу краси, косметичного бізнесу та СПА-відпочинку. Традиційно лікувальний курорт, який виріс з води, званої зневажливо «Паршивкою», тобто такою, що допомагала при шкірних захворюваннях, стає центром відпочинку та омолодження не лише літніх людей, але і грошовитих громадян з цілої України, які саме тут вбачають можливість реально розслабитися, поєднати корисне з приємним. Може здатися, що не до цього тепер, в часи нелегкі, коли багато хто лепече про фінансову кризу і переважання видатків над доходами, інакше кажучи про суцільні збитки, але вже так влаштована людина, що про себе хоче подбати в першу чергу. Гедонізм передбачає не лише гарне самопочуття, хороший настрій, але і прагнення виглядати якнайкраще. Превалювання гламуру над давнім рицарським ідеалом здорового волосатого мужчини змушує вдаватися до послуг косметологів, візажистів, інших діячів «імперії краси» не лише слабку стать, але і стать панівну, сильнішу та розумнішу.
Успішна індустрія лікувально-косметичних послуг не лише не зазнала збитків, але і розвивається досить швидкими темпами. У Трускавці лише протягом останніх двох років (тобто і в час кризи) відкрилося ряд нових закладів, де пропонують багато чого. І ванни шоколадні та йогуртові, і обгортання медом та купелі в карпатських травах та в молоці, і тайські масажі, чуючи про які уявляєш вишукані акти з вузькоокими азіатками, про яких говорять таке-е-е… А масажі камінцями і в кілька рук, вакуумно-роликові і бозна ще які… Джакузі, парні та бані, сауни, басейни, а поруч і перукарські послуги, і манікюри з педикюрами, і пілінги, і СПА-капсули, і додаткові послуги, які «Ви зможете обрати за додаткову оплату». Останні кілька слів не випадково взято в лапки, адже значна частина послуг надається безкоштовно для тих, хто вибрав саме той, а не інший готель. Адже мало хто їде в Трускавець лише водичку попити, а вибирає щось таке, де б було «все включено», тобто і додаткові задоволення та користь для здоров’я за помірну ціну, «не відходячи від каси», чи то пак не виходячи з готелю.
Трускавець не може не здивувати вибором, а вибирати є серед чого – від «Шале Граалю» до «Женеви», від «Мед Паласу» до «Шоколаду», від «Хатини» до «П’ятого океану», від «Наталі» до «Клеопатри», від «Афродіти» до «Мадонни», від до, від до і продовжувати немає сенсу, адже кожен подібний заклад розрахований на певного клієнта і навряд чи той, хто проживає в одній частині курорту, захоче відвідувати процедури в іншій, особливо в вечірній час. Та й не бракує, Богу дякувати, на даний час у Трускавці ні відпочивальників, ні тих, хто замовляє послуги в цих салонах краси, СПА, кабінетах, яким нема чого нарікати на кризу. Кожен підприємець намагається вразити чимось особливим, виставити наперед плюси, позитиви, використовуючи і системи знижок для постійних клієнтів, і бонуси для замовлень на певний час чи певну суму. Так, вже традиційно друга година перебування в сауні чи джакузі набагато дешевша від першої, комплексні програми виявляються більш дешевими, ніж сума таких самих послуг, але окремо.
Інтернет дає можливість кожному, хто хоче обрати найбільш прийнятний для себе варіант відпочинку, зробити це ще в домашніх умовах чи навіть в умовах задушливого офісу, коли відпочинку хочеш аж пищиш. Практично всі (чи абсолютна більшість) солідних надавачів послуг індустрії краси у Трускавці мають власні Інтернет-ресурси, де описано послуги, ціни, переваги, знижки, продемонстровано фото вишуканих дизайнів приміщень та не менш вишуканих красунь, які просто балдіють, відриваючись в блаженних екстатичних позах.
Задоволення плюс краса, омолодження плюс імідж – все це коштує грошей, інакше не буває. Навряд чи варто потикатися в салон краси з одним Шевченком чи Лесею Українкою, хіба що ви збираєтеся «по малому», так, підстригтися чи на 10 – 15 хвилин в солярій. Проте той, хто може викласти за одну добу перебування в елітному готелі від 500 до 1 500 гривень, знайде кошти і для замовлення додаткових послуг, назва яких походить від знаменитого курорту Спа. Та навіть ті, хто приїхав у Трускавець «дикуном» і кого «захомутали» на залізничному вокзалі здавачі квартир, не бажають повертатися з нашого курорту, не «підправивши» статуру, обличчя, загальний образ сприйняття себе іншими, адже відпочинок і є для того, щоб витрачати гроші, які такою важкою працею складаються в панчоху протягом року.
Понад півсотні салонів краси у Трускавці (від майже мініатюрних до направду колосальних) живуть як риби у воді – хтось почуває себе акулою, а є і ті, які тільки й думають, щоб їх не «з’їли» конкуренти. Відпочивальники у свою чергу теж придивляються, щоб не бути обманутими, спілкуються з собі подібними, дослуховуються до рекомендацій. Рекомендації для приїжджого не менш важливі, ніж ті флаєри, які роздають безкоштовно біля бювету, ніж реклама на бігбордах, бредмауерах, сітілайтах чи змінних щитах. Тому за свою репутацію так дбає кожен трускавецький салон краси, адже відновити її було б набагато важче, ніж зберегти. Хоча, звісно, всілякі випадки трапляються…
Мало-помалу Трускавець перетворюється з монофункціонального урологічного курорту (чи то пак, бальнеологічного) на багатофункціональний – лікування, відпочинок, туризм, підтягується і «красивий» бізнес, адже красивим бути не заборониш. Якщо ще розумно підійдуть до грального бізнесу і дозволять його відновлення при так необхідному контролі (а то виплеснули разом з брудною водою немовля, як казав один філософ), то наше місто матиме ще більше шансів укріпити свої позиції. А зараз дозволимо собі ще розмріятися і про відновлення вільної економічної зони типу «Курортополіс Трускавець» з захопленням Помярок (а насправді поверненням, бо вони споконвіку до Трускавця належали), розширенням меж у всіх напрямках, тоді імперія краси Трускавця виявиться мало що не поза конкуренцією. І хоча все починається в житті з малого, з зернини хліб, з промінчика зоря, але варто прагнути до великого, щоб цього хліба було вдосталь, щоб зоря не лише тьмяно блищала, але світила, щоб Трускавець асоціювався не лише з одною мінеральною водою (хоча це і святе для нас), але і з можливістю здобути найкращі лікувально-косметичні послуги, щоб наш курорт став справжньою Меккою для тих, хто не шкодує грошей для своєї зовнішності, свого іміджу, хто не вагається інвестувати в красу.
Володимир Ключак
ТОП коментованих за тиждень